recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Dark Knight
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Dark Knight

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2008
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 22:57
skal da ses på BD
Pioneer PDP-LX5090

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 23:14
Film SKAL ses i biografen - en ordentlig biograf - i hvert tilfælde første gang man ser den . Specielt en film som TDK.

/Nils
           
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

Jeg tror nu heller ikke at den holder sin først plads. Men jeg tror bestemt den holder sig over Batman Begins som ligger på nr. 102, den eneste dårlige skuespiller fra 1'eren er jo blevet droppet
den har fået over 43.000 stemmer nu og er stadigvæk nummer 1.... Det er sgu ret vildt....
Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Film SKAL ses i biografen - en ordentlig biograf - i hvert tilfælde første gang man ser den . Specielt en film som TDK.

/Nils

ja hjemme biografen

så man slipper for at få dine popkorn i nakken

Blu-Ray er faktisk en bedre kilde ind den deværse biografer bruger, så har man en LX5090 eller en projecter, får man faktisk et bedre billede

Pioneer PDP-LX5090

Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af BUGz BUGz skrev:

Film SKAL ses i biografen - en ordentlig
biograf - i hvert tilfælde første gang man ser den . Specielt en film som
TDK./Nils

ja hjemme biografen

Blu-Ray er faktisk en bedre kilde ind den deværse biografer bruger, så har
man en LX5090 eller en projecter, får man faktisk et bedre
billede

Helt enig, film skal ses i High Definition
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 01:26
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Film SKAL ses i biografen - en ordentlig
biograf - i hvert tilfælde første gang man ser den . Specielt en film som
TDK./Nils

ja hjemme biografen

Blu-Ray er faktisk en bedre kilde ind den deværse biografer bruger, så har
man en LX5090 eller en projecter, får man faktisk et bedre
billede

Helt enig, film skal ses i High Definition

I kommer vist i de forkerte biografer (slumbio'er som CineMaxx springs to mind), kan jeg fornemme . Der er jo også noget ved stemningen ved at komme i en rigtig biograf (Imperial, Empire etc.). Og alt skal vel heller ikke gå op i teknik .

/Nils

Redigeret af nbu001 - 21-Juli-2008 kl. 01:30
           
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 07:43

Blu-Ray er faktisk en bedre kilde ind den deværse biografer bruger, så har man en LX5090 eller en projecter, får man faktisk et bedre billede

Jeg er ikke uenig i at det kan lade sig gøre at levere bedre billede i hjemmebio'en på mange punkter, men hvad begrunder du det med når du siger at BD er en bedre kilde? Tænker du her på i forhold til 35 mm, eller i forhold til DCI? DCI er et ubetinget bedre format end BD, 35mm kan diskuteres alt efter kvaliteten af kopien og hvor meget den er slidt.

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg er ikke uenig i at det kan lade sig gøre at levere bedre billede i hjemmebio'en på mange punkter, men hvad begrunder du det med når du siger at BD er en bedre kilde? Tænker du her på i forhold til 35 mm, eller i forhold til DCI? DCI er et ubetinget bedre format end BD, 35mm kan diskuteres alt efter kvaliteten af kopien og hvor meget den er slidt.

Sådan af ren nysgerrighed, kan du så fortælle lidt mere om DCI? selv om det måske er lidt off-topic?

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 16:32

FTR...medmindre man har en obskur hjemmebiograf, er oplevelsen noget bedre på det store lærred. Især til store actiondramaer som TDK. Blueray eller ej. Totaloplevelsen kan ikke matches hjemme i sofaen.

Jeg har billet til d. 23.7. kl. 1830 og glæder mig som en 5-årig på juleaftensdag. Jeg tror ikke at IMDB ratings holder helt til toppen, men er næsten overbevist om at det bliver en top 5 film, som kommer til at hæve overliggeren for, hvordan en 'voksen' superheltefilm skal skrues sammen.

Skuespilpræstationerne lyder også til at være spitzenklasse. Det var de jo også BB, men i TDk skulle skruen have fået et vrid mere. Skuespillerne og Nolan taler endda óm post mortem Oscar til Heath Ledger...hype javist, men mon ikke vi bliver vidner til en omgang verdenklasseskurk?

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 21:06

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Sådan af ren nysgerrighed, kan du så fortælle lidt mere om DCI? selv om det måske er lidt off-topic?

Jeg er ikke super-ekspert på DCI, men sådan helt kort så er forskellene mellem BD og DCI: Mulighed for ægte 10 bit gengivelse, væsentligt mindre komprimering (godt nok komprimeret med MPEG-2, men typisk fylder en film måske 200-300 GB eller mere, og leveres på en harddisk), og større farverum end ved HD (dvs. man kan vise  mere mættede farver).

Når man ofte kan lave bedre billedkvalitet med en BD derhjemme end i biografens digital-cinema fremvisninger, så skyldes det at det er sværere at levere maksimal billedkvalitet når der skal den lysstyrke til som det kræver at lyse et måske 20 meter bredt lærred op. Man er simpelthen nødt til at indgå visse kompromisser for at få lys nok. Det er lidt det samme der gør sig gældende for lyden, det er svært at levere samme detaljegrad som i en god hjemmebio, alene fordi det er et større lokale der skal spilles op.

Til gengæld tilbyder biografen så noget andet, som ret få hjemmebio'er kan leve op til: Den grandiose oplevelse. En ret overset detalje mht. billedets størrelse er at bare fordi du sætter dig tættere på et mindre billede, så får du ikke den samme oplevelse af størrelse som når du sidder i et større rum med et større billede.

Personligt foretrækker jeg en god hjemmebio af forskellige årsager, men jeg holder mig dog ikke helt væk fra biografen.

Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 01:16

ja en slidt 35mm rulle

og så bliver man ikke forstyret midt i oplevelsen i en hjemme bio

Pioneer PDP-LX5090

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 01:35

ja en slidt 35mm rulle

TDK kommer vel næppe på en slidt 35mm rulle her på onsdag!

og så bliver man ikke forstyret midt i oplevelsen i en hjemme bio

I biografen (altså de seriøse biografer som Imperial), har man da netop større mulighed for at fokusere på og lade sig omslutte af oplevelsen, frem for der hjemme, hvor telefonen ringer, børnene skriger, man skal lige ud og hælde endnu et glas Coke op osv.

/Nils

Redigeret af nbu001 - 22-Juli-2008 kl. 01:36
           
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu