recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thomson 32LB220S4 - nogen der har erfarin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThomson 32LB220S4 - nogen der har erfarin

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Thomson 32LB220S4 - nogen der har erfarin
    Sendt: 09-Maj-2005 kl. 08:41

Jeg er meget tæt på at bestille ovensående LCD men kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som har erfaring lige med dette tv ???

 

Jeg kunne især godt tænke mig at vide følgende:

1. Er det godt til almindelig antennesignal ?

2. Er der pixel garanti fra Thomson ?

3. Er der god lyd på det ?

Og natuligvis alt andet *s*

Hilsen

 

JJD

Til top
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2005 kl. 18:30

Nå men nu har jeg bestilt en gennem Godpris.dk og skulle gerne få den i løbet af ca 14. dage.

 

Så hvis der er nogen som er intreseret kan jeg fortælle lidt om den når jeg har prøvet den af.

Til top
Oliver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2005 kl. 21:50
Hej Jens Jørgen
 
Glæd dig, det er en fantastisk skærm!
Deværre har der været fejl i 2 som jeg har fået byttet, men nu ser det ud til at tredje holder (nu 3 dage).
 
mvh
Oliver
 
 
Til top
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2005 kl. 04:24

Hej Oliver.

 

Du kan tro jeg glæder mig.

Hvilke fejl er der tale om ???

 

 

Til top
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2005 kl. 06:04

Kan du forresten fortælle lidt om fjernsynet !

Er der feks. god lyd, hvordan har du stillet anlæget op ? osv.

Til top
Oliver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2005 kl. 11:30
Hej Jens Jørgen
 
 
 
 
Den første Thomson 32LB220B4 jeg købte, mistede billedet efter 1 dags brug.
Den anden havde 2 vertikale mørke striber som kun kunne ses på grøn baggrund, f.eks. ved en fodboldkamp.
 
Jeg havde egentligt opgivet efter at have afleveret nummer to, men en dygtig sælger overtalte mig til at prøve en tredje gang, og det er så det jeg gør nu på 6' dag - uden problemer.
 
Det er efter min mening det pt. flotteste design på markedet for 32" LDC skærme, naturligvis sammenholdt med indmad, HD ready osv.
 
Opsætning, brug mv. er utrolig nemt og logisk.
 
Jeg har lige prøvet skærmen som PC skærm, helt utroligt billede med perfekt kontrast og meget hurtig opdatering. Min søn har spillet Warcraft og NFS, det funker bare. At surfe på nettet via sofaen er en ny dimension.
 
Jeg får mit signal fra lokal antenneforening og det er upåklageligt.
 
Lyden er OK, men når det gælder lader jeg den gå igennem Surround'en.
 
mvh
Oliver


Redigeret af Oliver
Til top
prometheus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2005 kl. 21:44

Hej Jens Jørgen!

Jeg har også kigget på denne skærm. Lad mig endelig høre hvordan din oplevelse er af den.

mvh

Thomas

Til top
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2005 kl. 06:30

Så er Thomson'en modtaget (torsdag) og hold da op den er flot og jeg er rigtig glad for at jeg ikke har købt en 42" den er jo rigelig stor til stuen !

Mit første indtryk er at billede står rigtig godt via antennesignalet, men at den godt kan være lidt grynet, hvis modtager forholdene ikke er særlig gode, der er lidt på tv2 men det er helt sikkert de forhold som vi har og ikke skærmens skyld, for det var også sådan på det "normale" tv.

Det er bare fedt at have PIP og kan kun anbefale at man får det og ikke kun PAP, det er helt sikkert noget vi kommer til at bruge rigtig meget.

Noget der dog undre mig er at der ikke følger en dansk manual med og jeg har ikke kunnet finde noget på www det er lidt for dårligt, men til at leve med.

Billedet står bare flot om det så er via parabol eller DVD er det et vildt godt billed og lyden er også helt i orden, men når der skal styrke på kommer det via surrund anlæget, men det er fuldt ud acceptabelt som det er nu.

Jeg har fået at vide vide godpris (kan anbefales) at der skulle være fuld pixel garanti, så der skulle heller ikke være noget der.

Fjernbetjeningen er noget man lige skal lære at kende, jeg er kommet til at vende den på hovedet en del gange så den skal jeg lige lære at kende, men ellers er funktionerne ok.

Opsætningen er ret nem via den automatiske opsætning, jeg kunne dog godt tænke mig lidt uddybning omkring de forskellige opløsninger og tilslutnings muligheder der er, for der findes et hav af tilslutninger bag på og på siden.

Der er foran skærmen en glasplade, jeg var noget bange for da jeg satte den op om den nu ikke reflekter for meget for det er nemt at se "baggrunden" på glaspladen, men da vi gik i gang med at se tv, så var det nu ikke noget vi lagde mærke til (det var dog aften så det er ikke rigtig prøvet af i dagslys) men udover det er den noget nemmer at gøre ren i forhold til hvis man skulle gøre det direkte på skærmen, det ville jeg ikke være glad for.

Men alt i alt et rigtig dejligt tv. ;-)))

Når jeg nu har prøvet den af et stykke tid, skal jeg nok skrive lidt mere.

Til top
ReneB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 11:00

Hej Jens Jørgen.

Jeg har selv bestilt det omtalte Thomson TV, og fik det leveret i går. Og som det første har jeg selvfølgelig sat det op på sin rette plads, og tilsluttet det.

Mange af mine erfaringer, svarer til det du giver udtryk for. Dog har jeg lige et par observationer/spørgsmål, som jeg håber at du gider afkræfte/bekræfte.

Hvad er din typiske afstand fra skærmen, ved kigning ?

Er TV-billedet (altså fra antenne) grynet, når du står tæt på skærmen (under ½ meter)?

Har du ændret på støjreduktionen i billedmenuen? eller hvad har du den stående på ?

Hvis du helt fjerne støj-reduktionen, hvordan ser dit billede så ud, på en kanal med godt signal?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg ikke helt er imponeret over billedkvaliteten. Jeg havde en gl. sony Trinitron, som er ca 12 år gl., som har perfekt billede på samtlige kanaler fra TDC, men hvis jeg sætter mit Thomson til, uden nogen støjreduktion, så er det faktisk et rigtigt dårligt og grynet billede jeg har. Det bliver selvfølgelig bedre når jeg slår støjreduktion til, men det har jo nogle andre billedemæssige konsekvenser (uskarpere billede). Derfor tror jeg at tuneren i min Thomson ikke er helt i orden.

Alle disse skavanker bliver selvfølgeligt mindre, jo længere jeg kommer fra skærmen, men er det forventeligt, at sådan et TV ?

Håber at du har tid til at svarer.

 

mvh

Rene´Bjørngaard
Til top
Bergy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Marts-2004
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 11:39

Hej!

Til info..www.elcity.dk har 32lb220 på tilbud til 16.995,- inkl levering..

Smile

Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem


Oprettet: 09-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 12:05

Hej Alle Thomson interesserede

Bare for at tilknytte en bemærkning til den Pixel garanti som Jens Jørgen omtaler. Thomson har udover pixel garanti 2 års ægte garanti på LCD. Men denne gælder udelukkende produkter købt direkte gennem Thomson skandinavien, så husk pas på med indkøb i f.eks. Tyskland eller forhandlere som henter produkter over grænsen da garantien så ikke dækker.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 12:41
En bemærkning vedr.: LCD og almindelige antennesignaler: Plasma-fjernsyn skulle være mere taknemlig overfor det indkommende signal, hvor et LCD-fjernsyn kræver et superbt signal. Til gengæld står et rigtig godt signal bedre end på plasma. Et LCD fjernsyn som JVC's LT-32S60S skulle være et af markedets bedste fladskærmsfjernsyn til almindelige antennesignaler.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu