Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1760
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 10:46 |
Ja, dine front skal vende mod dig.. Men du sidder vel også foran dem, da de hænger foran tv'et? :p
Mine front hænger i hovedhøjde når jeg sidder ned.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
NoNameDesigndk
Guld medlem
Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 10:58 |
de hænger da ved siden af tv'et.. ?? evt. kig på min skitse af mit værelse.. ;)
Okay.. I hifiklubben nævnte han noget med at baghøjtalerne skulle sidde 60 eller 90 cm over hovedhøjde (ørehøjde).. jeg kan ikke lige huske hvor meget det var.. ;)
|
Mvh
Stephen
|
 |
NoNameDesigndk
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 10:58 |
Og tak Anima, jeg tjekker det lige lidt senere ;)
|
Mvh
Stephen
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 11:12 |
NoNameDesigndk skrev:
de kan kun sidde 90 grader på væggen.. :S baghøjtalerne går det nok med, men front højtalerne er jo ikke så smarte at have siddende på den måde.. ? |
Så forstår jeg ikke det spørgsmål ? de sidder da fint nok gør de ikke ? Hvordan er det ikke smart de hænger? De hænger vel fint hvor de nu engang hænger?
Forstår ik
|
|
 |
NoNameDesigndk
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 11:57 |
De er ikke hængt op endnu ;) men jeg skal have hængt dem op i dag eller sådan ;) Nu har jeg prøvet på en lidt besværlig måde at tegne i hvilken retning højtalerne kan vende/jeg regner med at vende dem..
|
Mvh
Stephen
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 12:17 |
Det også korrekt. Ligesom de viser på den Dolby side. :)
|
|
 |
NoNameDesigndk
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 12:58 |
hmm skal fronthøjtalerne ikke drejes en smule mod midten ?? men hvis det ikke gør noget, så tror jeg bare jeg sætter dem op sådan.. ;) findes der kabelskinner der ikke er for store, hvor der lige er plads til en enkelt ledning ?? en som kan lukkes, for standard højtalerkablerne er sorte ?
Redigeret af NoNameDesigndk - 10-Oktober-2008 kl. 12:59
|
Mvh
Stephen
|
 |
NoNameDesigndk
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 21:40 |
Så har jeg sat højtalere op og kabelbakker til disse, og jeg benyttede lige lejligheden, nu hvor mit skrivebord alligevel skulle trækkes ud, til at tage et billede af hvordan det kom til at se ud bag skrivebordet.. Så som en slut på operation Kabelskjul ( ), er der lige 2 billeder her:

Ja først bag bordet og så hvordan det ser ud under bordet.. dette er de eneste kabler synlige nu.. skal have fat på sådan en af de der spiraller til dette, så det bliver en smule pænere
Jeg har opdateret post 1 med nye billeder, men poster dem da også lige her da der ikke er så mange..

Sådan ser det ud nu.. med fronthøjtalere og sub ved siden af.. Mine kabler kunne muligvis være gemt bedre bag tv-bordet, men ved ikke lige hvor jeg skulle gemme dem, så det ændrer jeg ikke mere ved nu..

Højre baghøjtaler og min sub med control center ovenpå.. Jeg har nu min PS3 via Digital Optisk, PC via Digital Coax og TV via phono på samme tid.. nice jeg ikke skal skifte rundt på kablerne mere.. Til hver højtaler købte jeg den mindste kabelbakke jeg kunne få 16x16mm.. Jeg ville ikke ud og give det hvide ud af øjnene for en Alu kabelbakke.. måske når jeg flytter, men ikke nu..
Undskyld den ringe billedkvalitet og den smule støv der nu skulle være.. Har ikke lige nået at støve af for mange lektier på teknisk skole lige nu
Redigeret af NoNameDesigndk - 23-Oktober-2008 kl. 15:54
|
Mvh
Stephen
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 17:55 |
Hej Stephen, Det ser sgi da bare rigtig godt ud! Tillykke med alt det lækre grej, det skal nok komme til at spille godt...  Men pas på, det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse at være for meget herinde og at blive ramt af hifi-feberen!!  Mange hilsener Simon
|
 |
abagnale
Junior bruger
Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 42
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 20:38 |
vi taler samme sprog kan jeg se. Vi har samme tv og surround. Rigtig fint sat op med højtalerne. Jeg går også og leger med tanken om at få dem hængt op - pengene rækker ikke til andet, så ud fra dine billeder ser det flottede ud når de er ophængt.
|
Panasonic 46PZ80
PS3, Xbox 360 & Nintendo Wii
Logitech z-5500 :(
Samsung HD boks
Fremtidige køb: KEF 3005, Onkyo 606
|
 |
NoNameDesigndk
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 20:54 |
tak Simon Det synes jeg allerede det gør, og det er derudover også blevet ret flot, taget min pengebeholdning og situation i betragtning Regner da med at udbygge med en rigtig receiver og rigtige højtalere indenfor det næste år.. lige nu står der snart kørekort og derefter flytning på programmet, hvilket jo begge er forholdsvis dyrre 
Hehe tror jeg allerede jeg er ramt af  så det er for sent.. 
Jeg regner med snart at udbygge på elektroniksiden med en EEE 901 eller Wind, da jeg pt. sidder på skolebænken igen (så håber en sådan lille en kan klare Visual Studio, SQL Server, virtuelle servere'er og sådan - måske lidt for meget at forlange af en så lille pc, men de skulle efter sigende fint kunne klare Photoshop, så hvorfor ikke også de andre ting ), og min "bio" med en sofa, så jeg kan sidde ordentlig.. 
Jeg har i dag printet tre nye skilte ud til at hænge på væggen, da jeg var i byen sys jeg dog ikke at jeg kunne finde rammer til en ordentlig pris.. 50 kr stk. gider jeg ikke betale, når jeg ved de fra tid til anden er på tilbud til meget billigere penge Så lige nu bliver der kun hængt to mere op, som jeg lige har nogle rammer jeg ikke bruger mere, jeg kan bruge.. hænger dem formodentlig op i morgen, og så kommer der sikkert et eller to nye billeder med dem 
|
Mvh
Stephen
|
 |
NoNameDesigndk
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 21:02 |
hehe hvor pudsigt abagnale 
Men ja, vil give dig ret i de højtalere ta'r sig bedre ud på væggen.. så ligner de mere nogle "normale" højalere og ikke pc højtalere som man fint kan se de er når de bare står på bordet 
Pengene har også været stopklodsen for mit vedkommende, og en ven anbefalte så dette sæt og sagde det spillede rigtigt godt, og til pengene har jeg jo så fundet ud af du nok ikke finder noget bedre, så det er et rigtigt godt køb for folk med ingen penge  
Næste projekt bliver nok at få mit tv op på væggen.. den er lige for lavt, og når de gamle skal se rigtig film (dvs kommer ind til mig) så sidder de lidt skævt for skærmen, og mit skrivebord kommer lidt i vejen selvom jeg drejer skærmen.. så tv'et skal længere op, og på et ophæng der kan dreje nogle få grader, men et sådan koster jo stadig kassen hvis der skal stå Vogels på hvilket jeg tror der bliver nød til, da jeg ikke har fundet nogle andre der laver et ophæng der kan dreje på den ønskede måde.. 
|
Mvh
Stephen
|
 |