recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thomson DC320 21"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThomson DC320 21"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jensen50 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Thomson DC320 21"
    Sendt: 05-Juli-2007 kl. 07:53

Hej,

Har netop anskaffet mig et "gammeldags" extra flat billedrørs-tv fra Thomson. Under de givne antenneforhold viser det et ok billede, MEN ved visning af både TV og video "bøjer" skærmen ind imellem fx. lodrette søjler,vægge og andet i begge sider. På Text-TV "bøjer" den også de lodrette linier, så teksten står meget skæv forneden.

Fjernsynet er monteret med højtalere i begge sider. Kan det have noget med magnetisme og gøre, da man ved prøvebillede kan se en lilla farve nederst i billedet, der kommer og går ?

Eller må man bare acceptere at et billedrørs-TV til kr. 1.900,- ikke kan fåes bedre i dag ?

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 10:48

Højttalerne har ingen indflydelse på at ting, tekst tv og andet Bøjer indad. Disse laver kun farvede pletter.

Der sidder en Øst-Vest effekt transistor (E-W East West), eller lignende kredsløb. Og hvis denne står helt af opstår en slags Maximum for disse indbøjninger.

Med andre ord når samme Transistor virker kan man faktisk lave "Tøndeforvrængning" Kan demonstreres på en Computerskærm af CRT typen. Denne HP Skærm  HP 7540 [på et bibliotek] kan tydeliggøre samme, Pude forvrængning, korrigere herfor.

http://www.eksperten.dk/spm/379250

http://www.eksperten.dk/spm/343401

Mit problem nåede et maksimum da man indførte Computere i retssalene. med tilhørende CRT- og nu Fladskærme. Hvis noget skulle demonstreres stod udstyret "Klart til Brug"

Redigeret af moho - 06-Juli-2007 kl. 13:19
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu