Hej
Jeg var nede hos det lokale panasonic center for at kigge på plasma skærme. De havde blandt andre 50PV600 og 42PV60. Til min forundring var der meget stor forskel på billedkvaliteten på de to skærme. På 50"eren var der meget tydelige pixeleringer (det tror jeg det var) Selv fra flere meters afstand kunne man se små urolige firkanter på billedet der især viste sig når der var hurtige bevægelser. Især i scener med bølger/vand var det meget tydligt. Jeg er ikke sikker på hvad det fænomen hedder og jeg må sige at jeg ikke havde regnet med at det ville være så tydligt. Det var dvd der blev vist via hdmi. Jeg fik ekspedienten til at skifte film da jeg tænkte det måske kunne være den der var dårlig kvalitet. Det hjalp en smule, men de firkantede uroligheder (af mangel på bedre udtryk) var der stadig.
Jeg så også på en 42" model. Her var der et meget bedre billede. Dette tv var koblet til dvd via scart. Billedkvaliteten på dette tv levede fuldt op til de forventninger jeg havde til et kvalitets plasma.
Er der nogen der har et bud på den store forskel mellem de to skærme, det kan vel ikke bare være størrelsen. Kan det evt. være fordi det ikke er indstillet ordentligt?
Håber der er nogen der kan komme med et bud, da jeg ikke selv har meget forstand på forskellige plasma "sygdomme" og jeg i øjeblikket har en ordre på 50pv60e modellen.