recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Throw distance og lærredstørrelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThrow distance og lærredstørrelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Emne: Throw distance og lærredstørrelse
    Sendt: 11-Marts-2011 kl. 19:16
Jeg overvejer kraftigt at hoppe på klubbens tilbud på BenQ W6000. Men det jeg bryder min hjerne med er dens throw distance. Jeg har anvendt Projectorcentral til at beregne lærredstørrelse, men jeg kan ikke blive klog på resultatet.

Jeg har præcis en distance på 5,00 m fra linse til lærred, og ifølge beregneren er det ikke passende til en lærredsstørrelse på 110”. Er W6000 så infleksibel i placering?
Eller forstår jeg resultatet forkert? Skal jeg vælge en anden lærredsstørrelse eller acceptere at den skal placeres længere væk fra lærredet end 5 meter?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 20:12
Hvad mener du med at det ikke er passende til 110"?

Hvis det er det her med Image Brightness, er min holdning at du ikke skal kigge på deres vejledninger hvad det angår.

Hvis det er fordi den skriver at du på 5 meters afstand får et 116" billede, skal du flytte på zoom i venstre side. Den går ned til 93" på den aftand, så du kan godt have 110".
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 20:12
hvis du overvejer W6000, bør du også lige sammenligne med HD82 som jeg syndtes er bedre på rigtigt mange punkter, men hvad der er vigtigt for dig er måske en anden sag, så check det ud selv.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

hvis du overvejer W6000, bør du også lige sammenligne med HD82 som jeg syndtes er bedre på rigtigt mange punkter, men hvad der er vigtigt for dig er måske en anden sag, så check det ud selv.
Den ville jeg også selv vælge frem for W6000, men den koster trods alt 4.000 kr. mere.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 20:23
W6000's throw ratio er minimum 1.61... I en afstand af 5m giver det dig et billede på max 310cm bredde. Til 16:9 er det vel ca 135".

Projector central tager brightness osv med når de beregner max billedestørrelse. BenQ projektorne er kendt for deres meget lysstærke billede, så jeg tror sagtens du kan lave et større billede end projector central anbefaler. Jeg har netop købt W1100 pga det meget lysstærke billede (Det skal være til en 120" skærm).
Til top
timj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 21:06
Du kan osse bruge benq egne beregner inde på deres hjemmeside http://www.benq.com/product/projector/calculator/index.htm
mine de gamle har lige købt en w6000 og har en afstand på 4.8m til et 110" lærred, jeg mener at du skal ha mindst 4m til et 110"
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130
Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu,
Oppo bdp-83, viasat hd-boks
Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 21:54
Det var projectorcentrals vejledning jeg ikke helt forstod. Jeg troede at den KUN kunne vise et vist størrelse billede på en given afstand, på den måde ufleksibel.

Jeg er absolut åben over for forslag. Så jeg vil da tjekke forslaget om HD82, men mit problem er at finde steder at få de forskellige demonstreret...

EDIT: Jeg kiggede lige på HD82, og den forekommer mig en del mindre lyssvag end W6000, og det er muligvis et problem da jeg ikke har mulighed for 100% lyskontrol og også har lyse vægge... ?

Redigeret af Bromberg - 11-Marts-2011 kl. 22:07
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu