recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thomas' Kælder bio..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thomas' Kælder bio..

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 23:07
Så blev man færdig med isolering + kabelføring, og montering af gipsplader..

Så står den op oprydning og spartling ingen maler arbejdet går igang..
Til top
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 02:11
Det ser godt ud det du har gang i :) sys det fedt når du skriver at du ikke er den store håndværker, men at du alligevel har mod på at gå igang med et sådan projekt.

Nu tillader jeg mig dog at stille lidt sprøgsmål :)

Du skriver at det er en kælder - her kan jeg så ikke undgå at tænke - FUGT.

Fugt og gips går ikke særligt godt i spænd sammen og i denne forbindelse ser jeg dine lægter påført direkte på muren.. Er dette ud til ydervægge el. hvordan? Her tænker jeg på om du har haft dampspærre inde i tankerne for at undgå fugten fra evt. ydervægge. Det ville være mega ærgeligt for dig, hvis der om rum tid skulle komme synlige pletter på dine gipsvægge grundet fugt.

Håber ikke du tager dette som en form for kritik af dit arbejde - blot en hjælpende hånd inden det kan være for sent.

mvh.
Til top
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 02:13
Iøvrigt skulle du have håndværksmæssige spørgsmål vedr. opbygning af loft m.m. hold dig ikke tilbage - jeg skal gerne forsøge at hjælpe. Skulle måske iøvrigt sige at jeg er forhenværende tømrer.

mvh.
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 08:00
Hej Thomas

Ser sgu spændende ud. Har selv haft gang i et lignende projekt i min kælder. Dog ikke helt så gennemført til bio som dit.

Men inden du monterer Troldtekt plader, skal du altså være opmærksom på at de ingen lydisolerende effekt har ifht dine naboer. De giver sublime lydforhold i en kælder som din, har selv været forbløffet over hvor meget rumklang mm. de har kunne nedbringe i min. Men som lydisolerende materiale er de ikke meget værd.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af David O Jensen David O Jensen skrev:

Det ser godt ud det du har gang i :) sys det fedt når du skriver at du ikke er den store håndværker, men at du alligevel har mod på at gå igang med et sådan projekt.

Nu tillader jeg mig dog at stille lidt sprøgsmål :)

Du skriver at det er en kælder - her kan jeg så ikke undgå at tænke - FUGT.

Fugt og gips går ikke særligt godt i spænd sammen og i denne forbindelse ser jeg dine lægter påført direkte på muren.. Er dette ud til ydervægge el. hvordan? Her tænker jeg på om du har haft dampspærre inde i tankerne for at undgå fugten fra evt. ydervægge. Det ville være mega ærgeligt for dig, hvis der om rum tid skulle komme synlige pletter på dine gipsvægge grundet fugt.

Håber ikke du tager dette som en form for kritik af dit arbejde - blot en hjælpende hånd inden det kan være for sent.

mvh.

Hey..

da jeg er så "heldig" at jeg har naboer på hver side er det heldigvis varme vægge + et fyr i rummet op af.. så regner ikke med fugt bliver et problem.. men tak for rådet.. kom endelig med flere tips inden jeg når længere :)

Redigeret af nitrotg - 24-Juni-2014 kl. 10:25
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af David O Jensen David O Jensen skrev:

Iøvrigt skulle du have håndværksmæssige spørgsmål vedr. opbygning af loft m.m. hold dig ikke tilbage - jeg skal gerne forsøge at hjælpe. Skulle måske iøvrigt sige at jeg er forhenværende tømrer.

mvh.

Der bliver sendt en PM ligeså snart jeg løber ind i flere problemer :)
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Hej Thomas

Ser sgu spændende ud. Har selv haft gang i et lignende projekt i min kælder. Dog ikke helt så gennemført til bio som dit.

Men inden du monterer Troldtekt plader, skal du altså være opmærksom på at de ingen lydisolerende effekt har ifht dine naboer. De giver sublime lydforhold i en kælder som din, har selv været forbløffet over hvor meget rumklang mm. de har kunne nedbringe i min. Men som lydisolerende materiale er de ikke meget værd.

Troldtekt pladerne er faktisk kun til at få noget med akustik i rummet, da min stuen ligger oven på kælderen :)

og self også få at give et bedre look da jeg alligevel skal have lavet loft dernede.. 
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Troldtekt pladerne er faktisk kun til at få noget med akustik i rummet, da min stuen ligger oven på kælderen :)

og self også få at give et bedre look da jeg alligevel skal have lavet loft dernede.. 

Og til det synes jeg de er helt perfekte. Fortryder ikke mine et sekund Smile

Det var også kun fordi du skrev "Da jeg jo har naboer som har soveværelse op til mig, har jeg valgt at skåne dem lidt ved at bygge en gips væg op så jeg kan lydisolere med rockwool, samt troldtekt i loftet".

Held og lykke med projektet Tongue
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 11:14
Jo tak.. Idag stå den op oprydning inden nr 2 gipslag kommer på.. Glæder mig sku til man kan sætte sig ned og nye en god film uden at tænke på arb :)
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 11:01
Man siger jo at jo tykkere kabel. Jo bedre lyd. Det var dog lidt svært at få presset dem ind i terminalerne i højtaleren ;)

[/URL]
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2014 kl. 22:18
Så kan man lidt videre. Fik lige lokket en kammerat over og det blev til spartling, filt og grunder maling

Så skal jeg bare ud og finde noget sort maling. Så kan man endelig begynde på det sjove og sætte hifi op

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 22:43

Redigeret af nitrotg - 02-Juli-2014 kl. 16:27
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu