recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-42PZ85E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-42PZ85E

 Besvar Besvar Side  <1 33343536>
Forfatter
Besked
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 11:28

Hej armorbavian

Ja kvaliteten er super høj....Jeg købte fornylig Supra antennekabel hos KT Radio i Odense og gav 50 kr. pr meter. Jeg havde et par. Supra antennestik (skulle blot forlænge et kabel)

jeg har cheket på www.av-connection.dk der koster det også 50 kr pr. meter og 49 kr. for et supra antennestik pr. stk ialt 148 kr. for et 1 meter antenneskabel + 5 minutters gør det selv montage arbejde...Hel fair pris i forhold til kvaliteten og AV-Connection har helt kanon service og levering dag til dag

Vi taler jo 100 % ren svensk kobber af bedste kvalitet som kerne, samt en super skærmning som hindre indstråling.....måske det findes billigere på det svenske marked, det er trods alt supra´s hjemmemarked



Redigeret af Puma - 10-Maj-2008 kl. 11:50
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 12:44

Ja, jeg er også halv svensker nu. Bor i Malmø, så det kan være jeg kan finde en god pris her. Men har ikke lige set nogen forhandlere have dem.

Så, jeg skal bare finde av-connection.SE

BTW, den pris jeg kiggede på var også færdigmonteret.

Jeg syntes dog stadig 300 for et par meter er for meget. Men det kan være billedkvaliteten ville overbevise mig..


BORING!
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 15:11

Hej amorbavian

Du har forhåbentlig ikke bosat dig i Sverige som skolelærer   for det der med regning er åbenbart ikke din stærke side.....2 meter Supra kabel incl. 2 stk antennestik koster alså kun 198 danske kr. ifølge danske regne regler 

2 meter kabel a 50 kr   = 100,-

2 stk antennestik a 49,- = 98,-

Pris ialt:-------------------  =198,-

Hvorvidt billedkvaliteten er god er selvfølgelig i sidste ende afhængig af kvalitetet på det signal du har.....men jeg kan love at tab af signalstyrke samt risikoen for støj indstrålingen er næsten lig 0 med et sådan kabel.



Redigeret af Puma - 10-Maj-2008 kl. 15:17
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 18:54

Nej, jeg gik i sin tid på sproglig gymnasium.

det jeg regnede var "ialt 148 kr. for et 1 meter antenneskabel"  gange 2...

kan godt se hvor regnefejlen ligger nu hehe det var nok alt den sol...

tak for hjælpen


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 21:17

ang. strømforbrug så står der i vejledningen at den i standby bruger 20W (With monitor out recording) og 0,4 (Without monitor out recording). Er der nogen der har luret hvor man slår det der monitor out fra, hvad det så end er?? Noget med dvb-t??

 Der er jo en rimelig stor forskel..


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 21:48

Virkelig ingen med et bud på ovenstående????

Som postet i brun in tråden:

Der er så åbenbart grund til at være paranoid. Midlertidig burn-in opstår på min PZ85 ud af ingenting. Dvs. f.eks. menuen fra PS3 kan ses på sort baggrund hvis jeg kommer helt tæt på og kigger godt efter, samt Panasonics eget setup menu. Og jeg har IKKE kørt dem i lang tid uden bevægelse, så der går 3-4 sekunder højest hvor de står stille på skærmen. Det er da skuffende!

Indtil videre forsvinder det igen, men jeg regnede godt nok ikke med sådan en oplevelse.

Alle indstillinger står på ca. 50% så jeg har ikke gjort noget forkert på noget tidspunkt...

Nu tør jeg slet ikke se film fra pc'en. Det er sgu lidt ærgeligt med så godt et billede at man skal bekymre sig


BORING!
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

ang. strømforbrug så står der i vejledningen at den i standby bruger 20W (With monitor out recording) og 0,4 (Without monitor out recording). Er der nogen der har luret hvor man slår det der monitor out fra, hvad det så end er?? Noget med dvb-t??

 Der er jo en rimelig stor forskel..

Det er kun hvis du bruger den knap der hedder Direct tv rec , og så lyser der en ekstra lys diode på fronten af dit tv (PX70)...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 16:29

Så fik jeg mit TV igår  Direkte fra Bob's Elektro, fragten var gået smertefrit, det var hængt fast oprejst på en palle, og fragtmanden var så flink og hjælpe mig med at løfte det op på 2.sal   

Jeg er så gået fra et 13 år gammelt Nokia 26", og der er en verden til forskel ... Jeg er imponeret, lige for øjeblikket kører jeg break-in men har absolut intet set af burn in eller retention eller lign. endnu. har dog indtil videre en kiss afspiller så jeg har slet ikke HD afprøvet det endnu, overvejer dog at samle en HTPC .

lige et spørgsmål, nu kører jeg komponent, men den viste det i 576i og ikke 576p, der blev det hele lilla? Kiss afspilleren kan da køre progressiv. nogen der ved noget?

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 18:14

@hopgreve

Har ikke nogen ekstra diode, der lyser. Men kender ikke noget til Direct Tv

Jeg kan jo også bare låne en watt måler et sted og tjekke...


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:24

av-connection sagde at jeg på to meter ikke vil se forskel på Supra og Clicktronic..Clicktronic it is!

Nogen der kender ProfiGold antenne kabler? Værre/bedre end ovenstående?


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 10:07

Saa fik jeg ClickTronic. Desvaerre er der ikke rigtig forskel paa den og den gamle til 7kr. Maaske en lille smule mere "roligt billede", men det er svaert at se naar man ikke har to TV staaende. Jeg snakker om SD analog signal. Jeg haabede paa at kablet ville fjerne det meget svage "ghost" jeg har af TV2's logo (den eneste kanal jeg har det paa nogen med et bud paa hvorfor?), men det var aabenbart heller ikke kablets skyld.

Saa for folk, der overvejer en "kabelforebedring" kan i godt spare pengene. Min er kun 2m, det kan vaere at de bedre kabler bedre betaler sig hvis det er mange meter, det drejer sig om.

Jeg blev i hvert fald skuffet, eftersom mange "eksperter" samt forhandlere har sagt andet. Naturligvis kan jeg returnere det, men vil hellere smide 150kr efter det end at boevle med post, samt bruge 30 kr bare for at have proevet det.

 

 


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 12:01

Alle jer der er ejere af de nye Pana skaerme har vel lagt maerke til det Boxer logo, der var klistret paa TV'et?? Kan de betyde at de kan modtage MPEG4 signaler? Mit Pana center vidste ikke hvad det betoed!

Ud over det mener jeg at have læst at PZ85 understøtter xvYCC? Er det rigtigt?

Jeg kan i hvert fald se forskel på PS3 mellem indstillinger FULL RGB og LIMITED RGB. Ved ikke om det har noget med xvYCC at gøre men FULL indstillingen giver ekstra. Dog er GTA4 meget mørkere med den indstilling, som nok modsiger min teori om at TV'et har xvYCC. Dog er alle andre spil samt film fine nok med FULL RGB.



Redigeret af amorbavian - 27-Maj-2008 kl. 18:32

BORING!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 33343536>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu