recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Til ejere af Pana DMR-BCT recordere!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Til ejere af Pana DMR-BCT recordere!

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Til ejere af Pana DMR-BCT recordere!
    Sendt: 03-Maj-2014 kl. 21:54

Hvis du ejer en Panasonic DMR-BCT harddisk-optager OG samtidig har Stofa som tv-udbyder, så har jeg et par spørgsmål til dig:

• Kan du optage RTL HD?
• Kan du se RTL HD via recorderens tuner?
• Hvilken tv-pakke har du? (grundpakke/mellem/fuld)
• Hvor i landet bor du?

Hvis du vil bevare disse 4 spørgsmål, så kommer jeg nemlig mit problem meget nærmere.
Jeg har de seneste 2 mdr. nemlig IKKE kunne optage RTL HD, men godt se kanalen via tuneren. Ved optagelse står recorderen bare og venter uden at gå i gang, med tælleren på 00:00:00 og den røde REC-lampe lyser. Men der sker intet.
Jeg har en DMR-BCT820 (1 år gammel, købt i Tyskland) og Stofa grundpakke.

Jeg har en snak med Lars B (Zulfo) fra Stofa i øjeblikket, og vi prøver at finde frem til om fejlen er på min maskine eller hos Stofa eller andet steds. Indtil videre har en fra Slagelse også klaget over samme problem som mig. Jeg bor i Kolding, så noget kunne tyde på at det er et landsdækkende problem. Vi bruger udelukkelsesmetoden. Derfor vil det være super med feedback fra andre ejere af denne type recorder.

Oprindelig tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131952&title=bct820-vil-ikke-optage

Redigeret af Steen F. - 04-Maj-2014 kl. 15:59
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 23:51
Vi har Stofa, men ikke RTL. Hvis Stofa ikke kan finde en fejl, så skyldes problemet med noget nær 100% sikkerhed, at RTL gør brug af HD+ funktionaliteten, der bl.a. kan forhindre optagelse af programmer.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 12:56

Sidst der var problemer med at optage visse kanaler ved stofa, skulle stofa ændre noget i deres teknik, for at det kom til at virke. Tvivler på det er HD+ restriktioner, da de AFAIK kun er pålagt folk, der modtager signaler der kræver CI+/CAM, og disse restriktioner vil optageren informere om. Hvis jeg husker det prøver jeg lige at optage RTL HD fra Stofa senere, for at se, om jeg også har problemet.

Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 17:44
Jeg har Stofa (via AFIK) i Kolding, og jeg kan ikke optage RTL HD, men det skyldes (sandsynligvis) ikke HD+, da jeg godt kan optage Nickelodeon HD, som også er omfattet af HD+.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 18:58
Jeg har Stofa via AN-TV i Aalborg. Jeg kan fint optage fra RTL HD med min Gigablue combomodtager. Måske det kan hjælpe dig lidt på sporet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 21:10

Jeg har skrevet til RTL for at få at vide, om de udsender RTL HD-kanalen med en kryptering der forhindrer optagelse. Jeg fået flg. svar fra RTL kundeservice (forsøger at få det oversat ved lejlighed):

Hallo,

vielen Dank für Ihre E-Mail. Auch kritische Zuschriften sind uns immer willkommen.

Die Sender der Mediengruppe RTL Deutschland setzen bei der Ausstrahlung ihrer Programme in HD je nach verwendeter Empfangstechnik eine Kopierschutzsperre bzw. eine Vorspulsperre ein, um unser Geschäftsmodell des werbefinanzierten Fernsehens zu schützen. Ohne Werbung kein "Bones - Die Knochenjägerin" und kein "Wer wird Millionär?", kein "Alarm für Cobra 11" und keine Formel 1 im Free TV. Werbung muss auch bei einer zeitversetzten Nutzung durch "Persönliche Videorecorder" (PVR) messbar und vermarktbar bleiben. Daher stellen wir sicher, dass Werbung gerade auch bei neuen Angeboten nicht umgangen werden kann.

Unsere HD-Programme werden daher verschlüsselt ausgestrahlt, und wir unterstützen zur Entschlüsselung unserer HD-Programme nur technische Lösungen von Netzbetreibern, die sicherstellen, dass der umfassende Schutz unserer Signale und unseres Geschäftsmodells gewährleistet ist. Dieser Schutz kann z. B. mithilfe von Receivern mit integrierten Smartcardlesern oder CI+-Lösungen erfolgen. Bei bestimmten Receivern mit integrierten Smartcardlesern (hier liegt dem Receiver bereits die Smartcard bei) können Sie Sendungen von RTL HD aufzeichnen (abhängig vom Receiver-Modell und vom Netzbetreiber), bei der Wiedergabe ist jedoch die Vorspulfunktion gesperrt. Damit wollen wir verhindern, dass die Werbeunterbrechungen übersprungen werden.

Bei Receivern bzw. TV-Geräten mit CI+-Einschüben (hier muss zusätzlich zum Receiver ein CI+-Modul mit Smartcard erworben werden) ist diese Vorspulsperre nicht einsetzbar. CI+ lässt werbefinanzierten Programmanbietern zum Schutz ihres Geschäftsmodells nur die Wahl, Aufzeichnungen zuzulassen oder sie komplett zu unterbinden. Trotzdem unterstützen wir den Industriestandard CI+ für den Empfang unserer HDTV-Inhalte, empfehlen dessen Einsatz jedoch nur in Verbindung mit integrierten TV-Geräten ohne Aufzeichnungsfunktion und unterbinden die mögliche Aufnahme unseres HD-Programms durch ein Kopierschutzsignal. Aus unserer Sicht wäre eine Erweiterung des CI+ Standards um die benötigten Funktionen daher wünschenswert.

Unsere HD-Sender sind zudem zusätzliche Angebote, die man nutzen kann, aber nicht muss. Sie können unsere Programme auch weiterhin digital in bisheriger PAL-adäquater Bildqualität via Satellit, Kabel, DVB-T und IPTV empfangen und auch ohne jegliche Beschränkung aufnehmen.

Mehr Informationen über das HD-Angebot von RTL gibt es im Internet - http://www.rtl-hd.de/.

Mit freundlichen Grüßen aus Köln

Robert Fey
Redakteur
RTL-Zuschauerservice

RTL Television GmbH
D-50570 Köln
Homepage: www.rtl.de/zuschauerservice

Redigeret af Steen F. - 06-Maj-2014 kl. 21:13
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 21:38
Et lidt kryptisk svar. "Afhængig af modtageteknikken anvendes der kopibeskyttelse samt spærring mod hurtig fremspoling". Ingen af delene synes dog at være tilfældet for Stofas vedkommende og det må vist være møntet på modtagelse via parabol. Her har jeg dog kun kanalen i SD og kan derfor ikke teste.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Et lidt kryptisk svar. "Afhængig af modtageteknikken anvendes der kopibeskyttelse samt spærring mod hurtig fremspoling". Ingen af delene synes dog at være tilfældet for Stofas vedkommende og det må vist være møntet på modtagelse via parabol. Her har jeg dog kun kanalen i SD og kan derfor ikke teste.

Flemming

Jeg kan netop ikke optage HD-kanalen af RTL - sandsynligvis pga. kopibeskyttelse.
Det sidste afsnit afslører dog, at de almindelige SD-kanaler af RTL ikke udsendes med kopibeskyttelse, som jeg læser det.
Hvis hovedkanalen også udsendes som SD, kunne vi måske forsøge at få Stofa/AFIK til at ændre programpakken fra RTL HD til RTL SD.

Redigeret af Steen F. - 06-Maj-2014 kl. 22:10
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 22:24
AFIK / Stofa skiftede for nyligt (nytår) fra RTL til RTL HD, og RTL kunne godt optages, men RTL HD kan ikke optages. Fordi jeg sagtens kan optage Nickelodeon HD, der er omfattet af HD+ som RTL HD, så tvivler på, at det skyldes HD+ / CI+. Jeg tror mere, at det er en fejl ved Stofa igen - for det har jo været det samme bøvl før. Havde problemet skyldes en form for kopibeskyttelse, så have recorderen givet en fejlmelding, og ikke blot "ladet som om", at den optog programmet.
Lurer rundt
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 22:31
Først og fremmest er det flot, at RTL gider svare. Det kunne man ikke nødvendigvis forvente.

For dem der ikke lige kan tale flydende tysk, så er en forklaring af svaret. Jeg går stærkt ud fra, at Stofa tager RTL HD ned fra satellit (medmindre en ansat hos Stofa, f.eks. Zulfo, siger noget andet). I så fald er programmet HD+ beskyttet, da det såvidt jeg ved kun udsendes med HD+ via Astra. Det betyder i denne sammenhæng iflg. svaret, at der ikke kan spoles i optagelserne. Om optagelserne også er beskyttet mod redigering (til at klippe reklame ud) ved jeg ikke.

Skulle RTL HD modtages på anden vis, f.eks. via kabel fra Tyskland (HD via DVB-T er ikke så udbredt dernede), så tages CI+ beskyttelse i brug, hvilket i denne sammenhæng betyder, at man ikke kan optage programmet.

Så det er lidt interessant, hvordan Stofa får fat i RTL HD. Gad vide om Zulfo kan kaste lidt lys over det...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2007
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 13:41
Jeg har en BCT-730, købt hos alternate.dk, bor i Aalborg og har pakke 3 (stor pakke) hos AN-TV/Stofa.

Jeg prøvede at optage RTL HD i går aftes, og det gik helt uden problemer. Jeg kunne både optage og afspille, og jeg kunne også se kanalen med optageren som tuner.

/Flemming
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Jeg kan netop ikke optage HD-kanalen af RTL - sandsynligvis pga. kopibeskyttelse.

Der er ikke kopibeskyttelse på, i hvert fald ikke i Aalborg. Jeg kan optage, spole frem og tilbage samt redigere i optagelserne. Som tidligere nævnt har jeg AN-TV, som får signal fra Stofa.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu