recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thomas' Kælder bio..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thomas' Kælder bio..

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 21:03
Du kan få specielle profiller, der kan flekse lidt, hviket betyder en bedre lydisolering til naboen.
Jeg vil foreslå dig at undgå gulvtæppe, fordi gulvet er det mindst problematiske sted. Samtidig giver det en uensartet dæmpning.
Jeg vil også foreslå at bruge diffusere istedet for absorbenter. Svanø diffusere er rigtig gode og de har en lavpris model, der hedder Pap-vingen og koster omkring 900 kr pr. 120 x 60 cm.
Tegningen viser en hjørne placering af højtalere. Det vil ikke blive godt. Ryk dem tættere sammen.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Du kan få specielle profiller, der kan flekse lidt, hviket betyder en bedre lydisolering til naboen.
Jeg vil foreslå dig at undgå gulvtæppe, fordi gulvet er det mindst problematiske sted. Samtidig giver det en uensartet dæmpning.
Jeg vil også foreslå at bruge diffusere istedet for absorbenter. Svanø diffusere er rigtig gode og de har en lavpris model, der hedder Pap-vingen og koster omkring 900 kr pr. 120 x 60 cm.
Tegningen viser en hjørne placering af højtalere. Det vil ikke blive godt. Ryk dem tættere sammen.

har du nogen link til de svanø diffusere?

Tror jeg må prøve mig frem mht gulvtæppe..
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 13:31
Matts@diffusor.com
Hvorfor vil du bruge gulvtæppe?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 13:35
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Matts@diffusor.com
Hvorfor vil du bruge gulvtæppe?

mest fordi at klinke gulvet er lavet direkte på beton gulv, så der bliver lidt fodkoldt, og så ved jeg ikke hvormeget troldtekt pladerne gør for lyden.. om det er nok

Men hvis jeg smider lidt diffusere plader op, kommer det nok til at erstatte gulvtæppet..
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 17:06
En dyr løsning er diffusere, men hvis du går efter det bedst, er det løsningen. Løsningen er så ikke Troldtex.
Jeg har selv Rockfon limet fast under gibspladeloftet, men skal til at fjerne nogle og istedet opsætte Pap-vinger, som jeg tror vil blive rigtig godt.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 16:26
nogen der kan give et bud på om B&W ds6 (ikke s3) modellen er værd at smide penge efter?

Har mulighed for at købe 4 stk til 2000kr..
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 18:26
så fik jeg endelig lidt tid til at komme videre..

strøm og højtaler kabler trukket, samt igang med rockwool..

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 09:41
Hej Thomas

Det ser squ spændende ud! Dog vil jeg anbefale (hvis du ikke allerede har det) tager højde for at der bliver mega varmt inde i et isoleret / absorberet rum, så noget ventilations system vil være at foretrække! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hej Thomas

Det ser squ spændende ud! Dog vil jeg anbefale (hvis du ikke allerede har det) tager højde for at der bliver mega varmt inde i et isoleret / absorberet rum, så noget ventilations system vil være at foretrække! 

det har jeg godt bemærkede mens jeg har arbejdede der.. :)

har heldigvis var det allerede trukket udsugning i kælderen, som jeg dog har revet ned..
Men havde planer om at smide noget udluftning/aircon op og så genbruge de huller der allerede er lavet..
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hej Thomas

det har jeg godt bemærkede mens jeg har arbejdede der.. :)

har heldigvis var det allerede trukket udsugning i kælderen, som jeg dog har revet ned..
Men havde planer om at smide noget udluftning/aircon op og så genbruge de huller der allerede er lavet..

Kewl!
Det er smadder vigtigt at skifte luften ud og have styr på temperaturen, hvis man vil have en behagelig oplevelse, når man er dernede.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 21:30
Så blev der monteret noget ventilation. Det hjalp sku på det

[/URL]
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu