recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Dark Knight
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Dark Knight

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

I biografen (altså de seriøse biografer som Imperial), har man da netop større mulighed for at fokusere på og lade sig omslutte af oplevelsen, frem for der hjemme, hvor telefonen ringer, børnene skriger, man skal lige ud og hælde endnu et glas Coke op osv.

Det styrer man jo selv. Jeg har ingen børn, telefonen kan jeg slukke for, og cola'en kan jeg hælde op inden jeg går i gang, ligesom jeg er tvunget til i biografen. Og størrelsen af oplevelsen afhænger jo af éns hjemmebio (jeg sagde en GOD hjemmebio, jeg sagde ikke en hvilken som helst hjemmebio). Personligt generes jeg ikke af folk der skramler lidt med popcorn, eller at der sidder andre og griner med - tværtimod. Men jeg generes MEGET, i en grad så det kan være ødelæggende for film-oplevelsen, af dumme teenage-tøser der sidder og kommenterer _alt_ hvad der foregår oppe på lærredet, under hele filmen. Dét kan få mig til at blive væk fra biografen i noget tid (indtil jeg har glemt hvor irriterende det var...). Endnu en fordel ved Level 7,  så overdøver man blondinerne...

Jeg synes faktisk det er lidt synd at Nordisk Film er holdt op med at køre traileren før filmen hvor der stod noget i retning af "snak om filmen.... Bagefter!". Dengang de gjorde det, synes jeg faktisk at problemet var mindre. Nu oplever jeg det som noget nær hver tredje film jeg ser, at der sidder nogle fjolser i nærheden og plaprer løs under hele filmen.

Selvfølgelig styrer man det (næsten helt) selv - i hjemmebiogafen.

Enig i at der kan være generende teenage tøser, der kommenterer filmen. Jeg må sige, at i mine primære biografer er problemet ikke særlig stort. Da jeg går i biografen mindst en gang om ugen (34 gange indtil nu i år), har jeg et rimeligt grundlag at komme med den vurdering på .

Well, hver sin smag! Jeg synes nu at en film helst skal ses i biografen (en ordentlig en af slagsen) første og måske anden gang man ser den. Så kan man vel også bedre vurdere om det er værd at investere i BD/DVD'en.

/Nils
           
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af BUGz BUGz skrev:

nbu001 jeg ser kun film efter KL.24 m/sennheiser HD650

Så er alt jo vel i orden... Og dog... Med hovedtelefoner bliver det vel endnu mindre en ÆGTE, STOR biografoplevelse?

men hvad er TDK for en film ?

Ææh, hvad var det lige denne her tråd hed .

/Nils

Redigeret af nbu001 - 22-Juli-2008 kl. 21:12
           
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 22:27
Hvis man nogensinde kommer i nærheden af en IMAX biograf, må man ikke snyde sig selv for den oplevelse...WAUW!!! Så kan i godt fedte af med de små hjemmelærreder

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Hvis man nogensinde kommer i nærheden af en IMAX biograf, må man ikke snyde sig selv for den oplevelse...WAUW!!! Så kan i godt fedte af med de små hjemmelærreder

Så skal det godt nok være bedre end det jeg så i Planetariet... Af en eller anden grund har jeg aldrig været der før for nyligt, og mens det er vældigt skægt at have så stort et billede, så var billedkvaliteten da noget så forfærdelig. Som folk hyper det, så må det skyldes forfald og at ordentlige IMAX bio'er leverer noget væsentligt bedre end dét.

Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2008
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 23:55

lol

det var jo bare gas

Pioneer PDP-LX5090

Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 23:56
Ja ja
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 09:07

Så skal det godt nok være bedre end det jeg så i Planetariet... Af en eller anden grund har jeg aldrig været der før for nyligt, og mens det er vældigt skægt at have så stort et billede, så var billedkvaliteten da noget så forfærdelig. Som folk hyper det, så må det skyldes forfald og at ordentlige IMAX bio'er leverer noget væsentligt bedre end dét.

Det er ikke sammenligneligt med Planetariet. Det kan kun bruges til stjernebilleder

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 09:19

Det er ikke sammenligneligt med Planetariet. Det kan kun bruges til stjernebilleder

Jeg har måske misforstået noget, men hvor er så det nærmeste man kan se en IMAX film præsenteret ordentligt?

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 10:24

lol

det var jo bare gas

...og jeg kan ta' det! (tak til Onkel Stewart) .

/Nils
           
Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2008
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 13:22

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

...og jeg kan ta' det! (tak til Onkel Stewart) .

/Nils

ja jøderne ku`ik` (ups)

Pioneer PDP-LX5090

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 15:34

Jeg har måske misforstået noget, men hvor er så det nærmeste man kan se en IMAX film præsenteret ordentligt?

Husk lige på at der er forskel på IMAX stjernebilled- og filmforestillingerne. Det er to vidt forskellige teknikker. Læs evt. om det her og her.

Iøvrigt er The Dark Knight faktisk også er lavet i en IMAX version! I USA kommer en del premierefilm ud i det format, men her i det danske planetarium i Kbh. gider de åbentbart ikke sådan noget. Kunne nok ellers se meget fedt ud, hvis man ser bort fra at lærredet er kuppelformet - udnyttes dog kun delvist. Et horisontalt 70 mm blow-up print af digital intermediate masteren bare stå længder bedre end det almindelige 35 mm anamorfiske Panavision print vi ser. Har dog aldrig set det med egne øjne.

Når folk har oplevet dårlig kvalitet i IMAX filmforestillinger, må der være tale om film, der hørt kørt mange gange, måske måneder eller år, hvilket selvsagt giver slid på filmen og dårligt billedkvalitet tilfølge.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

[QUOTE=Shiva]Det er ikke sammenligneligt med Planetariet. Det kan kun bruges til stjernebilleder

Husk lige på at der er forskel på IMAX stjernebilled- og filmforestillingerne. Det er to vidt forskellige teknikker. Læs evt. om det her og her.

Iøvrigt er The Dark Knight faktisk også er lavet i en IMAX version! I USA kommer en del premierefilm ud i det format, men her i det danske planetarium i Kbh. gider de åbentbart ikke sådan noget. Kunne nok ellers se meget fedt ud, hvis man ser bort fra at lærredet er kuppelformet - udnyttes dog kun delvist. Et horisontalt 70 mm blow-up print af digital intermediate masteren bare stå længder bedre end det almindelige 35 mm anamorfiske Panavision print vi ser. Har dog aldrig set det med egne øjne.

Når folk har oplevet dårlig kvalitet i IMAX filmforestillinger, må der være tale om film, der hørt kørt mange gange, måske måneder eller år, hvilket selvsagt giver slid på filmen og dårligt billedkvalitet tilfølge.

[/QUOTE

Jeg har set en IMAX film i USA. Synes det var en stor oplevelse. Man følte næsten, at man var der selv.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu