recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-37PX70EX kontra 37PFL9632D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-37PX70EX kontra 37PFL9632D

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: TH-37PX70EX kontra 37PFL9632D
    Sendt: 03-September-2007 kl. 17:14

Hejsa,

Vi skal have nyt TV. Tv’et skal passer ind i et hul i væggen og derfor er 37” max størrelsen.

Jeg er kommet frem til at valget enten skal være et Panasonic TH-37PX70EA Plasma TV eller det helt nye Philips 37PFL9632D LCD.

Tv’et skal bruges til 80% TV via TDC kabel TV (analog signal), 15% DVD og ca. 5% Playstation (ikke vigtig).

Problemet er at TV vil blive placeret på sådan en måde, at der vil være direkte solskin fra 2 vinduer fra syd, som vil kunne skinne direkte ind i tv’et i dagtiden. Afstanden fra vinduerne til Tv’et er ca. 4 meter.

Jeg ved at Panasonic’en er et utrolig vellidt og populært TV og især med analog TV signaler, skulle det kunne gengive billeder super godt. Jeg er dog lidt i tvivl om der vil bliver problemer med genskin fra solen i Tv’et, da plasma teknologien har tendens til meget genskin.

Philips 37PFL9632 er et hel nyt TV og indtil videre har jeg ikke kunne finde nogle tests af denne model. Dog siger dem der har købt det, at det har meget fine billeder. Da Philips modellen er et helt nyt TV har det også nogle rimelig gode specifikationer - så som:

Perfert Pixel

Ægte HD 1920 x 1080 Pixel

3ms response tid

100Hz clear LCD

Derudover har Philips’en anti refleksbehandlet skærm og lys-sensor, som gør at Tv’et indstiller sig efter lys intensiteten i rummet.

Som sagt er jeg meget i tvivl om jeg skal hoppe på plasma’en og den lidt ældre Panasonic eller om jeg skal vælge det nyeste fra Philips med Ægte HD opløsning og fine specifikationer og måske ikke så store problemer med genskin.

Alle inputs og erfaringer etc, der kan bidrage med mit svære valg er meget velkommen.

Mvh.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 17:23

Hej slot , velkommen til

Jeg har selv 37PX70 og er meget tilfreds...

MHT genskin , tjaa , jeg har også vinduer hvor solen står ind på tvèt men kun om formiddagen , og hvis det bliver for slemt må man jo bruge et gardin/persienne...

Der ikke nogle tv som jeg har set med/uden antiglare som kan lide at tvèt står direkte med solen ind på...

Men du skal selvfølgelig ud og se begge " LIVE " 37PX70 er jo MEGET billig for tiden , hvad koster PHILIPSÈN ?

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Slot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2007
Sted: Denmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 17:32

Hej Hopgreve,

Tak for hurtig feedback. Ja - jeg ved at man kan få PX70 til ca. kr.8000.

Jeg skal ca. bløde kr. 14000. for Philips 37pfl9632D. Men hvis der er det rigtig TV for mig er jeg villig til at betale 14K

Hilsen Slot

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 17:38

Ja det er jo trods alt noget af en pris forskel , du kan jo købe en Blu-ray afspiller for differencen

Men ja du må ud og se på dem , og evt høre om der er nogle herinde der har erfaringer med philipsèn , men mht genskin se om du kan vurdere det i en butik...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu