recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thomson 32LB220S4 - nogen der har erfarin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThomson 32LB220S4 - nogen der har erfarin

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 16:01

Hej Rene B.

Jeg tror vi sider for tæt på for jeg har også den oplevelse at det ikke er for godt, men vi sider også kun ca 2 meter fra den og jeg synes den skal være længre væk !

Jeg kom til at ændre på støjredaktionen og det blev helt galt og konen var klar til at smide det ud, ind til jeg opdagede at det var det der var galt, så nu står den med standar indstillingerne men jeg har dog sat faven lidt ned.

Men du har også ret i at signalet skal være ret god på antennen for at det giver et godt billed om det så er tuneren der ikke er helt i orden, det tor jeg nu ikke, men nærmere at det er et generalt "poblem" det tv. Hvor stort var dit gamle tv ?? Hvis du nu feks. havde et 22" og sætter et 32" op i samme afstand så dur det vist ikk. (men jeg er ikke en nørd til det, så jeg er ikke helt sikker)

Jeg er dog stadig meget godt tilfreds med Thomson og vil ikke bytte det væk.

Men ellers må jeg give dig ret i det du skriver.

Har du prøvet at sætte den til computeren ? Jeg har ikke fået det gjort endnu men er ret spænt på hvordan det er ! Og vil helt sikkert prøve en film fra Sprutnik !

Jens Jørgen

Til top
ReneB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Maj-2005
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 21:42

Hej Jens Jørgen.

Tak for dine svar. Det "beroliger" mig en smule, med hensyn til billedkvaliteten. Har nu alligevel bedt den lokale afd. af TDC, om at komme og kontrollere kvaliteten af signalet, så jeg enten kan få det lavet eller udelukke det, som synderen. Kommer fra en ca. 12 år gl. Sony 25" Trinitron, og det kan også være fordi jeg har været forvent med Sony´s høje billedkvalitet, at jeg lige skal vende mig til Thomson. Min sidde afstand er heller ikke meget mere end 2 meter, og du har nok ret i at det er lige i underkanten, men burde det ikke være godt nok? Jeg burde mene, at der ikke skulle være brug for at anvende støjreduktion overhovedet, og som minimum, meget lavt.

Men det kunne være, at mans skulle se sig om efter en selector, så skulle signalproblemet være løst den vej.

Har ikke sat den til computeren endnu heller, selv om det lyder fristende og spændende.

Jeg er også allerede blevet "afhængig" af PAP . Er en perfekt måde at få lov til at se fodbold samtidigt med noget til den "bedre halvdel".

Tak for sparringen. Det er rart med en som er i samme situation.

Redigeret af ReneB
mvh

Rene´Bjørngaard
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2005 kl. 06:21

Hej ReneB

Håber det kommer til at virke for dig.

Jeg har dog en underlig fornemmelse af at tv'et nogen gange går i slovmotion bare et sekundt eller to, er det noget du oplever ! Men det kan også være selve programmet jeg ser, jeg er ikke helt sikker !

Til top
ReneB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2005 kl. 10:07

Jo tak.

Det hjalp en smule, omend, jeg stadigvæk ikke er konstant euforisk, når jeg kigget TV. Det skyldtes nu nok min egne høje kvalitetskrav til et sådanne dyrt bekendskab. Mine forventninger er nok også for høje, når det kommer til stykket. Fordi det laver jo rent faktisk et pænt billede, når man placere sig i passende afstand.

Min TDC-mand var meget flink (kendte ham i forvejen), og han målte mit signal, og forklarede mig nøje, hvordan jeg kunne forbedre min del af antenneanlægget. Jeg havde en gl. forstærker, som ikke var god nok, så nu har jeg skiftet den ud. Resten håber jeg, at jeg kan justere væk, dels på forstærkeren og dels på TVét.

Jeg har lige som dig bemærket et par få "efterslæb" i pixes, som du også beskriver det, men kan heller ikke fastsætte hvad de skyldes.

Jeg er tilgengæld meget imponeret af PIP/PAP, stadigvæk, og er også fascineret af autoomskifteren mellem 4:3 og 16:9.

mvh

Rene´Bjørngaard
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2005 kl. 05:42

Autoomskifteren mellem 4.3 og 19/9 har jeg ikke lige oplevet, hvordan får du den til det ??

Hvilken antenneforstærker køber du ? vores er også noget gammel og kunne måske godt trænge til at blive udskiftet !

Til top
ReneB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2005 kl. 06:39

Omskfteren skal slås "til" på hver enkel kanal, og findes under avanceret i billedemenuen.

Jeg har købt en Comega MC20TA (forstærkeren) og en fordeler til 3 udgange LLS03 (03 indikere antallet af udgange, og kan varierer efter behov). Ligeledes af mærket Comega. Det hele er tilsluttet og samlet med F-stik, så det skal du også huske at have.

Skriv endelig, hvis du skal have yderligere vejledning i montagen af denne.

Redigeret af ReneB
mvh

Rene´Bjørngaard
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 06:20

Hej RenneB

Tak jeg tjekker lige op på det omskifter.

Jeg har lige to ting som jeg godt vil høre om du også oplever:

1. når der køre afsluttende tekster på tvavisen (mener det er tv2) i buden af skærmen, men hvem der har lavet tvavisen, er det meget svært at læse ?

2. det er lidt som om at skærmen går i slovmotion, ikke at den ikke opdaters hurtig nok, men mere som om at softwaren i tv,et ikke hurtig nok kan følge med, det er meget forskelligt når den gør det, men kan feks. ske når en person drejer hovet. Har du nogen erfaring der ?

Men ellers er jeg stadig meget glad for tv'et, det er sgu lækkert.

JJD

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 12:59

Hej Jens Jørgen

Oprindeligt skrevet af Jens Jørgen Jens Jørgen skrev:

1. når der køre afsluttende tekster på tvavisen (mener det er tv2) i buden af skærmen, men hvem der har lavet tvavisen, er det meget svært at læse ?

2. det er lidt som om at skærmen går i slovmotion, ikke at den ikke opdaters hurtig nok, men mere som om at softwaren i tv,et ikke hurtig nok kan følge med, det er meget forskelligt når den gør det, men kan feks. ske når en person drejer hovet. Har du nogen erfaring der ?

Det er et generelt problem med de såkaldte 100 Hz TV. De kan ikke gengive hurtige bevægelser sideværts.

Fabrikanterne bliver bedre og bedre til at opfinde elektronik som mindsker problemet, men da det er bundet til forskellene imellem PAL (TV-systemet) og selve 100 Hz teknikken - vil de aldrig kunne løse det helt.

Men med tiden vil apparaterne sikkert blive i stand til at også at gengive rulletekster som løber fra den ene side af skærmen til den anden.

Så, nej - det er ikke en fejl. De er blot ikke bedre.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ReneB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2005 kl. 10:13

Hej Jens Jørgen

Som Lars også skriver, er det 100 Hz effekten, som gør at rulletekster (især fra højre mod venstre) bliver sløret. Det gør det også på mit, men ikke nær så meget som jeg har set på tidligere 100 Hz med alm. billedrør.

Dit fænomen med at skærmen går i slowmotion, har jeg kun oplevet en enkelt gang, og der skrev jeg vidst også om det i denne tråd. Men efter at jeg fik min nye antenneforstærker, har jeg ikke set det.

Jeg går nu og overvejer at anskaffe mig et par rigtigt gode antennekabler, for også at minimere støj ind i apparatet fra den side af.

Jeg er stadigvæk vaklende omkring min mening omkring billedkvaliteten. Når jeg ser TV om dagen, så syntes jeg det er noget grumset, og uskarpt, , men når jeg så sætter mig for at kigge om aftenen, så er jeg meget imponeret. Og hvis jeg ser DVD, så det helt sublimt. Til gengæld hvis jeg kigger på mine gamle VHS-bånd, så kan man tydeligt se, at TVét kræver perfekt signal.

Fortsat god kigge-lyst.!

mvh

Rene´Bjørngaard
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 06:01
Jeg har nu klaget over Thomson'et, jeg synes ikke at det slowmotion kan være normalt, de Thomson jeg så havde det slet ikke i forretningerne og det komme også når vi ser DVD, så der må være noget galt.
Til top
ReneB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 10:13

Hvordan kommer det så til at foregå i praksis ? Skal du så af med dit TV for at få det repereret/efterset, eller kommer der nogen og kigger på det hjemme hos dig?

Har forresten forbedret mit signal yderligere i positiv retning. Har købt 2 stk. coax kabler fra www.av-connection.com, og der har fjernet yderligere støj fra mit signal. Det kan jeg altså godt anbefale.

mvh

Rene´Bjørngaard
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 10:26

I første omgang har forhandleren taget kontakt til Thomson for at høre om de kender noget til det jeg oplever, så lige nu ved jeg ikke hvad det ender med.

Men jeg er rigtig rigtig glad for at jeg har købt det i DK og ikke i udlandet og må nok anbefale at man rent faktisk tænker meget længe over om det kan betale sig at købe det i udlandet for at spare nogle få 1000 kr.

Jeg har tidliger købt min JVC 30 hardiskoptager i Tyskland og da den skulle opdateres ente det med at vare over 2 månder ! Så lige nu er jeg jubel glad over at havde købt det i DK samt den gode behandling jeg får af sælger.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu