|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thokra ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 205 |
![]() Sendt: 02-December-2009 kl. 21:39 |
Så er jeg næsten færdig med min hjemmebiograf, den er ikke så fancy og stor som mange af jeres flotte indslag, men min er praktisk og flot.
Specifikationer
Møbel:
Facet Korpus Tv-bænk fra Ilva til 2.395,00 kroner
Tv-møblet fik fjernet bagbeklædningen (der var ikke lavet huller til ledninger i møblet). Så blev toppen og bunden boret med hulbor, så kabelgennemføring fra Silvan blev installeret så ledninger kan få ad- og udgang i tv-møblet.
Ophæng:
Ophænget til vores fladskærm er SMS Flatscreen WH 3D som fungere rigtig godt uanset om den er trukket 70 cm fra væggen eller inde til væggen. Beslaget/ophænget gør det muligt at bruge vores Wii bedre i en "skidt" stue.
Hardware;
Fladskærm: Panasonic TH-42PX70
Konsol: Sony Playstation 3 (2. gen - 40 gb), Nintendo Wii
HDD boks: Samsung SMT-H3126 (Yousee)
DVD: United (miniafspiller til Region 1, 3, 4, 5 og 6)
Internet: TDC Home Duo, boks: Sagem 3504
Hvad mangler?
Ledningerne mellem tv og møbel samles i kabelkanal mærket Primo, se her: http://www.klik1stik.dk/group.asp?group=589. Redigeret af thokra - 02-December-2009 kl. 21:40 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ah, du nåede det lige! Eneste anke - kabelbakke! Ellers et nydeligt setup på en lille plads, men det kan jo ikke være anderledes.
![]() Vil det sige at TV ophænget kan trækkes ud så TVet står vinkelret på væggen?
![]() |
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
flot setup
har lige en tilføjelse til punktet "hvad mangler" - Det gør lidt bedre lyd til, når du skal se film... ![]() synes iøvrigt det er lækkert lavet med sådan en kabelgennemføring.
![]() Redigeret af Nikodk - 02-December-2009 kl. 23:47 |
|
![]() |
|
thokra ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 205 |
![]() |
@Kampus - kabelbakke er købt, men blot at sætte det op, weekenden kalder.
Hvad angår TV-ophænget, så kan det trækkes ud op til 70 cm fra væggen og stadigvæk i vater og vinkelret. Smider billede i aften.
@Nikodk - har du nogle forslag til højtalere som er skjulte uden er været fræset i væggen, jeg synes højtalere som udgangspunkt er lidt klodset.
|
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
ja højttalere er lidt klodsede, men man kan da få nogle "pæne" klodser - alt er naturligvis afhængig af øjet der ser.
Jeg er umiddelbart ikke den bedste til små diskrete løsninger. Har selv forholdsvis store gulvhøjttalere, og jeg nyder dem (gør min kone ikke), men har aldrig kigget så meget på "små pæne" løsninger, men du kan finde mange flotte løsninger, hvis du bladrer lidt forskellige hjemmebioer igennem her på forum. I forhold til standardlyden fra din skærm, kan det jo kun blive bedre.
|
|
![]() |
|
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
Lidt afhængig af hvad du mern med skjulte, er der f.eks. Audiovectors On Wall højttalere (http://www.audiovector.com/onwallSUP.html) - de er 7,1 cm dybe (eller noget i den dur). De er ikke superbillige (mener at Super-udgaven ligger på 7-8000 for et sæt), men skulle faktisk spille forrygende i forhold til deres størrelse. Ellers mener jeg at Jamo og Bose også har en et par muligheder. /Mark Redigeret af Markh - 10-December-2009 kl. 21:08 |
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo XBOX360, PS3 og Wii Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |