recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-42PX70  vs. PDP4070
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-42PX70 vs. PDP4070

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 18:59

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimv Kimv skrev:

Hmm det er stadigvæk 4.000 mere hvis man regner et vægbeslag med. Er de til at forhandle med?

Nej, det gør de af princip ikke.

TC er bestemt til at forhandle med, men når skærmen allerede er så langt nede i pris, så tror jeg ikke der er noget at forhandle om.

Redigeret af Sandal - 29-Marts-2007 kl. 19:00
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Kimv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2007
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimv Kimv skrev:

Hmm det er stadigvæk 4.000 mere hvis man regner et vægbeslag med. Er de til at forhandle med?

Nej, det gør de af princip ikke.

TC er bestemt til at forhandle med, men når skærmen allerede er så langt nede i pris, så tror jeg ikke der er noget at forhandle om.

Ja det er til at forstå. Men jeg har også besluttet mig til at vente på PIO 2007 modellen. Det sjove var at det ikke var 1080P24 som faktisk var af størst betydning men det at flere tests siger den er dårlig til at behandle et SD billede.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:21

Det sjove var at det ikke var 1080P24 som faktisk var af størst betydning men det at flere tests siger den er dårlig til at behandle et SD billede.

Netop ........
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
munken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:27

Vil lig komme med lidt information.. De nye Pioneer skærme skulle blive DYRE end de tilsvarende 2006 modeller.. Læste bl.a. på avforums at Pioneer selv har udtalt at de mener deres nye skærme er så betydelig bedre at det skal afspejle sig i deres priser.. Tror vi snakkede enda mere end 25K for en 42" skærm...

Læste også på et andet forum hvor det også blev bekræftet at de nye Pioneer bliver en del dyre end de nuværende..

Redigeret af munken - 29-Marts-2007 kl. 19:29
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:41

Det' jo det jeg siger. Det kunne bestemt ikke komme på tale, at jeg kunne få en kalibrerings-DVD med i købet, da jeg i sin tid smed 12.788,- efter dem for en 42" PV60. Det kunne ham der stod før mig heller ikke, for den slags gør de af princip ikke...
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Det sjove var at det ikke var 1080P24 som faktisk var af størst betydning men det at flere tests siger den er dårlig til at behandle et SD billede.

Netop ........

Han taler om at Panasonic er dårlig til SD signaler:

Har bestilt et 42PX70 men er sku ikke sikker på det er det rigtige valg. Kommer til at se meget SD på det de første 1-2 år og der er PIO jo betydeligt bedre en PX70 så vidt jeg kan læse mig frem til.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:49

Netop ........

Har bestilt et 42PX70 men er sku ikke sikker på det er det rigtige valg. Kommer til at se meget SD på det de første 1-2 år og der er PIO jo betydeligt bedre en PX70 så vidt jeg kan læse mig frem til.

Så er han fejlinformeret - de fleste tests konkluderer netop dette på pioen ift panaen.

Nå , det må han jo om - der står masser i dette forum om de to modeller - så skal han ikke komme bagefter og klage sin nød ...

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:54

Det' jo det jeg siger. Det kunne bestemt ikke komme på tale, at jeg kunne få en kalibrerings-DVD med i købet, da jeg i sin tid smed 12.788,- efter dem for en 42" PV60. Det kunne ham der stod før mig heller ikke, for den slags gør de af princip ikke...

Jeg har flere gange fået produkter billigere end der stod på prisskiltene, så de er til at forhandle med, men nogle gange er produkterne så billige, at der ikke er noget at forhandle om.

Til top
Kimv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2007
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:56

Netop ........

Så er han fejlinformeret - de fleste tests konkluderer netop dette på pioen ift panaen.

Nå , det må han jo om - der står masser i dette forum om de to modeller - så skal han ikke komme bagefter og klage sin nød ...

Ok det her er fandme ikke til at blive klog på. Tror sku bare jeg modtager det 42Px70. Vil godt sige mange tak for hjælpen til alle dem som har svaret på mine dumme spørsmål ) er lidt kommet til den konklusion at det er lige så meget religion som ATI vs. Nvidia på PC grafik kort. Men folk har faktisk været til stor hjælp så tak.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 20:03
Arh, her med de her fjernsyn er der jo det ved det, at man objektivt kan finde frem til hvad der giver de bedste (mest korrekte) billeder. Og det er altså Pioneer.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af munken munken skrev:

Vil lig komme med lidt information.. De nye Pioneer skærme skulle blive DYRE end de tilsvarende 2006 modeller.. Læste bl.a. på avforums at Pioneer selv har udtalt at de mener deres nye skærme er så betydelig bedre at det skal afspejle sig i deres priser.. Tror vi snakkede enda mere end 25K for en 42" skærm...

Læste også på et andet forum hvor det også blev bekræftet at de nye Pioneer bliver en del dyre end de nuværende..

427XD kostede 27k "på danske plader" da den blev introduceret. 25k for en ny generation lyder på den baggrund ikke helt dumt.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 22:13

Jeg vil ikke deltage i pana vs pio religionskrigen - men jeg bliver altså lidt forvirret når jeg læser indholdet af denne tråd

Hvor er det i læser jer frem til at Pio'en skulle være betydelige bedre end Panasonicen til SD signaler ?

Kan vi få nogen links ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu