recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thorsens hyggekrog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThorsens hyggekrog

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Emne: Thorsens hyggekrog
    Sendt: 02-December-2009 kl. 21:39
Så er jeg næsten færdig med min hjemmebiograf, den er ikke så fancy og stor som mange af jeres flotte indslag, men min er praktisk og flot.

Specifikationer

Møbel:
Facet Korpus Tv-bænk fra Ilva til 2.395,00 kroner

Tv-møblet fik fjernet bagbeklædningen (der var ikke lavet huller til ledninger i møblet). Så blev toppen og bunden boret med hulbor, så kabelgennemføring fra Silvan blev installeret så ledninger kan få ad- og udgang i tv-møblet.

Ophæng:
Ophænget til vores fladskærm er SMS Flatscreen WH 3D som fungere rigtig godt uanset om den er trukket 70 cm fra væggen eller inde til væggen. Beslaget/ophænget gør det muligt at bruge vores Wii bedre i en "skidt" stue.

Hardware;

Fladskærm: Panasonic TH-42PX70
Konsol: Sony Playstation 3 (2. gen - 40 gb), Nintendo Wii
HDD boks: Samsung SMT-H3126 (Yousee)
DVD: United (miniafspiller til Region 1, 3, 4, 5 og 6)
Internet: TDC Home Duo, boks: Sagem 3504

Hvad mangler?

Ledningerne mellem tv og møbel samles i kabelkanal mærket Primo, se her: http://www.klik1stik.dk/group.asp?group=589.

Redigeret af thokra - 02-December-2009 kl. 21:40
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 23:41
Ah, du nåede det lige! Eneste anke - kabelbakke! Ellers et nydeligt setup på en lille plads, men det kan jo ikke være anderledes.Big smile

Vil det sige at TV ophænget kan trækkes ud så TVet står vinkelret på væggen?Shocked
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 23:46
flot setup

har lige en tilføjelse til punktet "hvad mangler" - Det gør lidt bedre lyd til, når du skal se film...Big smile

synes iøvrigt det er lækkert lavet med sådan en kabelgennemføring. Clap

Redigeret af Nikodk - 02-December-2009 kl. 23:47
Til top
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 11:45
@Kampus - kabelbakke er købt, men blot at sætte det op, weekenden kalder.
Hvad angår TV-ophænget, så kan det trækkes ud op til 70 cm fra væggen og stadigvæk i vater og vinkelret. Smider billede i aften.

@Nikodk - har du nogle forslag til højtalere som er skjulte uden er været fræset i væggen, jeg synes højtalere som udgangspunkt er lidt klodset.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 16:56
ja højttalere er lidt klodsede, men man kan da få nogle "pæne" klodser - alt er naturligvis afhængig af øjet der ser.

Jeg er umiddelbart ikke den bedste til små diskrete løsninger. Har selv forholdsvis store gulvhøjttalere, og jeg nyder dem (gør min kone ikke), men har aldrig kigget så meget på "små pæne" løsninger, men du kan finde mange flotte løsninger, hvis du bladrer lidt forskellige hjemmebioer igennem her på forum. I forhold til standardlyden fra din skærm, kan det jo kun blive bedre.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

@Nikodk - har du nogle forslag til højtalere som er skjulte uden er været fræset i væggen, jeg synes højtalere som udgangspunkt er lidt klodset.

Lidt afhængig af hvad du mern med skjulte, er der f.eks. Audiovectors On Wall højttalere (http://www.audiovector.com/onwallSUP.html) - de er 7,1 cm dybe (eller noget i den dur). De er ikke superbillige (mener at Super-udgaven ligger på 7-8000 for et sæt), men skulle faktisk spille forrygende i forhold til deres størrelse.

Ellers mener jeg at Jamo og Bose også har en et par muligheder.

/Mark

Redigeret af Markh - 10-December-2009 kl. 21:08
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu