recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH50PX70 problem *update12/6*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH50PX70 problem *update12/6*

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
irfo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 18:00

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Du skal ikke høre på nextgeneration, han bliver betalt af Panasonic for at skrive de ting han gør.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Frontglasset er vidst også lavet i plastik på 507, så du vil få et problem før eller siden .....

hvad baserer du den udtalelse på at man før eller siden får problemer med det?.... nu er det jo sådan at brugeren allerede har haft en Panasonic skærm som han har haft en dårlig oplevelse med også kan man da godt forstå hans ønske om at ville prøve noget andet...

Så forhold dig til den skærm du har.. og bland dig udenom de andre skærme for dem har du tydeligvis ikke en millimeters forstand på

edit men nu har manden jo købt skærmen så jeg syntes jo vi skal lade ham om at udtale sig om hvad han syntes om den i forhold til den første skærm han havde.. de erfaringer vil mange andre brugere jo også kunne få glæde af... og de vil ihvertfald være langt mere værd for forummet end den gang gas du lukker ud fra tid til anden, og det vil jeg da næsten opfordre ham til at skrive i den tråd som jeg har lavet om forskelle de 2 mærker imellem.. for vil da gerne have andres erfaringer med

pps de udtalelser lyder som om de kommer fra en der er meget misundelig over valget

Men vil da godt fremhæve fordelene ved Pioneers valg med DCF, målet med deres konstruktion er at minimere dobbelttekst (også kaldet ghosting) og her må man formode at de vælger at udskifte fronten fra glasset i G6 panelerne til plasten i G7 panelerne at man her kan vælge en tyndere frontbeskyttelse da plasten ikke er "skør" på samme måde som glas er.. og at glas jo skal have en vis tykkelse for at have styrke til at modstå "uheld" mod skærmen.. og der mener jeg at de nye plast paneler må være mere modstandsdygtige.. samt må være bedre i forholdet til ghosting selv i forhold til G5 & G6 panelerne som faktisk også var ret gode mht Ghosting. 

Og her mener jeg faktisk forskellen er meget stor i forhold til Panasonic for Pioneer har faktisk i flere år haft en løsning og hvert år forbedret denne løsning, hvor mit indtryk er at den konstruktion omkring fronglasset på Panasonic er den "traditionelle" måde som har gjort at Plasma havde et ry for problemer med Ghosting, og når du nu fremhæver Pana som så innovativ nextgen.. må du så ikke give mig ret heri at man har udviklet en visuelt bedre løsning omkring ghosting problematikken hos Pioneer.. og at her har Panasonic altså ikke formået de samme gode resultater omkring ghosting... hvadenten man så vil se det eller ej.. eller om man syntes det generer eller ej.. så kan man se det på Panasonic.. men man kan slet ikke se det på Pioneer i samme omfang.

Redigeret af rhsin - 13-Juni-2007 kl. 19:40
Mvh

René
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Frontglasset er vidst også lavet i plastik på 507, så du vil få et problem før eller siden .....

hvad baserer du den udtalelse på at man før eller siden får problemer med det?.... nu er det jo sådan at brugeren allerede har haft en Panasonic skærm som han har haft en dårlig oplevelse med også kan man da godt forstå hans ønske om at ville prøve noget andet...

Så forhold dig til den skærm du har.. og bland dig udenom de andre skærme for dem har du tydeligvis ikke en millimeters forstand på

edit men nu har manden jo købt skærmen så jeg syntes jo vi skal lade ham om at udtale sig om hvad han syntes om den i forhold til den første skærm han havde.. de erfaringer vil mange andre brugere jo også kunne få glæde af... og de vil ihvertfald være langt mere værd for forummet end den gang gas du lukker ud fra tid til anden, og det vil jeg da næsten opfordre ham til at skrive i den tråd som jeg har lavet om forskelle de 2 mærker imellem.. for vil da gerne have andres erfaringer med

pps de udtalelser lyder som om de kommer fra en der er meget misundelig over valget

Men vil da godt fremhæve fordelene ved Pioneers valg med DCF, målet med deres konstruktion er at minimere dobbelttekst (også kaldet ghosting) og her må man formode at de vælger at udskifte fronten fra glasset i G6 panelerne til plasten i G7 panelerne at man her kan vælge en tyndere frontbeskyttelse da plasten ikke er "skør" på samme måde som glas er.. og at glas jo skal have en vis tykkelse for at have styrke til at modstå "uheld" mod skærmen.. og der mener jeg at de nye plast paneler må være mere modstandsdygtige.. samt må være bedre i forholdet til ghosting selv i forhold til G5 & G6 panelerne som faktisk også var ret gode mht Ghosting. 

Og her mener jeg faktisk forskellen er meget stor i forhold til Panasonic for Pioneer har faktisk i flere år haft en løsning og hvert år forbedret denne løsning, hvor mit indtryk er at den konstruktion omkring fronglasset på Panasonic er den "traditionelle" måde som har gjort at Plasma havde et ry for problemer med Ghosting, og når du nu fremhæver Pana som så innovativ nextgen.. må du så ikke give mig ret heri at man har udviklet en visuelt bedre løsning omkring ghosting problematikken hos Pioneer.. og at her har Panasonic altså ikke formået de samme gode resultater omkring ghosting... hvadenten man så vil se det eller ej.. eller om man syntes det generer eller ej.. så kan man se det på Panasonic.. men man kan slet ikke se det på Pioneer i samme omfang.

Din tidligere "hjemmetest" der konkluderede at en 50" stod skarpere end en 37" er nok for mig til at forkaste dine teorier og udtalelser ..

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 20:28

Din tidligere "hjemmetest" der konkluderede at en 50" stod skarpere end en 37" er nok for mig til at forkaste dine teorier og udtalelser ..

... og vi andre gør det samme med dine udtalelser. Der er jo ikke nogen der tager dig seriøs mere. Forstå det dog!

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 20:40

Og endnu engang snakker du udenom... svar dog på det du bliver spurgt om....

Og hvis du selv kan komme med en mere seriøs sammenligning er du da velkommen til at prøve... har da opfordret dig til at købe en Pioneer men du er åbenbart mere mærkefanatiker end du gerne vil udgive dig for at være.

En ting er pixels og "matematisk" opløsning en anden måde er hvordan opfatter man billedet på feks 3-4 meters afstand og her er der altså en hel masse andre ting som også spiller ind.. så selvom 37" skærmen har mere end 30% flere pixels pr cm2 så betyder det jo ikke død og kritte man opfatter det skarpere... og her har indstilling også meget at sige og efter kalibreringen af min pana er min opfattelse af skærmen også blevet bedre men syntes stadig at den ghosting man kan se på panaen er med til at forstyrre billedet i visse situationer.. og det er altså med til at påvirke opfattelsen af hvor skarpt man også ser billedet.. og der er det da klart at en tynd skygge er med til at gøre billedet uskarpt... vi er nede i flueknepperi.. men nok til at det faktisk kan ses... (desuden er den analoge tuner også noget bedre i Pioneeren og det gør altså også at billedet står noget skarpere på den især på analogt signal, på dvb-t er forskellen mindre og dvd er den meget lidt synlig bortset fra ghostingen)

Nu har jeg argumenteret for min udtalelse.. det var måske på tide du valgte at svare på spørgsmålet og samtidig komme med en argumentation for dine tidligere postulater... gerne i form af dine egne ord istedet for dine sædvanlige links som du tager som eventyrlig fakta

Som underbygning til skarpheden har der været flere diskusioner om hvorvidt det er muligt at se forskel på 720p & 1080p på en 50" skærm og her har konklusionen faktisk været at der her er andre forhold som spiller ind som meget mere synlige forhold end opløsning og det er jo samme situation her

edit men hvad ved du om det.. du har jo sikkert ikke en ordentlig indstilling på din skærm, så du går jo sikkert heller ikke ret meget op i det alligevel så

Redigeret af rhsin - 13-Juni-2007 kl. 20:47
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 20:56

#Rhsin

Jeg vil ikke blande mig i din debat med next - men jeg bliver nødt til at kommentere det du skriver om dobbelttekst og ghosting.

Dobbelttekst og Ghosting er altså 2 forskellige fænomener som intet har med hinanden at gøre.

Ghosting betyder at et billede på skærmen ikke forsvinder hurtigt nok så der er ligesom et efterslæb (et spøgelsesbillede) når næste billede skal vises. Ghosting er især udbredt på LCD grundet langsommere opdateringshastighed. Det er ikke et specifikt udpræget plasmafænomen, tværtimod, og det har som sagt intet med dobbelttekst at gøre. Dårlige plasma kan have phosfor lag som minder lidt om ghosting, men igen det har heller ikke noget med Dobbelttekst at gøre.  

Dobbelttekst er et fænomen forårsaget af afstanden mellem plasmapanelet og frontglasset hvor eks. en skarp hvid tekst på en sort baggrund kan spejle sig på indersiden af frontglasset, hvorved det bliver muligt at se teksten 2 steder. Det ses "udelukkende" fra skarpe skrå vinkler - man skal nemlig kunne ane bagsiden af glasset for at kunne se genspejlingen. Det er således ikke noget der normalt er forstyrrende fra almindelige betragtningsvinkler og umuligt at se direkte forfra hvor du blot kigger igennem frontglasset.

Målet med Pioneers DCF har heller ikke direkte noget med dobbelttekst at gøre - Direct Color Filter er designet til at minimere den påvirkning både eksterne og interne reflektioner har på billedet (hovedsagligt farverne) generelt, ikke specifikt dobbelttekst, selvom en sidegevinst selvfølgelig også er mindre risiko for dobbelttekst ved betragtningsvinkler hvor dette kan optræde.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#Rhsin

Jeg vil ikke blande mig i din debat med next - men jeg bliver nødt til at kommentere det du skriver om dobbelttekst og ghosting.

Dobbelttekst og Ghosting er altså 2 forskellige fænomener som intet har med hinanden at gøre.

Ghosting betyder at et billede på skærmen ikke forsvinder hurtigt nok så der er ligesom et efterslæb (et spøgelsesbillede) når næste billede skal vises. Ghosting er især udbredt på LCD grundet langsommere opdateringshastighed. Det er ikke et specifikt udpræget plasmafænomen, tværtimod, og det har som sagt intet med dobbelttekst at gøre. Dårlige plasma kan have phosfor lag som minder lidt om ghosting, men igen det har heller ikke noget med Dobbelttekst at gøre.  

Dobbelttekst er et fænomen forårsaget af afstanden mellem plasmapanelet og frontglasset hvor eks. en skarp hvid tekst på en sort baggrund kan spejle sig på indersiden af frontglasset, hvorved det bliver muligt at se teksten 2 steder. Det ses "udelukkende" fra skarpe skrå vinkler - man skal nemlig kunne ane bagsiden af glasset for at kunne se genspejlingen. Det er således ikke noget der normalt er forstyrrende fra almindelige betragtningsvinkler og umuligt at se direkte forfra hvor du blot kigger igennem frontglasset.

Målet med Pioneers DCF har heller ikke direkte noget med dobbelttekst at gøre - Direct Color Filter er designet til at minimere den påvirkning både eksterne og interne reflektioner har på billedet (hovedsagligt farverne) generelt, ikke specifikt dobbelttekst, selvom en sidegevinst selvfølgelig også er mindre risiko for dobbelttekst ved betragtningsvinkler hvor dette kan optræde.

Ok dårlig formulering vi kalder det dobbelt tekst for ikke at blande begreberne

Men jeg vil så sige at jeg har salgsmateriale fra Pioneer da jeg købte min Pioneer skærm hvor det netop blev fremhævet som en del af denne konstruktion som samlet set var at forbedre flere ting men også fremhævet alene som netop at undgå dobbelttekst, hvis du kigger på animationen her kan du osse se at de faktisk stadig fremhæver det også omkring dobbelttekst.

Jeg er ikke enig i at man skal ud i meget skarpe og skrå vinkler for at det kan opfattes, jeg vil sige at man skal ikke ret meget offcenter enten til højre/venstre eller op/ned førend man faktisk kan opfatte der er noget som "forstyrrer" billedet især ved lys/mørke billeder og tekst og "skarpe" kanter og det ses nemmere i mørke rum end i lyse, men for mig er der ingen tvivl om jeg kan se forskellen... herregud jeg har jo også noget at sammenligne med hver dag så derfor lægger jeg nok mere mærke til det... og har man først vænnet sig til det lever man fint med det... min pointe var bare her.. at der var der altså lavet en bedre løsning hos Pioneer.. og det burde panasonic måske have skelet lidt til da det jo ikke er en hel ny måde at lave tingene på.. og det vil ganske sikkert forbedre den samlede billedopfattelse i bestræbelserne på at opnå det ultimative billede  

Men igen vil godt fremhæve vi er ude i de små detaljer, men syntes dog de har sin berettigelse i diskusionen når nu det påstås at man ikke får noget for pengene i Pioneeren.. så vil jeg godt have lov til at fremhæve nogle af de detaljer jeg har set.. også kan man altid diskutere hvormeget de forskelle betyder.. kontra pris

Redigeret af rhsin - 13-Juni-2007 kl. 21:26
Mvh

René
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 21:34

Og endnu engang snakker du udenom... svar dog på det du bliver spurgt om....

Og hvis du selv kan komme med en mere seriøs sammenligning er du da velkommen til at prøve... har da opfordret dig til at købe en Pioneer men du er åbenbart mere mærkefanatiker end du gerne vil udgive dig for at være.

En ting er pixels og "matematisk" opløsning en anden måde er hvordan opfatter man billedet på feks 3-4 meters afstand og her er der altså en hel masse andre ting som også spiller ind.. så selvom 37" skærmen har mere end 30% flere pixels pr cm2 så betyder det jo ikke død og kritte man opfatter det skarpere... og her har indstilling også meget at sige og efter kalibreringen af min pana er min opfattelse af skærmen også blevet bedre men syntes stadig at den ghosting man kan se på panaen er med til at forstyrre billedet i visse situationer.. og det er altså med til at påvirke opfattelsen af hvor skarpt man også ser billedet.. og der er det da klart at en tynd skygge er med til at gøre billedet uskarpt... vi er nede i flueknepperi.. men nok til at det faktisk kan ses... (desuden er den analoge tuner også noget bedre i Pioneeren og det gør altså også at billedet står noget skarpere på den især på analogt signal, på dvb-t er forskellen mindre og dvd er den meget lidt synlig bortset fra ghostingen)

Nu har jeg argumenteret for min udtalelse.. det var måske på tide du valgte at svare på spørgsmålet og samtidig komme med en argumentation for dine tidligere postulater... gerne i form af dine egne ord istedet for dine sædvanlige links som du tager som eventyrlig fakta

Som underbygning til skarpheden har der været flere diskusioner om hvorvidt det er muligt at se forskel på 720p & 1080p på en 50" skærm og her har konklusionen faktisk været at der her er andre forhold som spiller ind som meget mere synlige forhold end opløsning og det er jo samme situation her

edit men hvad ved du om det.. du har jo sikkert ikke en ordentlig indstilling på din skærm, så du går jo sikkert heller ikke ret meget op i det alligevel så

Jeg snakker ikke uden om, blot formålsløst og spild af tid at argumentere yderligere ...

- Blot det at du ikke kan adskille væsentligt fra uvæsentligt ... dobbelt tekst er jo uvæsentligt (medmindre man sidder ½ meter fra og ser fra oven eller i en meget skrå vinkel).

- Ghosting og dobbelt tekst, at du ikke kan adskille to så forskellige forhold.

- At du virkelig kan mene at en 50" står skarpere end en 37"

osv osv

Redigeret af nextgeneration - 13-Juni-2007 kl. 21:38
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 21:41

Jeg snakker ikke uden om, blot formålsløst og spild af tid at argumentere yderligere ...

Jamen du er da en svag debatør, og kan da undre mig over hvad du laver i et debatforum hvis du ikke engang gider at forsvare dine udtalelser eller reflektere på de modpåstande der kommer.. men jeg kan jo kun tolke det som at det er fordi du er ude af stand til at komme med en reelt brugbart input  

Mvh

René
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 21:50

Jamen du er da en svag debatør, og kan da undre mig over hvad du laver i et debatforum hvis du ikke engang gider at forsvare dine udtalelser eller reflektere på de modpåstande der kommer.. men jeg kan jo kun tolke det som at det er fordi du er ude af stand til at komme med en reelt brugbart input...

Jeg forstår slet ikke du gider bruge din tid på nextgeneration. Vi har flere gange diskuteret Pioneer vs. Panasonic med ham, men uanset hvilke argumenter vi kommer med, så taler man for døve øre. Han er uden for pædagogisk rækkevide, så drop det og ignore hans indlæg.

Redigeret af Sandal - 13-Juni-2007 kl. 21:50
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Jeg forstår slet ikke du gider bruge din tid på nextgeneration. Vi har flere gange diskuteret Pioneer vs. Panasonic med ham, men uanset hvilke argumenter vi kommer med, så taler man for døve øre. Han er uden for pædagogisk rækkevide, så drop det og ignore hans indlæg.

Hehe for det første kommer jeg ud af en stædig familie... for det andet kan han ikke bringe mit pis i kog, også syntes jeg ikke man skal have lov til at hælde sådan en gang gas ud uden at det får følgebemærkninger.. så bare kald ham min nye hobby, desuden er min lillesøster psykologistuderende og hun er ved at prøve og lave en profil på ham som de kan bruge i undervisningsøjemed så jo flere indlæg jeg kan få ud af ham jo mere har hun at arbejde med 

Mvh

René
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 22:00
Lyder spændende med den psykologiske profil. Hvis du skal bruge yderlig materiale, så kan jeg hurtigt finde nogle links her på forummet, hvor han både snakker uden om og kommer med udokumenteret påstande... Det er yderst underholdende.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu