Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 17:34 |
Hvis du kan komme ind i bios, så kan du sætte den til optimal default, (og behøver som sådan ikke bekymre dig om andet hardware lige med det samme). Hvis du derimod slet ikke kan komme ind i bios, så prøv at reset bios via bundkortet (skal ske via en jumper).
Virker det heller ikke, så er det igang med hardware. Jeg ville starte med ram. Pil dem ud og sæt dem i igen, (jeg formoder du har flere stænger). Start evt. med at sætte een i ad gangen.
Virker det heller ikke, så er det ved at være tidspunkt for at pille alle andre kort ud, f.eks skærmkort, og så sætte det i igen. Virker det stadigvæk ikke, så er gode råd dyre, for så er noget grundlæggende brændt af. Det kunne godt være CPU.
|
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 18:01 |
Jimmbo skrev:
pendec skrev:
Jeg bor på lolland :-)
Jeg kan se på den hwt.dk at du overclocker, og en konstant hylen kan hurtigt være pga. CPU ikke fungerer mere? Er den overclocket?
|
Hvor henne på lolland?
Jeg mener jeg har sat den ned igen. Men har du mulighed for at teste med en anden CPU?
|
Stokkemarke, nær Nakskov... Har desværre ikke nogle løse cpu...
Kik på denne liste.. CPU køler vil stadig køre rundt selv om CPU er stået af. Du må kunne nærme dig årsagen til de lyde via disse check lister?
AMI (American Megatrends International) BIOS Beep Codes. AMI BIOS uses beeps of the same length and pitch. The error is displayed as a number of beeps. For example, 4 beeps indicated a timer failure. BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE 1 Beep (No video) Memory refresh failure Bad memory 2 Beeps Memory parity error Bad memory 3 Beeps Base 64K mem failure Bad memory 4 Beeps Timer not operational Bad motherboard 5 Beeps Processor error Bad processor 6 Beeps 8042 Gate A20 failure Bad CPU or Motherboard 7 Beeps Processor exception Bad processor 8 Beeps Video memory error Bad video card or memory 9 Beeps ROM checksum error Bad BIOS 10 Beeps CMOS checksum error Bad motherboard 11 Beeps Cache memory bad Bad CPU or motherboard
Award BIOS Beep Codes Award BIOS uses beeps of varying duration. A long beep will typically last for 2 seconds while a short beep will last only 1 second. Award BIOS also uses beeps of different frequency to indicate critical errors. If an Award BIOS detects that the CPU is overheating it may play a high pitched repeating beep while the computer is running. BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE 1 Long, 2 Short Video adapter failure Bad video adapter Repeating (Endless loop) Memory error Bad memory or bad connection 1 Long, 3 Short Video adapter failure Bad video adapter or memory High freq. beeps (while running) CPU is overheating CPU fan failure Repeating High, Low beeps CPU failure Bad processor
Kan det afklare noget?
Redigeret af pendec - 29-April-2009 kl. 18:03
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 22:53 |
pendec skrev:
Jimmbo skrev:
pendec skrev:
Jeg bor på lolland :-)
Jeg kan se på den hwt.dk at du overclocker, og en konstant hylen kan hurtigt være pga. CPU ikke fungerer mere? Er den overclocket?
|
Hvor henne på lolland?
Jeg mener jeg har sat den ned igen. Men har du mulighed for at teste med en anden CPU?
|
Stokkemarke, nær Nakskov... Har desværre ikke nogle løse cpu...
Kik på denne liste.. CPU køler vil stadig køre rundt selv om CPU er stået af. Du må kunne nærme dig årsagen til de lyde via disse check lister?
AMI (American Megatrends International) BIOS Beep Codes. AMI BIOS uses beeps of the same length and pitch. The error is displayed as a number of beeps. For example, 4 beeps indicated a timer failure. BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE 1 Beep (No video) Memory refresh failure Bad memory 2 Beeps Memory parity error Bad memory 3 Beeps Base 64K mem failure Bad memory 4 Beeps Timer not operational Bad motherboard 5 Beeps Processor error Bad processor 6 Beeps 8042 Gate A20 failure Bad CPU or Motherboard 7 Beeps Processor exception Bad processor 8 Beeps Video memory error Bad video card or memory 9 Beeps ROM checksum error Bad BIOS 10 Beeps CMOS checksum error Bad motherboard 11 Beeps Cache memory bad Bad CPU or motherboard
Award BIOS Beep Codes Award BIOS uses beeps of varying duration. A long beep will typically last for 2 seconds while a short beep will last only 1 second. Award BIOS also uses beeps of different frequency to indicate critical errors. If an Award BIOS detects that the CPU is overheating it may play a high pitched repeating beep while the computer is running. BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE 1 Long, 2 Short Video adapter failure Bad video adapter Repeating (Endless loop) Memory error Bad memory or bad connection 1 Long, 3 Short Video adapter failure Bad video adapter or memory High freq. beeps (while running) CPU is overheating CPU fan failure Repeating High, Low beeps CPU failure Bad processor
Kan det afklare noget?
|
Så har jeg lige sat min computer til. Jeg har været inde i bios og sætte til defalt og den låser alligevel.
Men når bundkorts billede kommer frem lagger billede.
Og nu vil computer ikke hyle, den låser godt nok stadig men nu når
start bios skærmen kommer står der "CMOS checksum error - defaults
loaded"
Når jeg så trykker videre og prøver at gå ind i windows eller windows fejlsikret låser den sig fast igen.
Selv når jeg prøver at gå rundt i bios låser den sig. Gav det noget mening? EDIT: CPU temp ligger på 35 C Mere edit: Når jeg prøver at genstarte computer fryser den bare villede før den når at vise "bundkortbillede" så skærmen er bare hvid.
Redigeret af Jimmbo - 29-April-2009 kl. 22:56
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 23:25 |
det har jeg dog selv set ved overclocking af cpu, som du dog beskriver nu er "default" som bør være hvad cpu kører standard.
Du kan have grafik kort fejl, eventuelt en køler her som ikke kører? så når den skifter til grafisk billed, så benyttes mere cpu kraft.
der er desværre flere muligheder..Har ikke et godt bud pt.
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 23:27 |
Jeg prøver at låne et GFX i morgen, så må jeg se om det er det. Men har du evt. mulighed for at kigge på den, hvis du har meget forstand på det.
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 00:10 |
Jeg ved ikke hvor meget der kan gøres uden dele som kan testes med.. de grundlæggende trin har du prøvet jo...
hmm, en tanke som falder mig, og som den eneste på lolland, så har maribo en computershop? men måske er det for dyrt? De har da ihvertfald været flinke og behandler deres kunder ok, så måske et det et godt sted at spørge, du behøver jo ikke købe delene der :-)
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 00:20 |
pendec skrev:
Jeg ved ikke hvor meget der kan gøres uden dele som kan testes med.. de grundlæggende trin har du prøvet jo...
hmm, en tanke som falder mig, og som den eneste på lolland, så har maribo en computershop? men måske er det for dyrt? De har da ihvertfald været flinke og behandler deres kunder ok, så måske et det et godt sted at spørge, du behøver jo ikke købe delene der :-)
|
Jeg kender godt Maribo Geekshop, men de er kamp dyre. Men det kan være et alternativ. Altså hvis du er en haj til computer, kan jeg sikkert godt låne min fars computer til del-test.
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 01:25 |
Jimmbo skrev:
Så har jeg lige sat min computer til. Jeg har været inde i bios og sætte til defalt og den låser alligevel. Men når bundkorts billede kommer frem lagger billede.
Og nu vil computer ikke hyle, den låser godt nok stadig men nu når start bios skærmen kommer står der "CMOS checksum error - defaults loaded"
Når jeg så trykker videre og prøver at gå ind i windows eller windows fejlsikret låser den sig fast igen.
Selv når jeg prøver at gå rundt i bios låser den sig.
Gav det noget mening?
|
Har du haft gfx kortet ude af maskinen? Har du haft rammen ude? Har du reset bios via bundkortet? Har du evt. tjekket at din cpu køling er god nok? At der f.eks ikke er for meget kølepasta, (det er faktisk værre med for meget end for lidt).
|
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 09:14 |
Kandersen skrev:
Jimmbo skrev:
Så har jeg lige sat min computer til. Jeg har været inde i bios og sætte til defalt og den låser alligevel. Men når bundkorts billede kommer frem lagger billede.
Og nu vil computer ikke hyle, den låser godt nok stadig men nu når start bios skærmen kommer står der "CMOS checksum error - defaults loaded"
Selv når jeg prøver at gå rundt i bios låser den sig.
Gav det noget mening?
|
Har du haft gfx kortet ude af maskinen? Nej, men jeg låner et GFX i dag, så jeg tester det der. Har du haft rammen ude? Ja lige pt. kører jeg på kun en blok, og den hyler ikke. Har du reset bios via bundkortet? NEj det har jeg ikke endnu. Kun ude i biosen. Har du evt. tjekket at din cpu køling er god nok? At der f.eks ikke er for meget kølepasta, (det er faktisk værre med for meget end for lidt). Altså min CPU står på 35 C, så jeg går da ikke ud fra at der er for meget pasta på.
|
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 10:40 |
Jimmbo skrev:
Har du evt. tjekket at din cpu køling er god nok? At der f.eks ikke er for meget kølepasta, (det er faktisk værre med for meget end for lidt). Altså min CPU står på 35 C, så jeg går da ikke ud fra at der er for meget pasta på.
|
Temperaturen på din CPU er 35grader imens du kan SE det. Men som jeg forstår på dig, så går der ikke lang tid fra opstart og så til at den låser, også i bios. Ergo er der noget der ændre sig, fra du starter op og så en given tid frem. Det kunne snildt være en INeffektiv køling på din CPU
|
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 16:17 |
Hej folkens
Det grafikkort jeg skulle låne, kunne min ven ikke finde. Men jeg tror nu også det var CPU'en.
Men jeg har også været i Maribo Nødebiks for at høre hvad de skulle have for at kontollere min computer. Det var ALT for dyrt. De skulle have 250 kr. i start gebyr og der efter 500 kr. i timen.
Men jeg har fået lov til at låne min fars computer til at prøve dele i. Så var der nogle her på lolland eller omegn som ville kontrollere min computer for mig? Personen kan godt få et par hundret for det, hvis det er.
|
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 16:25 |
Anyone?
|
|
 |