recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TIDAL Master kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TIDAL Master kvalitet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af chr1213 chr1213 skrev:

Jeg har Bluesound og den skulle lyse grønt når den afspiller MQA  det gør den bare ikke på.Tidels MQA musik. Hvad kan der være galt? 

Jeg får et lille MQA symbol i app når der spilles en Master, og der kommer en lille blå prik under symbolet.

Her er et udklip fra en side om MQA.

“MQA” versus “MQA Studio”
Further confusing the matter is the fact that there appear to be two types of MQA file: MQA and MQA Studio.

In actuality, there’s not much difference between the two; the distinction is there merely to indicate the “provenance” of the file: a regular MQA file (denoted by a green indicator or display text) is guaranteed to match the source material when played back on a device with an MQA decoder; an MQA Studio file (denoted by a blue indicator or display text) is the same – but has also been approved in the studio by the artist or producer, or verified by the copyright owner.

So in that way, MQA Studio could be seen as the “director’s cut” of musical recordings.

http://www.stuff.tv/features/everything-you-need-know-about-mqa-future-music-streaming
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 11:56
Jeg fandt en fin lille artikel om, hvad der skal til for, at afspille MQA.

Uden software/hardware: max 24bit/48khz
Software: max 24bit/96khz
hardware: max 24bit/192khz
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu