recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Til dem der endnu ikke har fået 50 tommer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Til dem der endnu ikke har fået 50 tommer!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af DavidHimself DavidHimself skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

På et 50" kan man ikke se den store forskel mellem opløsningen med mindre man sidder med snotten ligeop i skærmen.

Jo, jeg kan udtale mig om det. Jeg har haft Pioneer 508XD og LX5090. Opløsningen i sig selv har overaskende lidt at sige om billedkvaliteten.

Sludder - man kan sagtens se forskel! At det så ikke er det den vigtigste faktor hvad angår billedkvalitet, er jeg enig i!

Der er en mikroskobisk forskel hvis man sidder 2m fra skærmen og ser blu-ray i bedste kvalitet, og hvem gør det...

Har selv haft Pio 508XD før min KRP500M
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 16:53
Netop almindeligt tv med Sd og 720P HD
så er der mikroskobisk forskel på en 50 tommer

hvis man køber en sharp 70 tommer skærm som der er lige er lavet en test af på flatpanels
så er full HD et must til blu-ray
Mens SD vil se hæslig ud på en 70 tommer led skærm
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af DavidHimself DavidHimself skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

På et 50" kan man ikke se den store forskel mellem opløsningen med mindre man sidder med snotten ligeop i skærmen.

Jo, jeg kan udtale mig om det. Jeg har haft Pioneer 508XD og LX5090. Opløsningen i sig selv har overaskende lidt at sige om billedkvaliteten.

Sludder - man kan sagtens se forskel! At det så ikke er det den vigtigste faktor hvad angår billedkvalitet, er jeg enig i!

Der er en mikroskobisk forskel hvis man sidder 2m fra skærmen og ser blu-ray i bedste kvalitet, og hvem gør det...

Har selv haft Pio 508XD før min KRP500M

Jeg sidder 3,5m fra mit Pioneer 436 og kan sagtens se forskel på det og så Sony tv'et i soveværelset, hvor afstanden er ca. den samme.

PS: 508XD har en opløsning på 1365 x 768
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg sidder 3,5m fra mit Pioneer 436 og kan sagtens se forskel på det og så Sony tv'et i soveværelset, hvor afstanden er ca. den samme.

Og?
Det fortæller ikke om det er panel opløsningen som gør en forskel.
Der er for mange variabler i din sammenligning.

Opløsning / Se afstand har været oppe at vende så mange gange, og stadig er der 
nogle Full HD whore der ikke vil lærer sandheden.

På de 2 tv som du nævner og din afstand af 3,5 meter skal dine skærme være mindst på ~50" før at en forskel mellem 1024x768 / 1920x1080 begynder at kunne ses.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Netop almindeligt tv med Sd og 720P HD
så er der mikroskobisk forskel på en 50 tommer

hvis man køber en sharp 70 tommer skærm som der er lige er lavet en test af på flatpanels
så er full HD et must til blu-ray
Mens SD vil se hæslig ud på en 70 tommer led skærm

Det kommer jo an på din se afstand.
Hvis du sidder 7,4 meter fra dit nye 70" så er det lige meget om kilde opløsningen er SD/HDrdy/HD, det vigtige vil dog være om skærmen video behandler billedet ordenligt.
.....
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 20:18
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 13:58
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Og?

Hvis du ikke kan svare ordentligt så lad vær!!

På de 2 tv som du nævner og din afstand af 3,5 meter skal dine skærme være mindst på ~50" før at en forskel mellem 1024x768 / 1920x1080 begynder at kunne ses.

Så siger vi det. Måske du skulle læse det der står efter NB i resultatboksen.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 21:25

Og?

Hvis du ikke kan svare ordentligt så lad vær!!

Det er da et meget godt svar, med alle de variabler som du forsøgere at sammenligne på engang.

Så siger vi det. Måske du skulle læse det der står efter NB i resultatboksen.

Mener du at jeg skal forklare dig betydningen af NB i resultatboksen?

Fakta er du skal have skærme på mindst ~50" eller tættere på end de 3,5m hvis du skal kunne se pixel forskel på de 2.

Den med den dårligste opløsning vil måske kun bruge 1 pixel til at lave en punkt, hvor den med den højere opløsningen måske vil bruge 1-4 pixel til at tegne samme punkt.
Her har TVet's scalere dog en stor betydning. 

.....
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 10:59
Come on. Den diskussion er total OT. Start jeres tråd eller skriv i en af de 100 andre tråde om samme emne. Tongue

Til tråd starter.
Det er faktisk utroligt at man kan få 50" til den pris - uanset.
Til top
stixix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stixix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 14:52
Fleggaard har et 50" lg pv350 full hd til 3999

\stixix
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu