recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - THX på fladskærme?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTHX på fladskærme?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6396
Direkte link til dette indlæg Emne: THX på fladskærme?
    Sendt: 18-April-2010 kl. 17:45
Hej
Er THX-tilstanden på de nye modeller fra Panasonic og LG noget værd, eller er det bare salgsgas?
Det er nok ikke på ISF-niveau...
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 17:57
Det er ikke lige så godt som en ISF, men stadigvæk et kæmpe skridt i den rigtige retning, frem imod et bedre og mere korrekt billede. Jeg har haft flere skærme, som kun har ydet tilnærmelsesvis okay, efter ret omfattende kalibrering med måleudstyr. Det håber jeg så på, jeg kan slippe lidt for med en G20. Pioneer havde jo f.eks. en Pure-Mode, som sikrede noget nær optimal ydelse, hvor en ISF-Kalibrering faktisk ikke gav de store forbedringer. En THX-Mode fra Panasonic lyder faktisk til at give et overbevisende resultat. Selvom det ikke er perfekt, så skal THX også ses som en indikation af, at Tv'et rent faktisk opfylder en del billedmæssige krav, og at man rent faktisk har mulighed for, at indstille Tv'et til at levere en meget korrekt billedgengivelse, men ikke ender i ingemandsland, som tilfældet kan være med andre skærme.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu