|
tidal hifi fra tv |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
Leo P
Bruger Oprettet: 26-September-2020 Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
når nej ikke tilgængelig står der ;-)
|
|
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
Google Chromecast 2015 Digital HD Media Streaming Afspiller - Sort (mytrendyphone.dk)
dur den ikke
Redigeret af Leo P - 28-December-2020 kl. 19:50 |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan godt finde dem brugt, men de koster mere end da de var nye i kassen :-)
Uden at jeg selv kan komme i tanke om en elegant løsning synes jeg det er lidt "sjovt" at rec.dk ikke kan komme på en bedre måde at få Tidal ind i en HIFI forstærker end at købe et produkt der er udgået eller udgangen fra et TV(!) .. ? Der MÅ da findes en streamer der er til at betale og som kan bruges med en ordentlig app. Alternativt at bide i det lidt sure æble og købe en streamer til 1500-2000 ?
Redigeret af Mefisto - 28-December-2020 kl. 20:25 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med noget ekstra lyd extractor halløj kunne Chromecast (video) bruges, men noget bøvlet. Måske denne sammen med Chromecast (Video) (både nyere og gamle udgaver): Beklager bøvlet med link til Wish (crap) Ved dog ikke om det vil virke uden samtidig tilslutning HDMI monitor/skærm Alternativ til analog output: Bare tilfældigt Google resultat, der findes også andre P.S.: Den linkede type fra eBay har jeg selv prøvet for længe siden, bare som analog out, det mener jeg virkede uden monitor. Kræver så også HDMI samlemuffe
Redigeret af JørgenT - 28-December-2020 kl. 21:17 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
dejligt med alle jeres fine svar, nu har jeg fået lidt at tænke over.
takker mange gange og godt nytår til jer alle :-)
|
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor ikke investere i en Apple TV, den kan afspille Tidal i HIFI kvalitet jf. oplysninger fra Tidal hjemmside. Se herunder
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den har heller ikke optisk ud.... Klaus
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Leo P
Der findes masser af løsninger, men jeg vil stadig foreslå du finder en brugt Chromecast Audio. Jeg fornemmer du ikke er specielt meget inde i det og det er den mest simple løsning jeg kan komme på og det er derfor jeg foreslår den. Personligt synes jeg det er smartest da du kan styre musikken fra en smartphone uden tab af lydkvalitet
Hvis det ikke generer dig at der skal gå et kabel direkte fra til pc til din forstærker, når du spiller musik, så er det lidt nemmere. Jeg fornemmer du gerne vil bruge den DAC der sidder i din audiolab A6000, hvilket også er en fin ide, da den er udmærket. Så skal du tilslutte med en digital forbindelse og da din computer ikke har digital udgang, skal du have en converter til optisk eller coax der kan smides i usb-porten. Den kan du få her: https://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/usb-d-a-24-bit-96khz-converter.html Den vil hjælpe idt hvis du skriver hvilken computer du har:-) |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor tidal, hvorfor ikke spotify ? Frank
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(1)
|
Uanset hvad, - så er TV altså den forkerte enhed til musikstreaming . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |