|
The Beatles: Pris mono vs stereo |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 12:54 |
Den store boks koster 2000 kr. med musikken i stereo
Men hvorfor dælen koster den så 2700 kr. i mono ![]() Priser er set på cdon.dk |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Online Point: 3801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mono udgaven er måske mere efterspurgt, da monoversionen er den "originale" første version.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja det er rigtigt, Beatles er indspillet i mono, som var det lydformat der fandtes da Ruder Konge var Knægt. Sidenhen er det remixet i stereo, hvilket lyder ret spøjst, da instrumenterne er opdelt meget skarpt, og ikke bredt spektret.
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Og der ud over er mono sættene (såvel CD 2009 udgaven som LP 2014 udgaven) fremstillet i betydeligt færre eksemplarer end de tilsvarende stereo udgaver.
Ortofon har i øvrigt lavet en Mono pick up i anledning af Beatles mono LP'erne :-) |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Ole G ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
De oprindelige mono og stereo versioner blev lavet nogenlunde samtidigt og udgivet på samme dato, dog udkom mono versionen af Please Please Me cirka en måned før stereo versionen.
Især i starten blev mono betragtet som det rigtige format og der blev derfor lagt mest arbejde i mono mixet.
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6254 |
Jeg synes, at det er træls med stereo, hvor tingene kan være adskilte med trommer og vokal til venstre og de andre instrumenter til højre
Heldigvis kunne jeg vælge mono på min forstærker der i 1990'erne, da jeg hørte det intenst ![]() Men det kan jeg ikke mere |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |