recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tidal HI-FI vs. Deezer Elite
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidal HI-FI vs. Deezer Elite

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tidal HI-FI vs. Deezer Elite
    Sendt: 11-Juli-2016 kl. 01:17
Jeg har nu prøvet begge tjenester via mit Sonos Connect til diverse B&W højtalere i DM6xx serien.
Og jeg bliver ved med at bilde mig ind at Tidal lyder bedre, men det burde jo ikke være muligt når begge køre lossless.

Er der andre som oplever en forskel, hvor der ikke burde være en forskel?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:17
Blindtest skidtet. 

Få en kammerat til at slå med en terning. Ulige og han spiller et nummer for dig fra Tidal, lige og han spiller et nummer for dig fra Deezer. Du må naturligvis ikke se resultatet af terningeslaget eller på anden måde vide på forhånd om det er Tidal eller Deezer han spiller for dig inden du prøver at lytte dig frem til om det er den ene eller den anden service der leverer musikken.

Få din kammerat til at notere ned om du rammer rigtigt eller forkert.

Hvis du gang på gang identificerer tingene korrekt, så tyder det på at du rent faktisk kan lytte dig frem til en forskel.

Hvis du på den anden side rammer som vinden blæser, tyder det på du bare bilder dig ind at du kan høre en forskel. Efterfølgende kan du så tage den pragmatiske rute og vælge den service du synes er fedest/billigst/har det største udvalg, vel vidende at du ikke kan høre forskel - eller du kan holde dig til Tidal fordi din mavefornemmelse synes der er et eller andet ekstra og så skid hul i at det var der nok ikke alligevel.. Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu