recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tidal hifi fra tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tidal hifi fra tv

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:45
når nej ikke tilgængelig står der ;-)
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:49
Google Chromecast 2015 Digital HD Media Streaming Afspiller - Sort (mytrendyphone.dk)

dur den ikke

Redigeret af Leo P - 28-December-2020 kl. 19:50
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

er det ikke sådan en man kan købe her
jo men du skal var heldig vis du kan finde en
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1659
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 20:21
Man kan godt finde dem brugt, men de koster mere end da de var nye i kassen :-)

Uden at jeg selv kan komme i tanke om en elegant løsning synes jeg det er lidt "sjovt" at rec.dk ikke kan komme på en bedre måde at få Tidal ind i en HIFI forstærker end at købe et produkt der er udgået eller udgangen fra et TV(!) .. ?

Der MÅ da findes en streamer der er til at betale og som kan bruges med en ordentlig app. Alternativt at bide i det lidt sure æble og købe en streamer til 1500-2000 ?

Redigeret af Mefisto - 28-December-2020 kl. 20:25
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

Google Chromecast 2015 Digital HD Media Streaming Afspiller - Sort (mytrendyphone.dk)

dur den ikke
Nej ikke direkte, da den kun har HDMI output, og det er der jo ikke i din forstærker indgange (for øvrigt også link til gammel udgået 2015 model) Wink

Med noget ekstra lyd extractor halløj kunne Chromecast (video) bruges, men noget bøvlet. 

Måske denne sammen med Chromecast (Video) (både nyere og gamle udgaver):

Beklager bøvlet med link til Wish (crap) LOL

Ved dog ikke om det vil virke uden samtidig tilslutning  HDMI monitor/skærm 

Alternativ til analog output:
Bare tilfældigt Google resultat, der findes også andre 

P.S.: Den linkede type fra eBay har jeg selv prøvet for længe siden, bare som analog out, det mener jeg virkede uden monitor. Wink
Kræver så også HDMI samlemuffe

Redigeret af JørgenT - 28-December-2020 kl. 21:17
Mvh. JørgenT
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 22:22
dejligt med alle jeres fine svar, nu har jeg fået lidt at tænke over.
takker mange gange og godt nytår til jer alle :-)
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Marts-2020
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 08:25
Hvorfor ikke investere i en Apple TV, den kan afspille Tidal i HIFI kvalitet jf. oplysninger fra Tidal hjemmside. Se herunder
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvorfor ikke investere i en Apple TV,

Den har heller ikke optisk ud....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 10:09
Hej Leo P

Der findes masser af løsninger, men jeg vil stadig foreslå du finder en brugt Chromecast Audio.

Jeg fornemmer du ikke er specielt meget inde i det og det er den mest simple løsning jeg kan komme på og det er derfor jeg foreslår den. Personligt synes jeg det er smartest da du kan styre musikken fra en smartphone uden tab af lydkvalitet

Hvis det ikke generer dig at der skal gå et kabel direkte fra til pc til din forstærker, når du spiller musik, så er det lidt nemmere. Jeg fornemmer du gerne vil bruge den DAC der sidder i din audiolab A6000, hvilket også er en fin ide, da den er udmærket. Så skal du tilslutte med en digital forbindelse og da din computer ikke har digital udgang, skal du have en converter til optisk eller coax der kan smides i usb-porten.

Den kan du få her: https://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/usb-d-a-24-bit-96khz-converter.html

Den vil hjælpe idt hvis du skriver hvilken computer du har:-)

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Point: 1106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 10:16
Hvorfor tidal, hvorfor ikke spotify ?

Frank
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Hvorfor tidal, hvorfor ikke spotify ?

Frank
Spotify lydkvalitet stinker
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 10:29
Uanset hvad, - så er TV altså den forkerte enhed til musikstreaming . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu