|
Tidal HI-FI vs. Deezer Elite |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juli-2016 kl. 01:17 |
Jeg har nu prøvet begge tjenester via mit Sonos Connect til diverse B&W højtalere i DM6xx serien.
Og jeg bliver ved med at bilde mig ind at Tidal lyder bedre, men det burde jo ikke være muligt når begge køre lossless. Er der andre som oplever en forskel, hvor der ikke burde være en forskel? |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blindtest skidtet.
Få en kammerat til at slå med en terning. Ulige og han spiller et nummer for dig fra Tidal, lige og han spiller et nummer for dig fra Deezer. Du må naturligvis ikke se resultatet af terningeslaget eller på anden måde vide på forhånd om det er Tidal eller Deezer han spiller for dig inden du prøver at lytte dig frem til om det er den ene eller den anden service der leverer musikken. Få din kammerat til at notere ned om du rammer rigtigt eller forkert. Hvis du gang på gang identificerer tingene korrekt, så tyder det på at du rent faktisk kan lytte dig frem til en forskel. Hvis du på den anden side rammer som vinden blæser, tyder det på du bare bilder dig ind at du kan høre en forskel. Efterfølgende kan du så tage den pragmatiske rute og vælge den service du synes er fedest/billigst/har det største udvalg, vel vidende at du ikke kan høre forskel - eller du kan holde dig til Tidal fordi din mavefornemmelse synes der er et eller andet ekstra og så skid hul i at det var der nok ikke alligevel..
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |