recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Til alle Sony ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTil alle Sony ejere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Logifire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Til alle Sony ejere
    Sendt: 08-Juni-2009 kl. 22:55

Jeg står lidt og overvejer et Panasonic G10/V10 kontra W5500.

Ind til videre vægter jeg det at W5500 bruger 1/3 strøm af plasmaen, der er mindre genskin, og billedet står roligt.

På et V10 har jeg kunne se filmmer (typisk for plasma er min erfaring) når der var noget hvidt, og jeg vægter et roligt billed højere end total sort.

Endvidere skulle W5500 jo også have et godt sort niveau i forhold til andre LCD uden LED. Desuden er prisen langt lavere end V10.

Dog vil jeg gerne høre jeres erfaringer, hvad kender i til genskin på Sonys modeller, og hvordan oplever i baggrundsbelysning, er det meget inhomogent? Hvordan klare de sig når i spiller på dem, her tænker jeg specielt på opdateringshastigheden.

*Vil også gerne høre jeres erfaringer med andre Sony modeller end W5500

Redigeret af Logifire - 08-Juni-2009 kl. 23:04
Til top
truehorses Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2009
Sted: Denmark
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 23:33
Hosk nu at Panaen når den er justeret/kalibreret bruger den under 200 Watt
truehorses
LG50PS7000
Til top
Ronni-Rust Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 11:46

Ja og da effekt forbruget er opgivet ved max forbrug, så kan man heller ikke helt sammenligne det.

En plasma bruger mest, når den skal generer hvide pixels.

En LCD bruger næste det samme om det er hvid eller sort.

Så under "normal" drift, vil effekt forbruget på LCD og plasma være tætter, end ved at sammenligne opgivet effekt.

Panasonic TH-50PZ80E
Sony BDP-S350
Onkyo RX-SR606
Samsung SMT-H3126
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 11:56
synes mange siger en w5500 har noget mere genskin, end deres w4500.
man kan ikke rigtig sammenligne en v10 og en w5500. det er to forskelige teknologier i vidt forskellige prisklasser. De har også et meget forskellige billede. Enten kan man lide et lcd eller et plasma billede, det skal man selv tage stilling til.
har selv købt et pioneer og der slipper jeg for flimmer. panasonic bruger dynamisk kontrast og jeg havde et panasonic før.

Redigeret af xcardman - 09-Juni-2009 kl. 11:58
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 12:50
Et LCD kan vist også sænke forbruget efter en kalibrering...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 15:54
Tak for jeres svar, men havde nu håbet på at nogle folk der har eller har haft et Sony kunne komme med nogle udtalelser. 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Logifire Logifire skrev:

Tak for jeres svar, men havde nu håbet på at nogle folk der har eller har haft et Sony kunne komme med nogle udtalelser. 

det kan du ikke bruge til så meget.

en med w5500 er vel glad for sit og en med v10 er glad for hans tv. Men billedet er meget forskelligt, så i sidste ende er det dig som skal leve med de fordele og ulemper der er. Alle er jo nok enige om en v10 er bedst, men hvis du ikke kan lide billedet fra plasma er det jo lige meget eller omvendt fra et lcd.
Til top
Flot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Frederiksberg C
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 16:20
Jeg har en x4500 og må erkende, at jeg ikke kan genkende nogle af de ting, som du "efterspørger". Jeg er rigtig tilfreds og har heller ikke nogle problemer med min xbox. Alt i alt et dejligt fjernsyn som virkelig imponerer folk, når de ser noget hd materiale... bare mit besyv
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 19:21

Hej Flot
Ja, jeg efterspørger nok lidt af en tilfredshedsundersøgelse, om folk har fortrudt deres valg af Sony.

Men er det så 40x4500 eller 46x4500 for de store modeller har så vidt jeg ved LED

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 19:39
Der er vidt en tråd på flatpanels om det - angiveligt var der relativt meget genskind ift. andre LCD.

Strømforbrug er en sjov ting - LCD har en lille fordel over plasma, men den udligner sig, eller falder i plasma's farvør når der ses film med mørke scener.

At billedet står mere roligt skyldes dithering, men der skal du nok undersøge evt. alternativer ved den siddeafstand du sidder i. Der er noget på mit, men jeg skal stå under en halv meter fra tv'et før jeg kan se det med HD-materiale.

Håber du kan bruge det til noget.
Til top
Zero-X Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-December-2008
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 19:42
jeg har et w4500 og må sige at jeg er godt tilfreds med billedet samt opdateringshastigheden under spil.
jeg oplever ikke nogen problemer med genskind, men har dog lidt backlight bleeding.
Sony KDL-40W4500

Onkyo 808

B&W DM684

Sony PS3 80 GB
Til top
Flot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Frederiksberg C
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 08:21
Fik kun "lov" til at købe en 40" så det er desværre kun et lcd - men som sagt synes jeg ikke genskin er generende og har altså ikke lagt mærke til backlight bleeding, hverken på dvd, xbox, film fra min apple tv eller yousee.. Held og lykke i tv-junglen!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu