|
tidal hifi fra tv |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Leo P
Bruger Oprettet: 26-September-2020 Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-December-2020 kl. 14:23 |
|
hej, har en audiolab 6000A forstærker med indbygget dac og vil gerne køre med tidal hifi fra mit samsung tv til den. Men jeg kan ikke finde appen, kan det være fordi den er for gammel( 2015 )
Kan se den er på min søsters nye phillips tv
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
|
æv skal jeg virkelelig ud at købe ny tv så?
bliver vel ikke optimal at bruge bærbar pc pg bluetooth`? forstærkeren har coax og optisk udgang, kan jeg få et stik der og sætte til pc og få god lyd`? har ikke særlig meget forstand på det ;-)
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bluetooth har slet ikke båndbredde nok til den bitrate Tidal hifi tilbyder
Jeg tror du kommer tæt på med Chromecast audio, som koster en slik Redigeret af slumbert - 28-December-2020 kl. 15:57 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
eller kabel med tilhørende adaptor kan du koble PC digitalt til forstærker. Alternativ hvis der ikke er optisk udgang på bærbar PC hovedtlf stik, et USB lydkort med optisk ud: Det kan så risikere at tage 2-3 måned at få hjem fra Kinaland for tiden
Redigeret af JørgenT - 28-December-2020 kl. 17:16 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du skal bruge en PC, find en usb DAC med optisk udgand. Eller hvis det er til skærmen. Køb dig en Shield tv og muligvis en DAC der til med optisk. |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
|
der er optisk udgang i min forstærker, men hvordan finder jeg ud af om der er i min pc. den hedder hp hq-tre 71025
synes ikke jeg kan finde noget om det når jeg googler
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
og hvis ikke, så en eller anden USB adapter, a la denne her (gammelt link) |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og Google er ikke flink med info om din PC. Normalt vil man kunne se et rødt lys inde i hovedtlf stik hullet, når det er med optisk udgang. Ved ikke om det så evt skal tændes/enables i lydkort kontrolpanel?
Redigeret af JørgenT - 28-December-2020 kl. 18:57 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
|
he he jeg er halvgammel og har ikke meget forstand på det forskellige, men kan ikke se lys i hovedtlf. stik. tror jeg køber et nyt tv hvor jeg kan få tidal hifi appen eller kan man få en tablet med digital udgang ?
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo jo, rolig nu. Den er til 650 brugt på DBA Som han skriver så har hans forstærker optisk indgang, så han skal ikke ud og købe en DAC
Jeg vil under alle omstændigheder anbefale at finde en dims der kan køre Tidal hifi og har optisk udgang så den kan tilsluttes til forstærkerens DAC. Det er ikke vejen frem at købe nyt tv for at lytte til musik. Hellere bare en løsning hvor det styres fra telefon og andre bærbare skærme |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
|
er det ikke sådan en man kan købe her
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |