|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
|
Selvfølgelig styrer man det (næsten helt) selv - i hjemmebiogafen. Enig i at der kan være generende teenage tøser, der kommenterer filmen. Jeg må sige, at i mine primære biografer er problemet ikke særlig stort. Da jeg går i biografen mindst en gang om ugen (34 gange indtil nu i år), har jeg et rimeligt grundlag at komme med den vurdering på ![]() Well, hver sin smag! Jeg synes nu at en film helst skal ses i biografen (en ordentlig en af slagsen) første og måske anden gang man ser den. Så kan man vel også bedre vurdere om det er værd at investere i BD/DVD'en. /Nils |
||
|
||
![]() |
||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
|
Så er alt jo vel i orden... Og dog... Med hovedtelefoner bliver det vel endnu mindre en ÆGTE, STOR biografoplevelse?
Ææh, hvad var det lige denne her tråd hed /Nils Redigeret af nbu001 - 22-Juli-2008 kl. 21:12 |
||
|
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
Hvis man nogensinde kommer i nærheden af en IMAX biograf, må man ikke snyde sig selv for den oplevelse...WAUW!!! Så kan i godt fedte af med de små hjemmelærreder
![]() |
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Så skal det godt nok være bedre end det jeg så i Planetariet... Af en eller anden grund har jeg aldrig været der før for nyligt, og mens det er vældigt skægt at have så stort et billede, så var billedkvaliteten da noget så forfærdelig. Som folk hyper det, så må det skyldes forfald og at ordentlige IMAX bio'er leverer noget væsentligt bedre end dét. |
||
![]() |
||
BUGz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
lol det var jo bare gas |
||
Pioneer PDP-LX5090
|
||
![]() |
||
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() |
|
Ja ja
![]() |
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
Det er ikke sammenligneligt med Planetariet. Det kan kun bruges til stjernebilleder |
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jeg har måske misforstået noget, men hvor er så det nærmeste man kan se en IMAX film præsenteret ordentligt? |
||
![]() |
||
![]() |
|
...og jeg kan ta' det! (tak til Onkel Stewart) ![]() /Nils |
||
|
||
![]() |
||
BUGz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
ja jøderne ku`ik` (ups) |
||
Pioneer PDP-LX5090
|
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Husk lige på at der er forskel på IMAX stjernebilled- og filmforestillingerne. Det er to vidt forskellige teknikker. Læs evt. om det her og her. Iøvrigt er The Dark Knight faktisk også er lavet i en IMAX version! I USA kommer en del premierefilm ud i det format, men her i det danske planetarium i Kbh. gider de åbentbart ikke sådan noget. Kunne nok ellers se meget fedt ud, hvis man ser bort fra at lærredet er kuppelformet - udnyttes dog kun delvist. Et horisontalt 70 mm blow-up print af digital intermediate masteren må bare stå længder bedre end det almindelige 35 mm anamorfiske Panavision print vi ser. Har dog aldrig set det med egne øjne. Når folk har oplevet dårlig kvalitet i IMAX filmforestillinger, må der være tale om film, der hørt kørt mange gange, måske måneder eller år, hvilket selvsagt giver slid på filmen og dårligt billedkvalitet tilfølge. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Husk lige på at der er forskel på IMAX stjernebilled- og filmforestillingerne. Det er to vidt forskellige teknikker. Læs evt. om det her og her. Iøvrigt er The Dark Knight faktisk også er lavet i en IMAX version! I USA kommer en del premierefilm ud i det format, men her i det danske planetarium i Kbh. gider de åbentbart ikke sådan noget. Kunne nok ellers se meget fedt ud, hvis man ser bort fra at lærredet er kuppelformet - udnyttes dog kun delvist. Et horisontalt 70 mm blow-up print af digital intermediate masteren må bare stå længder bedre end det almindelige 35 mm anamorfiske Panavision print vi ser. Har dog aldrig set det med egne øjne. Når folk har oplevet dårlig kvalitet i IMAX filmforestillinger, må der være tale om film, der hørt kørt mange gange, måske måneder eller år, hvilket selvsagt giver slid på filmen og dårligt billedkvalitet tilfølge. [/QUOTE Jeg har set en IMAX film i USA. Synes det var en stor oplevelse. Man følte næsten, at man var der selv. |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |