recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tidal hifi fra tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tidal hifi fra tv

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:45
når nej ikke tilgængelig står der ;-)
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:44
er det ikke sådan en man kan købe her
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Bluetooth har slet ikke båndbredde nok til den bitrate Tidal hifi tilbyder

Jeg tror du kommer tæt på med Chromecast audio, som koster en slik



troet du viste at Chromecast enhederne er udgået sidste år. Og hvis man kan finde dem, så koster de kasse. Den dag i dag.

Hvis du skal bruge en PC, find en usb DAC med optisk udgand.

Eller hvis det er til skærmen. Køb dig en Shield tv og muligvis en DAC der til med optisk.

Jo jo, rolig nu. Den er til 650 brugt på DBA

Som han skriver så har hans forstærker optisk indgang, så han skal ikke ud og købe en DAC

Jeg vil under alle omstændigheder anbefale at finde en dims der kan køre Tidal hifi og har optisk udgang så den kan tilsluttes til forstærkerens DAC.

Det er ikke vejen frem at købe nyt tv for at lytte til musik. Hellere bare en løsning hvor det styres fra telefon og andre bærbare skærme
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:05
he he jeg er halvgammel og har ikke meget forstand på det forskellige, men kan ikke se lys i hovedtlf. stik. tror jeg køber et nyt tv hvor jeg kan få tidal hifi appen eller kan man få en tablet med digital udgang ?

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

der er optisk udgang i min forstærker, men hvordan finder jeg ud af om der er i min pc. den hedder hp hq-tre 71025
synes ikke jeg kan finde noget om det når jeg googler
Nej, du har optisk INDGANG i forstærker Wink

Og Google er ikke flink med info om din PC. Cry

Normalt vil man kunne se et rødt lys inde i hovedtlf stik hullet, når det er med optisk udgang.
Ved ikke om det så evt skal tændes/enables i lydkort kontrolpanel? 


Redigeret af JørgenT - 28-December-2020 kl. 18:57
Mvh. JørgenT
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

ævbliver vel ikke optimal at bruge bærbar pc pg bluetooth`?
forstærkeren har coax og optisk udgang, kan jeg få et stik der og sætte til pc og få god lyd`?
har ikke særlig meget forstand på det ;-)
Hvis din ukendte PC har optisk udgang i hovedtlf stik (ikke alle har det) kan du med et Toslink kabel med "miniplug" som passer i hovedtlf udgang:
eller kabel med tilhørende adaptor
kan du koble PC digitalt til forstærker. Wink

Alternativ hvis der ikke er optisk udgang på bærbar PC hovedtlf stik, et USB lydkort med optisk ud:
Det kan så risikere at tage 2-3 måned at få hjem fra Kinaland for tiden Dead

og hvis ikke, så en eller anden USB adapter, a la denne her (gammelt link)

Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 18:18
der er optisk udgang i min forstærker, men hvordan finder jeg ud af om der er i min pc. den hedder hp hq-tre 71025
synes ikke jeg kan finde noget om det når jeg googler


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Bluetooth har slet ikke båndbredde nok til den bitrate Tidal hifi tilbyder

Jeg tror du kommer tæt på med Chromecast audio, som koster en slik



troet du viste at Chromecast enhederne er udgået sidste år. Og hvis man kan finde dem, så koster de kasse. Den dag i dag.

Hvis du skal bruge en PC, find en usb DAC med optisk udgand.

Eller hvis det er til skærmen. Køb dig en Shield tv og muligvis en DAC der til med optisk.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

ævbliver vel ikke optimal at bruge bærbar pc pg bluetooth`?
forstærkeren har coax og optisk udgang, kan jeg få et stik der og sætte til pc og få god lyd`?
har ikke særlig meget forstand på det ;-)
Hvis din ukendte PC har optisk udgang i hovedtlf stik (ikke alle har det) kan du med et Toslink kabel med "miniplug" som passer i hovedtlf udgang:
eller kabel med tilhørende adaptor
kan du koble PC digitalt til forstærker. Wink

Alternativ hvis der ikke er optisk udgang på bærbar PC hovedtlf stik, et USB lydkort med optisk ud:
Det kan så risikere at tage 2-3 måned at få hjem fra Kinaland for tiden Dead


Redigeret af JørgenT - 28-December-2020 kl. 17:16
Mvh. JørgenT
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 15:29
Bluetooth har slet ikke båndbredde nok til den bitrate Tidal hifi tilbyder

Jeg tror du kommer tæt på med Chromecast audio, som koster en slik




Redigeret af slumbert - 28-December-2020 kl. 15:57
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 14:35
æv skal jeg virkelelig ud at købe ny tv så?
bliver vel ikke optimal at bruge bærbar pc pg bluetooth`?
forstærkeren har coax og optisk udgang, kan jeg få et stik der og sætte til pc og få god lyd`?
har ikke særlig meget forstand på det ;-)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

hej, har en audiolab 6000A forstærker med indbygget dac og vil  gerne køre med tidal hifi fra mit samsung tv til den. Men jeg kan ikke finde appen, kan det være fordi den er for gammel( 2015 ) 
Kan se den er på min søsters nye phillips tv
det er kun fra 2017 og opefterhttps://tidal.com/partners/samsung
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu