recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - theHomeCinema of NonameDesigndk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettheHomeCinema of NonameDesigndk

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
abagnale Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 21:51

Her kan du se hvordan mit tv hænger på væggen:

Ledningerne skal også lige ordnes :)

Panasonic 46PZ80
PS3, Xbox 360 & Nintendo Wii
Logitech z-5500 :(
Samsung HD boks
Fremtidige køb: KEF 3005, Onkyo 606
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 15:11

Det ser da også fint ud snyd du har en 46" havde jeg desværre ikke råd til da jeg købte

Men ja , hvis fronthøjtalerne lige kom op på væggen ved siden af tv'et, og muligvis centeren lige under tv'et, eller bare hvor den er nu, ville da lige give det ekstra touch Med den dumme stander på Z-5500 står de også og peger opad, hvis de er på bordet, og på væggen, hænger de en smule nedad, men det er så ret minimalt..

Hehe ja hvad med at binde kablerne op omme bag tv-bordet ?? så kan man ikke se dem nedenunder bordet.. det tror jeg ville hjælpe meget på det overordnede lidt rodede look det giver nu..

Men dit er da heller ikke ringe og med de fremtidige køb så bliver det jo bare endnu bedre

Mvh

Stephen
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 03:56
Hey. hvor har du købt glas hifi bordet henne ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 14:16

Jysk .. en gang i mellem har de det på tilbud til 500, men normal pris er 699.. man skal bare være opmærksom på at glas borde skal støves af en gang hver anden dag eller sådan

http://jysk.dk/130/135/3677001/a/catalog

Jeg kan da passende lige komme med en lille update.. efter at have skrevet lidt med Anima om hans planer, og kigget lidt rundt på forummet hvordan andre har gjort, har jeg så godt som besluttet mig for at lave mit eget tv-møbel.. så får jeg det som jeg selv vil have det hvornår det bliver ved jeg ikke helt endnu, da jeg lige skal have penge til det hele og sådan.. jeg har lavet lidt skitser i hånden, som ikke passer helt med mål og sådan, men som giver en ide om hvordan jeg forestiller mig at lave det.. dem uploader jeg lidt senere i dag, eller en af de næste dage.. så kan I få lov til at komme med ideer og forslag til det

Mvh

Stephen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 21:37

Så fik jeg endelig sat 2 af de 3 nye skilte op.. (jeg mangler desværre lige en ramme til det sidste) det blev Dolby Digital og dts..

Så sådan her ser det ud nu..

Jeg skal forhåbentlig snart have hængt mit tv op.. hvad design af mit hjemmelavede møbel angår, så må det lige komme en anden dag.. jar har ikke lige tid her til aften mere..

Mvh

Stephen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 20:43

Jubii så har jeg fået et ophæng

Vogels EFW6345 er det blevet til, og så har jeg lige været ude i AV-Connection og hente en hvid Alu-kabelbakke 50mm, som skal bruges til dette.. jeg regner med at få tid når jeg kommer hjem fra skolen i morgen til at hænge tv'et og kabelbakken op.. glæder mig til at se det færdige resultat og jeg skal nok tage billeder af detog uploade til jer, sammen med skitser af mit tv-møbel..

Derudover har jeg lige bestilt en sovesofa, som jeg gerne skulle ud og hente fredag.. bliver dejligt at kunne sidde ordentligt når man nyder sine flotte blu-ray film med surround og fuld hd fjernsyn..

det resulterer dog muligvis i at jeg skal ændre noget ved opsætningen af mine baghøjtalere, da disse muligvis er kommet for langt bagud i forhold til hvor man sidder i en sofa.. hmm men det må vi lige se når jeg får den ind på plads

Mvh

Stephen
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 20:44
Det lyder spændende - glæder mig til at se nye billeder
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:20

Så kom tv'et op at hænge i går, og jeg blev så godt som færdig med alle kabler m.m. i dag.. blev nød til at købe et nyt HDMI kabel da mit 1m jo ikke lige var nok

"så godt som færdig" da jeg desværre er kommet i den situation at mit antennekabel er blevet lige en halv meter for kort, efter jeg hang tv'et op.. Før var det for langt.. så jeg skal ud og have mig et antennekabel eller have lavet mig et her i morgen..

Eneste problem jeg har ved det nu, er at jeg vist lige fik det et par cm for højt op det kan heldigvis tiltes, så det går nok.. men hvis jeg ikke kan leve med det piller jeg det ned og flytter beslaget bag på tv'et de 2-3 cm..

Tilføjelse: Jeg tror dog at det er godt den er kommet op i den højde, da det vist passer fint med at mit kommende møbel kan være nedenunder og så stadig med noget luft op til tv'et

Da jeg var i gang med at sætte det sidste stykke plastik på ophænget knækkede en lille plastik-tap desværre på den, så den sidder ikke ordentlig i den ene side æv, men jeg tror jeg vil prøve at finde en løsning med et stykke sort tape eller sådan.. et eller andet skal der i hvert fald gøres.. Sys det er ret fedt at jeg, før jeg satte plastikket på ophænget, har fået sat min kabelbakke så den passer lige på millimeteren med ophænget når det nederste stykke plastik er sat på. dvs, jeg på øjemål har fået den sat så der intet mellemrum er mellem ophæng og kabelbakke.. nice

Jeg har lige taget nogle nye billeder af setup'et, men jeg orker ikke at få dem lagt fra mobilen over på pc'en nu og uploade osv.. min seng nærmest råber efter mig lige nu så jeg lukker ned nu, og ta'r nye billeder i løbet af i morgen når sofaen er kommet på plads.. så i morgen aften eller sådan burde jeg have fået dem og mine skitser uploadet..

Redigeret af NoNameDesigndk - 13-November-2008 kl. 23:22
Mvh

Stephen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:27

Selve skærmarealet begynder 87 cm over gulvet.. hvis nogle skulle have lyst til at vide det..

jeg gik efter en øjenhøjde på ca 110 cm, men det er så blevet til 112-13 cm til midten af skærmen.. mindre detalje, men nu vil jeg lige se om jeg ikke kan leve med det.. ellers vil jeg som sagt lige flytte den den smule længere ned.. større er problemet ikk..

Mvh

Stephen
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

Selve skærmarealet begynder 87 cm over gulvet.. hvis nogle skulle have lyst til at vide det..

jeg gik efter en øjenhøjde på ca 110 cm, men det er så blevet til 112-13 cm til midten af skærmen.. mindre detalje, men nu vil jeg lige se om jeg ikke kan leve med det.. ellers vil jeg som sagt lige flytte den den smule længere ned.. større er problemet ikk..

Mit TV hænger også forholdsvis højt, højere end dit. Og man kan sagtens vænne sig til det, bare rolig...  Så læn du dig trygt tilbage og nyd resultatet af dit arbejde!

Redigeret af Asklepios - 13-November-2008 kl. 23:39
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:46

okay, mener også Troels har sit oppe i 90 cm, og det er jo en 50", så dér er midten af skærmen jo også en del højere.. og hvis både du og han er tilfredse med jeres resultater, så kan jeg vel også blive det.. som sagt så tror jeg det kommer til at passe godt med det møbel jeg regner med at lave og hænge op nedenunder..

Forresten.. jeg købte denne 50mm kabelbakke, og jeg har pt 2 HDMI, 1 strøm, 1 phono->jack, 1 antennekabel.. Og jeg tror sagtens der kan være plads til nogle flere kabler se første post for hvilke kabler det er.. Kabelbakken er en fin Alu kabelbakke, som ikke har "kanaler" indeni som spilder pladsen væk.. det er en flad bagplade, og så buen som clickes udenpå..

Mvh

Stephen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 16:15

Så fik jeg scannet nogle af skitserne ind og lagt billederne fra min mobil over på pc'en..

først skitserne (som sagt skitser, så målestoksforhold m.m. er der ikke taget højde for)

første skitse viser lidt om hvordan jeg vil have det til at se ud, eller godt nok skal der være nogle låger på.. om der kommer en eller 2 blæsere i bunden er jeg ikke blevet enig med mig selv om endnu.. Anden skitse viser lige hvordan jeg regner med at lave en "falsk" bagbeklædning hvor jeg så kan føre kabler bagved.. som sagt er der ikke taget højde for målestoksforhold, så nej, selvfølgelig skal bagvæggen ikke være så langt inde i møblet..

Så var der lige lidt billeder af hvordan min bio ser ud nu:

Ja sådan ser det ud nu.. undskyld billedekvaliteten, men det er bare min 6220C der er brugt til formålet..

ja så også lige et billede af min dejlige nye sovesofa.. den er simpelthen bare genial og rigtig lækker at ligge i når man ser film Man kan her også se mine to baghøjtalere..

Og ja, sikke et kabelrod man kan få når man sådan skal have hængt sit tv op

Men ja så er jeg endelig færdig for denne omgang.. nu sker der ikke mere før jeg før løn igen

Mvh

Stephen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu