|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Madsen9900 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Mente præcis også at jeg var nødt til at køre signalet gennem en selctor, og så er den digitale tuner jo unødvendig. Og hvis jeg flytter til normal antenne om nogen år, så er tv'et jo nok desværre forældet Redigeret af Madsen9900 - 12-Juni-2007 kl. 16:41 |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
ja og ellers er den indbyggede dvb-t tuner nok, i fremtiden bliver det nemlig sandsynligvis mpeg4 baseret og ikke mpeg2 som de fleste nuværende dvbt-t tunere kan dekode. |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Well den dag du tager tvet ud af kassen er det i princippet "forældet" i forhold til det sidste nye på markedet... ikke desto mindre tror jeg sagtens tvet også ude i fremtiden kan løse sin opgave.. og kommer der nye signaltyper ude i fremtiden kan man jo til den tid enten købe en ny skærm som måske er blevet billigere.. eller også stile efter den billigere løsning med en god optager af til den tid type også køre ind via hdmi til skærmen.. så man er jo fremtidssikret på den måde... |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Madsen9900 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Så blev det tænkt igennem, og Pio PDP 507xa er blevet bestilt. Så må jeg ha bestilt mig en selector HD nå de også kommer på lager. Glæder mig til at se hvordan Pio'en er i forhold til pana'en |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jamen jeg er jo egentligt også spændt på om dine indtryk kommer til at ligne mine.. omend jeg jo har haft skærmene lidt længere at vurdere på sammen... men tror bestemt du bliver glad for skærmen... og skal du forkæle dig selv en dag så vil jeg anbefale dig at få den kalibreret af en proff... så skal du bare se billedkvalitet |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
ja det blir spændende, men nu er det jo snart 2 måneder siden jeg sidst så billed på det gamle Pana, så gad vide om jeg kan huske det, hehe. Sån en kalibrering, er det kun autoriserede folk der kan gøre dette, eller hva? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Man kan komme et stykke vej selv... men visse ting kan man kun måle sig til, og det kræver derfor det fornødne måleudstyr og ekspertisen til at omsætte den data til nogle indstillinger på tvet som giver et resultat som er i overensstemmelse med diverse standarder. Jeg havde selv min skærm omkring et år inden jeg fik kalibreret min Pioneer, og valgte osse at få min pana i soveværelset kalibreret og jeg syntes resultatet er betydeligt.. og giver et langt mere naturtro og "afslappet" billede, så det er bestemt noget som jeg er begyndt at prioritere... det er ikke kun skærmen der betyder noget det er osse den korrekte indstilling der betyder noget... og at du ved at nu yder skærmen det mest optimale af hvad den kan... men under alle omstændigheder er det noget man skal vente med til skærmen er kørt til med mindst 100-150 timer, da den kan ændre karakter i sin allerførste levetid. |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
|
Så fik i overbevist den stakkel mand om at han skal hoppe på en 2006 piomodel der er kendt for en masse småknas og et par alvorlige fejl der optræder på mere end 50% af skærmene.
Madsen - et godt råd, tilbagelever straks ved det første tegn på gardiner eller "dirty screen effect". Og læs følgende tråd: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723&PN=1 &TPN=1 samt læs denne review: http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4270XD/Picture-Quality. php |
||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du sidder da vist og sover lidt i timen Det er 507'eren, og så vidt jeg har læst mig til, skulle der ikke være de store problemer her |
||
![]() |
||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
|
Frontglasset er vidst også lavet i plastik på 507, så du vil få et problem før eller siden .....
|
||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
||
![]() |
||
munken ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2006 Status: Offline Point: 147 |
![]() |
|
Korrekt, der er ikke anmeldt mange fejl på denne skærm... Det er 42" udgaven.. Du har købt det bedste 50" på markedet.. (har selv et px700, så jeg er ikke Pioneer fanboy) |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Du skal ikke høre på nextgeneration, han bliver betalt af Panasonic for at skrive de ting han gør.
|
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |