recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thomasjn's hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thomasjn's hjemmebio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasjn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasjn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Thomasjn's hjemmebio
    Sendt: 06-Juli-2012 kl. 20:52
Hejsa

Nu har jeg fulgt med på dette forum i længere tid, og jeg har sat mange rigtig flotte hjemmebiografer.
Derfor syntes jeg nu at det er tid til at jeg viser min egen ydmyge hjemmebiograf frem.

Jeg bor hos mine forældre og har indrettet min hjemmebiograf på mit 10-11 kvm værelse.

Setuppet består af følgende komponenter:

Højtalere:
Front L/R: Dali Lektor 3
Center: Dali Lektor LCR
Rear L/R: Dali Lektor 1
Sub: Dali Lektor sub

Receiver:
Denon AVR 1911

Afspiller:
Playstation 3 til Bluray
Monacor CD-164DJ til CD
Monacor DJP-120 til LP/single vinyler

Projektor:
Optoma HD20

Lærred:
Ukendt Lissau 78" (købt som demo i Hifiklubben for 600kr)

TV:
Gammelt Samsung LCD, husker ikke navnet.

Uden Lærred:

De 2 baghøjtalere. Sofaen bliver brugt både til at sidde og se film, men kan også slåes ud til seng. Sofaen er trukket ca. 1 meter væk fra væggen hvor baghøjtalerne sidder på.

Optoma HD20, med lækker kabelføring.

Projektoren i aktion. Taget i betragtning af at den har kostet 5k så laver Optoma HD20'eren et ganske godt billede.

Næsten samme billede, med blitz. Her ses det tydeligt at billedet ikke er justeret godt i forhold til lærredet. Jeg har valgt keystone fra, da jeg hellere vil leve med at billedet ikke passer lærredet, end at anvende keystone til at korrigere.

På værelset er der installeret mørklægnings-rullegardiner.
Som det ses på billedet klarer de dog ikke en direkte eftermiddagssol, men om aftenen fungere de helt fint.

Centerhøjtaleren har ikke de mest optimale forhold, men det lykkedes at få den nogenlunde fri af lærredet.

Dali Lektor Sub. På trods af den beskedne størrelse er der godt med med kraft.

Jeg har overvejet indtil flere opgraderinger, men jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte.
Centerhøjtaleren kan rykkes lidt til venstre for at blive centreret, i forhold til Front L/R og sofaen, og mørklægnings-rullegardinerne kan forbedres, så der slipper mindre lys ind.

Af udstyrsopgraderinger har jeg overvejet Optoma HD33, selvom det vist basalt er en HD20 med 3D, jeg er ikke sikker på om billedkvaliteten er bedre(?).

Derudover har jeg overvejet at begynde en højtaler opgradering, men har ikke besluttet mig for noget specifikt mærke eller prisklasse endnu.

Redigeret af Thomasjn - 14-Juli-2012 kl. 19:27
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 20:55
Det var da i sandhed en lille lækker hjemmebio, alt mellem himmel og jord - inkl. en pladespiller. Jeg er bare imponeret TongueClap
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 23:44
Det ser ud til at være en del godt udstyr i et lille rum. Smile

Der skal nok blive en god hjemmebio mand ud af dig i fremtiden, men det setup og den filmsamling du allerede har. Smile

Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Thomasjn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasjn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 20:12
Tak for al ros'en Smile

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Det ser ud til at være en del godt udstyr i et lille rum. Smile

Der skal nok blive en god hjemmebio mand ud af dig i fremtiden, men det setup og den filmsamling du allerede har. Smile

Rasmus

Ja, rummet er rimelig godt fyldt ud, der kan næsten ikke stoppes mere udstyr i Big smile
Jeg ser frem til den dag hvor jeg har et stort rum til en hjemmebio, så bliver der kun pengepungen der sætter grænser Wink

Selvom det ville være rart med et større rum (har aldrig ejet gulvhøjtalere, kunne være spændende!), så er jeg faktisk godt tilfreds med det hele i øjeblikket.

Forleden dag var jeg i Hifiklubben Åboulevarden, hvor jeg fik en demo af Optoma HD33, og jeg må indrømme jeg har set mig lun på den projektor, specielt 3D delen Embarrassed

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu