recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-42PX70 bestilt  :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-42PX70 bestilt :-)

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Håber det er ok, at jeg svarer.

Hvis du kan lide, at spare penge og få noget som er bedre, så tag Pana

Sharp'en er absolut i den bedre ende når vi snakker LCD. Men hvorfor dog vælge LCD til dit plasma-behov?

Ja jeg hælder også mest til pana da mit ultimative krav er god billedkvalitet (og fruens er design)! Og alle på diverse fora priser plasma (kontra lcd) hvis talen kun går på billedkvalitet. Tak for svaret.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 15:54

Det eneste der IMHO taler for LCD er, hvis man går efter 32" eller derunder og/eller det skal bruges til computerbrug.

Ikke engang til HTPC brug vil jeg anbefale LCD ...

Hvorfor folk så gladeligt betaler det dobbelte for en LCD der alligevel ikke kan gøre det lige så godt som en billigere plasma må stå hen i det uvisse.. Det er ikke for, at bashe deres valg, men jeg forstår det ganske enkelt ikke. Men det må vel være af samme grund som, at jeg var lige ved at ofre hele friværdien på et LCD.. jeg troede plasma var yt og LCD var det bedste... TAK REKLAMER.. TAK fordi I har vildledt mig. Og et ægte tak til en god bekendt samt TapeConnection for, at få mig på bedre tanker.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:08

Det eneste der IMHO taler for LCD er, hvis man går efter 32" eller derunder og/eller det skal bruges til computerbrug.

Ikke engang til HTPC brug vil jeg anbefale LCD ...

Hvorfor folk så gladeligt betaler det dobbelte for en LCD der alligevel ikke kan gøre det lige så godt som en billigere plasma må stå hen i det uvisse.. Det er ikke for, at bashe deres valg, men jeg forstår det ganske enkelt ikke. Men det må vel være af samme grund som, at jeg var lige ved at ofre hele friværdien på et LCD.. jeg troede plasma var yt og LCD var det bedste... TAK REKLAMER.. TAK fordi I har vildledt mig. Og et ægte tak til en god bekendt samt TapeConnection for, at få mig på bedre tanker.

Den vigitgste grund til at jeg overvejede Sharp'en fremfor Pana er at Sharp'en har opløsning 1080p hvorimod Pana'en kun kan modtage dette (og vel nedskalere det efterfølgende) og så hvor stor en forskel dette har i billedkvaliteten ved HD (1080p)! 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:11

Hvad vil du helst? Se film i 1080p med "middel" billedekvalitet (men rigtig høj opløsning) eller film i mindre opløsning men med top billedekvalitet?

Lidt groft sat op, da som før nævnt, at Sharp'en ikke er ringe...

Det er det samme med digitalkameraer.. hvorfor vælge et Aldi cam med 10mp, når et Canon, Sony eller Panasonic med 6mp kan levere bedre kvalitet?

Størrelse _er_ ikke og bliver aldrig sigende for kvaliteten. Det er sørgeligt, at du og jeg konstant bliver forsøgt overbevist om det modsatte i medierne og reklamerne.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:21

#Martin

Javist er det ok

#Nicoleif

Jeg syntes det er et svært valg - der er ulemper og fordele ved begge teknologier, specielt i forhold til brugere som os med blandede ønsker til brugen af skærmen. Jeg er selv en varm fortaler for de fordele der er ved LCD i visse situationer, eks. spilbrug uden risiko for burn-in, eller HD-DVD/BD vedr. 1080p (alene når vi taler opløsning), eller computertilslutning med 1:1pixelmapping i høj opløsning. Mit behov ligner faktisk dit, en blanding af alle de muligheder der findes, og jeg havde faktisk også selv bestilt netop en Sharp XD1 (dog i 37")

Men ingen skærme er perfekte til alle situationer så man er nødt til at gå på kompromis på nogle områder.  Plasmaens fordele ligger andre steder end hos LCD'en - nemlig i den billedkvalitet der handler om gråtoner, farver, sortniveau, betragtningsvinkel. Den er tættere på CRT end LCD'en er.

Så det er en afvejning af hvilke situationer man benytter skærmen til mest. Er det hovedsagligt til spilbrug og computer tilslutning vil jeg uden tøven sige Sharp XD1 - men er det hovedsagligt til at vise film på, både via almindelige kilder som TV og DVD - og også på mange områder for HD kilder - så vil jeg sige Plasmaen simpelthen fordi overall billedkvalitet er bedst. Værdien af de billedmæssige faktorer jeg nævnte ovenfor er simpelthen større end værdien af eks. den højere opløsning på XD1.

Jeg har ikke haft mulighed for at lave en direkte sammenligning mellem lige disse 2 modeller, men jeg har set begge TV hver for sig. Både med standard kilder og med HD kilder. Og udfra dette, samt udfra hvad jeg bruger TV'et til mest - film i både SD og HD - er mit valg denne gang PX70'eren.

Samtidig er der jo en sjat penge at spare imellem de 2 skærme - penge som man strengt taget kunne bruge på en billigere 32LCD udelukkende som spilskærm hvis man får stort behov for dette. Min søn på 13 der får mit nuværende 32" LCD op på værelset er ihvertfald henrykt ved tanken.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:22

Hvad vil du helst? Se film i 1080p med "middel" billedekvalitet (men rigtig høj opløsning) eller film i mindre opløsning men med top billedekvalitet?

Lidt groft sat op, da som før nævnt, at Sharp'en ikke er ringe...

Det er det samme med digitalkameraer.. hvorfor vælge et Aldi cam med 10mp, når et Canon, Sony eller Panasonic med 6mp kan levere bedre kvalitet?

Størrelse _er_ ikke og bliver aldrig sigende for kvaliteten. Det er sørgeligt, at du og jeg konstant bliver forsøgt overbevist om det modsatte i medierne og reklamerne.

Tak for info. Jeg tror det grundlæggende hænger sammen med at industrien (og tilhørende reklamer) i de sidste par år har indoktrineret folk til at tro at plasma hører fortiden til, hvilket så skulle være ensbetydende med at lcd levere bedre billedkvalitet! 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:25
Det tror jeg du kan have ret i Nicoleif... jeg ved ihvertfald jeg fik lukket munden på en LCD bekendt da hun så et godt plasma og et godt LCD ved siden af hinanden... sort var gråt på den LCD i forhold til... hun har ikke snakket om LCD siden den oplevelse..

Redigeret af MartinJohansen - 20-Marts-2007 kl. 16:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#Martin

Javist er det ok

#Nicoleif

Jeg syntes det er et svært valg - der er ulemper og fordele ved begge teknologier, specielt i forhold til brugere som os med blandede ønsker til brugen af skærmen. Jeg er selv en varm fortaler for de fordele der er ved LCD i visse situationer, eks. spilbrug uden risiko for burn-in, eller HD-DVD/BD vedr. 1080p (alene når vi taler opløsning), eller computertilslutning med 1:1pixelmapping i høj opløsning. Mit behov ligner faktisk dit, en blanding af alle de muligheder der findes, og jeg havde faktisk også selv bestilt netop en Sharp XD1 (dog i 37")

Men ingen skærme er perfekte til alle situationer så man er nødt til at gå på kompromis på nogle områder.  Plasmaens fordele ligger andre steder end hos LCD'en - nemlig i den billedkvalitet der handler om gråtoner, farver, sortniveau, betragtningsvinkel. Den er tættere på CRT end LCD'en er.

Så det er en afvejning af hvilke situationer man benytter skærmen til mest. Er det hovedsagligt til spilbrug og computer tilslutning vil jeg uden tøven sige Sharp XD1 - men er det hovedsagligt til at vise film på, både via almindelige kilder som TV og DVD - og også på mange områder for HD kilder - så vil jeg sige Plasmaen simpelthen fordi overall billedkvalitet er bedst. Værdien af de billedmæssige faktorer jeg nævnte ovenfor er simpelthen større end værdien af eks. den højere opløsning på XD1.

Jeg har ikke haft mulighed for at lave en direkte sammenligning mellem lige disse 2 modeller, men jeg har set begge TV hver for sig. Både med standard kilder og med HD kilder. Og udfra dette, samt udfra hvad jeg bruger TV'et til mest - film i både SD og HD - er mit valg denne gang PX70'eren.

Samtidig er der jo en sjat penge at spare imellem de 2 skærme - penge som man strengt taget kunne bruge på en billigere 32LCD udelukkende som spilskærm hvis man får stort behov for dette. Min søn på 13 der får mit nuværende 32" LCD op på værelset er ihvertfald henrykt ved tanken.

Spawn hvor var det du købte dit Pana PX70 (og fulgte der et vægbeslag med)? Fik du det leveret eller hentede du det evt. selv i butikken? 

Til top
Kristian-h Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2006
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 17:19

Det tror jeg du kan have ret i Nicoleif... jeg ved ihvertfald jeg fik lukket munden på en LCD bekendt da hun så et godt plasma og et godt LCD ved siden af hinanden... sort var gråt på den LCD i forhold til... hun har ikke snakket om LCD siden den oplevelse..

... Og jeg har lært det på den hårde måde !!!

Har selv for en uge siden købt et Sony KDL-40V2500, og lige netop sort niveauet er noget skrammel  

Har dog aldrig set et PLASMA, men det kan kun blive bedre kan jeg forstå og så er mine fordomme fra den 'unge' PLASMA-tid vist også snart eftertrykkeligt blevet manet til jorden af bruger erfaringerne herinde og den udvikling der er sket 

Jeg glæder mig meget til at se om jeg har gjort et 'Value For The Money' køb i et 42PX70...

/Kristian

- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500
- Pioneer VSX-920
- Dali Concept 6

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Kristian-h Kristian-h skrev:

... Og jeg har lært det på den hårde måde !!!

Har selv for en uge siden købt et Sony KDL-40V2500, og lige netop sort niveauet er noget skrammel  

Har dog aldrig set et PLASMA, men det kan kun blive bedre kan jeg forstå og så er mine fordomme fra den 'unge' PLASMA-tid vist også snart eftertrykkeligt blevet manet til jorden af bruger erfaringerne herinde og den udvikling der er sket 

Jeg glæder mig meget til at se om jeg har gjort et 'Value For The Money' køb i et 42PX70...

/Kristian

# Kristian-h; Hvor har du bestilt den og til hvilken pris? 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 18:05
Kristian det er jeg overbevist om, at du har gjort!
Til top
Jimmi.Pop Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2006
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 18:10

Jeg har også lige bestilt et, min første fladskærm 

Fik det for 13.015,- inkl. vægbeslag

Til top