|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SkiveBio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 14-September-2004 kl. 01:24 |
Trods det faktum at danskerne køber DVD-maskiner, DVD-optagere samt plasma/LCD-fjernsyn som aldrig før, så er det lidt af et paradoks, at man stort set må lede forgæves på kioskhylderne efter danske tidsskrifter/magasiner om disse populære produkter. Der var engang noget der hed "Populær Elektronik" og Hi-Fi & Elektronik" inden alt blev opslugt af det i mine øjne noget nørdede og snobbede "High Fidelity", hvor videosiden jo nærmest er bandlyst. En overgang begyndte det så at se lidt lysere ud med magasinet "Hjemmebio" som dog slingrede sig igennem tilværelsen inden det faldt til jorden. Som en stor kontrast er der det tyske marked, som nærmest bugner af tidsskrifter såsom "Video", "Heimkino", "Hi-Fi Test", "Home Cinema Test" og hvad ved jeg. Allesammen er de virkelig gode, der er mange tests, og de sælges heldigvis for næsten ingen penge på det danske marked. Men man kan hurtigt blive træt af at holde tidsskrifterne med den ene hånd, mens man holder ordbogen med den anden. Heldigvis er der råd at hente i et par engelske tidsskrifter (også på det danske marked) såsom "Home Cinema Choice" samt "What Hi Fi", men til en langt dyrere pris. Men hvad er egentlig grunden til at man skal kigge forgæves i vejviseren efter danskproducerede magasiner om de populære produkter, når selv samme produkter nærmest flås ned fra hylderne. Nogen der kan give et bud ? Mvh SB
Redigeret af SkiveBio |
|
![]() |
|
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
![]() |
Det danske marked er for lille til at et dansksproget magasin kan leve af kundegrundlaget. Det er som du siger, at der sælges masser af produkter, men jeg tror ikke at hovedparten af kunderne interesserer sig for om det ene produkt er "bedre" end det andet - det er personlige præferencer for givne mærker, der tæller. Og tests er ikke noget man som "almindelig" forbruger gider at læse - jeg tror at de fleste går ud fra, at de produkter som El-gigantos, Fona eller Expert sælger, er de bedste på markedet til en given pris. Og det er primært prisen, der tæller i denne sammenhæng, og ikke så meget specifikationer og testværdier. Men vi "nørder" ved jo bedre /Splinten |
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Det må næsten være noget jeg kan svare på - jeg har skrevet for de fleste af de blade Jeg tror det kan siges med et ord: Penge! Der er ikke penge i det, og stramme budgetter påvirker det redaktionelle arbejde. Mens jeg var på HiFi&elektronik oplevede jeg flere eksempler på artikler, der fik nye overskrifter eller blev skrevet om i 'manchetten' (appetitfanger teksten). Og omskrivningerne var for at glæde annoncører. Som skribent bliver man godt sur, når man opdager det - som regel først når man stod med bladet i hånden. Når jeg afleverede en artikel blev jeg ofte spurgt om der var mulighed for annoncør indtægt. Jeg var bl.a. med til at lave en artikel om et stereoanlæg på en cykel, og ja der var en annonce for cyklen i bladet. Men bladet økonomi var meget stram, og de valgte da også at lukke og sælge abonenlisten til HighFidelity. At skrive at HighFidelity opslugte HiFi&elektronik er nok at overdrive - det var mere et spørgsmål om, hvilket af dem der skulle fortsætte og hvilket der måtte lukke. Afgørelsen faldt da en ledende medarbejder på HiFi&elektronik døde. Blandt skribenter var der også kamp om spaltemillimeterne. Kunne man få sin artikel med og få en anden udsat, ja som kom der penge ind på lønkontoen og skete det modsatte ringede bankrådgiveren og fortalte om kassekredit muligheder. Det var til tider en svinsk kamp. Jeg husker også en anmelder, der anmeldte de produkter han selv havde import og ene forhandling af. Når så noget siver ud mister folk respekten for bladet. Generelt mistede jeg respekten for bladene og trak mig ud af blad business. Det var alligevel så få penge der var at tjene så dem kunne jeg tjene hurtigere andre steder. I dag er der Gear og T3. To magasiner jeg ikke selv læser, da jeg har svært ved at finde seriøst indhold i dem og så er der HighFidelity, som for nylig blev relanceret 'Det ny HighFidelity', og hvorfor er det nu man relancere bladet... Men du har da helt ret i, at der mangler et godt blad med artikler om TV, HiFi og video, men jeg tror altså ikke at der er penge i det. Du må tage til takke med Recordere.dk og HiFi4All.dk Hilsen Michael Sørensen |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |