recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - thomson hd ready or not
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketthomson hd ready or not

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Direkte link til dette indlæg Emne: thomson hd ready or not
    Sendt: 12-December-2005 kl. 22:24

håber der er nogle der kan hjælpe en meget fortvivlet person.

har fået mig et 42"plamsa Thomson 42PB120S5,fik at vide fra forhandler at det var hd ready.

men nu sidder jeg lige og kigger på forbrug.dk og der står der at det ikke er HD kompatibilitet.

er jeg bare taget ved næsen.

ps.som i jo nok kan forstå er jeg første gangs køber

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 22:36

Oprindeligt skrevet af djangs djangs skrev:

har fået mig et 42"plamsa Thomson 42PB120S5,fik at vide fra forhandler at det var hd ready.

Det opfylder ikke kravene til HD Ready standarden, da opløsningen kun er 854x480. Du kan godt se HDTV på det, og det vil se bedre ud end almindeligt tv på samme tv, men du får ikke fuld udnyttelse af potentialet i HDTV.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
zerocool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 22:57

Læs evt. her hvorfor "HD Ready" er ligegyldig -  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29928 &PN=1

Et "HD Ready" -klistermærke sikrer ikke nødvendigvis et High Definition billede.



Redigeret af zerocool
I am the Law
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 23:08

Well, if you're the law, mr. zerocool, some people just don't abide by it and you must be somewhat dissapointed:

Spørgsmålet: Skal "HD Ready" -mærkningen afskaffes eller ej? får nemlig

99 [52,94%]

Desuden er det jo nok lidt sent at stoppe toget nu. Næh, oplysning og facts tæller. Det er efter min ringe mening bedre at vejlede end at beskylde andre for at vildlede eller for at komme med noget "ligegyldigt".

Jeg har netop surfet rundt og set, at mange af de store mærker gør ret meget ud af emnet på en god måde på deres websites.

PS: I øvrigt mener jeg, djangs bør klage over sin forhandlers udtalelse. Det ville jeg gøre.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
zerocool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Well, if you're the law, mr. zerocool, some people just don't abide by it and you must be somewhat dissapointed:

Spørgsmålet: Skal "HD Ready" -mærkningen afskaffes eller ej? får nemlig

99 [52,94%]

Desuden er det jo nok lidt sent at stoppe toget nu. Næh, oplysning og facts tæller. Det er efter min ringe mening bedre at vejlede end at beskylde andre for at vildlede eller for at komme med noget "ligegyldigt".

Jeg har netop surfet rundt og set, at mange af de store mærker gør ret meget ud af emnet på en god måde på deres websites.

PS: I øvrigt mener jeg, djangs bør klage over sin forhandlers udtalelse. Det ville jeg gøre.

Ja, en kedelig realitet. Folk vil åbenbart gerne gerne tages ved næsen, med letforståelige, omend vildledende, standarder. Læs evt. den ligende tråd her på siden: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7162&K W=zerocool

I am the Law
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 23:55

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Næh, oplysning og facts tæller. Det er efter min ringe mening bedre at vejlede end at beskylde andre for at vildlede eller for at komme med noget "ligegyldigt".

Hørt! 

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
zerocool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Næh, oplysning og facts tæller. Det er efter min ringe mening bedre at vejlede end at beskylde andre for at vildlede eller for at komme med noget "ligegyldigt".

Hørt! 

I så fald har i her her lidt vejledning. Fysisk panelopløsning, som HD Ready ligger op til er afgørende, er kun den halve sandhed. Lige så vigtigt er hvad opløsning et Tv virker ved internt.

I am the Law
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu