recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Walking Dead på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Walking Dead på DR HD

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 09:13
Synes serien er god - sæson 2 starter lige der hvor sæson 1 slutter Wink
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1755
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 09:44
Kan man så se på sæson 2, at AMC smider flere penge efter Mad Men? Der gik jo stærke rygter om, at Walking Dead blev sat væsenlig ned i budget. 

AMC påstår selvfølgelig at de ikke fjerner budgettet fra TWD, og den fortsætter i samme stil. Hvilket jeg også håber på den gør. Den er jo "monster" fed! 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 10:55
Som det er nævnt, så er en af de ting jeg synes er specielt fedt, netop at det ikke kun er en zombie-serie. Det er mere hele Apocalypse/Survivor-elementet som der lægges vægt på. Samtidigt er serien ikke decideret uhyggelig (og her kan vi hurtigt blive uenige om hvad der er uhyggeligt eller ej, men jeg er normalt en rigtigt tøsedreng hvad horror-film og lignende angår) hvilket gør at langt flere end zombi-horror fans kan være med.

Jeg synes sæson 2 lægger meget godt fra land. Om man kan se der er skåret i budgettet ved jeg ikke (det er ikke lige den slags jeg lægger mest mærke til), men uden at spoile kan jeg godt afsløre der er en ordentligt røvfuld zombier og også en del close-ups hvor man igen ser de meget gennemførte make-up-effekter (hvis man kan kalde det det).

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1755
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 12:15
jonaskp - det var netop effekter som make-up'en jeg var bange for blev lagget på. Det lyder super godt. Jeg må hellere begynde på s02.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

I sin tid var det en flot start på sæson 1, men serien taber så meget momentum, at kun håbet om en snarlig bedring har holdt mig igang med serien.

[minor spoiler alert] Exclamation

Sjovt som ens perceptioner kan være forskellige. Jeg skulle lige se et par afsnit før jeg overhovedet blev fanget af serien, og var i slutningen af sæson 1 således fanget langt mere end jeg var i starten. Særligt syntes jeg turen til CDC i slutningen af sæsonen 1 var et højdepunkt. ...Men måske hænger det sammen med måden jeg typisk ser serier på: En sæson af gangen (eller gerne mere) i løbet af få dage. På den måde bliver man jo mere "ét" med serien, og suget ind i dens univers. ...Jeg kunne sagtens forestille mig at man ikke var så brændende pirret og tændt hvis man kom til CDC efter en uges mellemrum eller mere hvor man har været "slukket" i forhold til historien.

Redigeret af TBC1 - 24-Oktober-2011 kl. 14:59
Til top
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Point: 760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 09:02
Er der meldt noget ud om en dato på sæson 2. ? Jeg har prøvet at se på de sædvanlige hjemmesider, de skriver ikke noget.
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
wigant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af BlackAce BlackAce skrev:

Er der meldt noget ud om en dato på sæson 2. ? Jeg har prøvet at se på de sædvanlige hjemmesider, de skriver ikke noget.
Hvad tænker du på? Hvornår den evt. kommer i DK? Den kører jo i USA. Afsnit 2 blev sendt i søndags.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af wigant wigant skrev:

Hvad tænker du på? Hvornår den evt. kommer i DK? Den kører jo i USA. Afsnit 2 blev sendt i søndags.....
Jep, vel nok ikke i år, siden den kører i US. Jeg har allerede set sæson 1 to gange - er bare helt vild i varmen for at se fortsættelsen. Havde også hørt rygter om serien måske blev nedlagt.
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 12:04

-
Sæson 2 afsnittene har deres verdenspremiere om Søndagen på AMC (i USA) http://www.amctv.com/ I går sendte man 2 afsnit af sæson 2 (mærkeligt nok er den ikke lagt på nettet endnu hos AMC i skrivende stund)
-
5 dage senere, Fredag aften, får jeg sammen med Briterne lov til at se samme afsnit på FXHD http://fxuk.com/
-
Tyskerne er også rigtigt godt med: http://www.foxchannel.de/the-walking-dead
-
At DRHD allerede er i gang med sæson 1 er faktisk ret hurtigt i forhold til normalen for Danske kanaler
-
Typisk er det sådan at en større Amerikansk TV serie har premiere på en Amerikansk tv station. Enten den der enten har produceret serien selv, eller en der har sikret sig premiere rettigheden. Timer, dage eller uger senere (undtagelsesvis som natligt simulcast med den Amerikanske tv station) har serien så typisk premiere på de store dynamiske Europæiske TV markeder (så som England og Tyskland). Og måneder eller år senere kommer den så typisk til det meget lille Danske tv marked og de Danske TV skærme.

Har man ikke Amerikansk eller Britisk TV, kan man dog se afsnitene hos AMC online i begrænset Web-kvalitet, hvis man altså kan lidt "ninjatricks" og ellers kan udholde Web-tv kvalitet (det kan jeg ikke!)

Helt UDEN ninjatricks kan man i øvrigt også få lov til at se mindre Webisodes fra en Dansk IP adresse hos FXUK: http://fxuk.com/specials/the-walking-dead-webisodes / og alle mulige andre relaterde videoer: http://fxuk.com/shows/the-walking-dead/videos

Og så er der naturligvis også et utal af ulovlige måder at komme i besidelse af afsnittene på, typisk som reencoded x264 i 720p. Både afsnit 1 og 2 af sæson 2 ligger allerede ulovligt tilgængelige på nettet, afdækkede en hurtigt søgning angående den status

Med ninjatricks: 

Redigeret af TBC1 - 25-Oktober-2011 kl. 13:13
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

-
Sæson 2 afsnittene har deres verdenspremiere om Søndagen på AMC (i USA) http://www.amctv.com/ I går sendte man 2 afsnit af sæson 2 (mærkeligt nok er den ikke lagt på nettet endnu hos AMC i skrivende stund)
-
5 dage senere, Fredag aften, får jeg sammen med Briterne lov til at se samme afsnit på FXHD http://fxuk.com/
-
Tyskerne er også rigtigt godt med: http://www.foxchannel.de/the-walking-dead
-
At DRHD allerede er i gang med sæson 1 er faktisk ret hurtigt i forhold til normalen for Danske kanaler
-
Typisk er det sådan at en større Amerikansk TV serie har premiere på en Amerikansk tv station. Enten den der enten har produceret serien selv, eller en der har sikret sig premiere rettigheden. Timer, dage eller uger senere (undtagelsesvis som natligt simulcast med den Amerikanske tv station) har serien så typisk premiere på de store dynamiske Europæiske TV markeder (så som England og Tyskland). Og måneder eller år senere kommer den så typisk til det meget lille Danske tv marked og de Danske TV skærme.

Har man ikke Amerikansk eller Britisk TV, kan man dog se afsnitene hos AMC online i begrænset Web-kvalitet, hvis man altså kan lidt "ninjatricks" og ellers kan udholde Web-tv kvalitet (det kan jeg ikke!)

Helt UDEN ninjatricks kan man i øvrigt også få lov til at se mindre Webisodes fra en Dansk IP adresse hos FXUK: http://fxuk.com/specials/the-walking-dead-webisodes / og alle mulige andre relaterde videoer: http://fxuk.com/shows/the-walking-dead/videos

Og så er der naturligvis også et utal af ulovlige måder at komme i besidelse af afsnittene på, typisk som reencoded x264 i 720p. Både afsnit 1 og 2 af sæson 2 ligger allerede ulovligt tilgængelige på nettet, afdækkede en hurtigt søgning angående den status

Med ninjatricks: 
Ok tak for mailen, jeg tror at det er bedst at vente til den lovlige dukker op, jeg er ikke meget til web tv p.g.a. dårlig kvali og ninjatricks er jeg slet ikke til. Dead Wink
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 13:47

Ok tak for mailen, jeg tror at det er bedst at vente til den lovlige dukker op, jeg er ikke meget til web tv p.g.a. dårlig kvali og ninjatricks er jeg slet ikke til. Dead Wink

Helt enig. Web-tv er i mine øjne RÆDSELSFULDT, og en HÅN imod både ens øjne og ens udstyr (men der er jo aligevel mange der gladeligt bruger skidtet, og derfor angav jeg muligheden)

Hvis man vil have fornuftig HD kvalitet, så er der kun HDTV transmissionerne og de ulovligt tilgængelige captures af disse at gøre godt med. Og er man helt ekstremt kvalitetsfikseret må man jo vente på BD udgivelsen.

Selve venter jeg på at hele sæson 2 er tikket ind på satellitrecieverens harddisk fra FXHD via series link funktionen, før jeg selv kaster mig over dem (jeg fortrækker både HD og det at have en hel sæson at se, når jeg går igang med en serie)

ps. Husk dog at der er noget der hedder Webisodes, som er små ekstrafilm der ikke indgår i selve sæsonafsnittene.

...Disse kan oftest kun ses på nettet i den rædsomme net kvalitet, eller (somme tider) som ekstramateriale på BD udgivelsen når den kommer.

Redigeret af TBC1 - 25-Oktober-2011 kl. 13:53
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Helt enig. Web-tv er i mine øjne RÆDSELSFULDT, og en HÅN imod både ens øjne og ens udstyr (men der er jo aligevel mange der gladeligt bruger skidtet, og derfor angav jeg muligheden)

Hvis man vil have fornuftig HD kvalitet, så er der kun HDTV transmissionerne og de ulovligt tilgængelige captures af disse at gøre godt med. Og er man helt ekstremt kvalitetsfikseret må man jo vente på BD udgivelsen.

ps. Husk dog at der er noget der hedder Webisodes, som er små ekstrafilm der ikke indgår i selve sæsonafsnittene.

...Disse kan oftest kun ses på nettet i den rædsomme net kvalitet, eller (somme tider) som ekstramateriale på BD udgivelsen når den kommer.
Tak for tippet, det skal jeg hjem og lure lidt på. Det ser spændende ud. Tongue
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top