recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test: Pioneer Blu-ray-afspiller BDP-51FD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest: Pioneer Blu-ray-afspiller BDP-51FD

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 10:33
Ja, nu skrev jeg jo netop også, at jeg godt kan se hvorfor man vil have en dyr afspiller, og bruge Source Direct, fordi der netop kan være andre ting man vil have, som den afspiller kan.

Bare man ikke lige himler op over kvaliteten af dvd-afspilningen, når den beviseligt kan gøres ligeså godt med en afspiller til en plov

Redigeret af Naiera - 28-April-2009 kl. 10:38
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo Naiera, men det både Kampus og jeg slår til lyd for er jo den kvalitet man får i den "samlede" pakke som indgår i en Pio BD:

• Billede
  • Lyd
  • CD
  • DVD

Og den kombination, og kvaliteten heraf, har jeg ikke set i en afspiller til de priser

jeg syntes at "multimaskiner"mange gange har sin fordel,men også ulemper.At kombinere to ting ,eks dvd og blu-ray ,specielt når der er source direct er en super løsning.men når der kommer cd oven i bliver det for meget.men det kommer self an på hvor seriøs man tager 2-kanal.men det kan da godt være at jeg lider lidt af "snobbe"effekten.jeg syntes bare at når det drejer sig om specielt cd begunder en god og solid konstruktion at bliver dyr.

men på trods af at Source direct ,som påtalt flere gange ,ikke er en dyr løsning er pioneer netop udstyret med sådan en.dyr eller ej

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 12:01

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen hvis det er mig du hentyder til, at en PioneerBD afspiller "ikke kan hamle med" ditten og datten fabrikat. Det har jeg skam intet i mod - jeg ved hvad den kan, og hvad den ikke kan

Jeg mener, at der bliver lavet rigtigt mange gode BD afspillere til en fornuftig pris. Det der for mig er så godt i Pioneer´s afspillere er "samlingen" af gode funktioner og muligheder.

Jeg synes da også at min LX71 er møg træls på den måde, at designet gør det næste umuligt at benytte "soft touch" knapperne - man kan nemlig ikke se dem - og rør endelig ikke fronten, fingeraftrykkene vil være guf for CSI

Ikke mindet direkte på dig Hother ---> Bestemt ikke !

Mere et alment synspunkt fra en glad bruger af recordere. Der skal være plads til at tale dårligt om et produkt, selv fra dem der kan sige det om deres egne produkter - f.eks. er der mange på avforums der fortæller om problemer med deres Denon afspiller, Pioneer TV, Onkyo receiver osv. osv. uden at tænke over konsekvenserne i en potentiel fremtidig salgstråd....Det er fandeme cool efter min personlige mening.

F.eks. skriver folk en Pioneer 71/51 er sløv i opstart er jo ikke lig med at samtlige der har maskinen behøver forsvare dette. Alle siger den er latterlig sløv

Personligt kan jeg sige at jeg ville være ligelgad af 2 årsager:

1. Min projektor skal lige have et minut til at komme i gang.

2. Jeg er ryger

Så hastighed ville ikke afskrække mig fra Pioneer men måske relevant for dem der går op i den slags.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 14:10

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, nu skrev jeg jo netop også, at jeg godt kan se hvorfor man vil have en dyr afspiller, og bruge Source Direct, fordi der netop kan være andre ting man vil have, som den afspiller kan.

Bare man ikke lige himler op over kvaliteten af dvd-afspilningen, når den beviseligt kan gøres ligeså godt med en afspiller til en plov

Godt så!

Jeg glæder mig da over at jeg ikke behøver andet end én maskine til kvalitetsafspilning af BD, DVD og CD. Det må da for hulan være noget mange sætter pris på. Det er da ingen sag at købe dedikerede maskiner til hvert enkelt format, som er væsentlig billigere end 51FD.

Nu gav jeg så også "kun" 3000 for den. Og en BD35 koster 2000 + en DVDafspiller til 500 + En CDafspiller til 1500. Så der er sparet en tusse, plus det hele er i ét apparat

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 14:13
En "god" cd afspiller tror jeg heller ikke man får for "kun" 1500 kr. Så skulle den da være brugt...
Alt afhængig af hvordan man definerer god!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Godt så!

Jeg glæder mig da over at jeg ikke behøver andet end én maskine til kvalitetsafspilning af BD, DVD og CD. Det må da for hulan være noget mange sætter pris på. Det er da ingen sag at købe dedikerede maskiner til hvert enkelt format, som er væsentlig billigere end 51FD.

Nu gav jeg så også "kun" 3000 for den. Og en BD35 koster 2000 + en DVDafspiller til 500 + En CDafspiller til 1500. Så der er sparet en tusse, plus det hele er i ét apparat

Helt enig. Også derfor mit valg faldt på pio.

Hva dælen har du nu også købt en pio receiver. Det ser ud til alle de "gamle" onkyo folk er kommet til fornuft Det gas!

Glæd dig til den

Redigeret af furious jt - 28-April-2009 kl. 14:15
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 14:18

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

En "god" cd afspiller tror jeg heller ikke man får for "kun" 1500 kr. Så skulle den da være brugt...
Alt afhængig af hvordan man definerer god!

Næh det tror jeg såmænd heller ikke. Min nuværende Sony kostede 4000 for 20 år siden. Jeg troede bare at de var noget billigere nu.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Godt så!

Hva dælen har du nu også købt en pio receiver. Det ser ud til alle de "gamle" onkyo folk er kommet til fornuft Det gas!

Glæd dig til den

Jeg har da længe ønsket mig tilbage til Pioneer reciever. Har faktisk aldrig haft andet. Men da Onkyoen var lige lovlig lille til mine B&Wer, så skulle jeg jo skifte alligevel, og hvorfor så ikke bare lige gi' det ekstra for en stor Pio-baby.

Og for hulan hvor jeg glæder mig til den

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 14:41

Godt så!

Glæd dig til den

Jeg har da længe ønsket mig tilbage til Pioneer reciever. Har faktisk aldrig haft andet. Men da Onkyoen var lige lovlig lille til mine B&Wer, så skulle jeg jo skifte alligevel, og hvorfor så ikke bare lige gi' det ekstra for en stor Pio-baby.

Og for hulan hvor jeg glæder mig til den

Det kan jeg sq godt forstå

Glæder mig til at høre om du synes den spiller godt med dine B&W'er. Overvejer selv at skifte til noget b&w engang nemlig

Redigeret af furious jt - 28-April-2009 kl. 14:49
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 14:55

Det kan jeg sq godt forstå

Glæder mig til at høre om du synes den spiller godt med dine B&W'er. Overvejer selv at skifte til noget b&w engang nemlig

Tjah, det er ikke sikkert du kan bruge det til noget. Mine B&Wer er +20 år gamle og laves desværre ikke mere. Jeg siger desværre, fordi jeg aldrig har hørt bedre højttaler til pengene: Nypris dengang var 8000 kr/stk.

Da Christian var her for at lægge FW på min Onkyo og trimme setuppet, sagde han faktisk til mig: Du må ALDRIG gå af med de højttalere. Og han ved hvad han taler om

Til top
Nuno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 14:58
Faldt lige over en lanceringsdato for BDP-320

http://hificenter.se/product_info.php?cPath=17_261_251&p roducts_id=922

17/6-09 til ca. 3600kr
EDIT:
Og en manual findes her

Redigeret af Nuno - 29-April-2009 kl. 15:19
Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 15:26

Oprindeligt skrevet af Nuno Nuno skrev:

Faldt lige over en lanceringsdato for BDP-320

http://hificenter.se/product_info.php?cPath=17_261_251&p roducts_id=922

17/6-09 til ca. 3600kr
EDIT:
Og en manual findes her

Ja...nogen LX-model er det jo ikke, men den er nydelig, og har umiddelbart de samme specifikationer som LX-modellerne

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu