recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Til jer som har Pioneer 5090H.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTil jer som har Pioneer 5090H.

 Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 21:45
Har lige opdaget en ting mere,her til aften hvor jeg så mythebusters,var der en scene hvor de var i en lang gang,det så ud som om der var lysstofrør i loftet,de stod og blinkede som om der var noget galt med lysstofrørene,da de skiftede scene var det væk igen,i en anden scene var det nøjagtigt det samme også lysstofrør i loftet,det er lige som om det kommer med en bestemt Hz frekvens,har ikke set det før,om det er min HD satbox som laver ged i det,så lige tv avisen på digtaltuner i tv'et,der var også en scene med lysstofrør ude i siden,der var billedet fint,men nu kommer Otto i morgen,så må jeg lige høre om han har en ide,hvad det er for noget.
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 21:51

Pioneers skærme er kendt for mange positive ting, men helt flimmerfri er de ikke. Jeg tror bare du har set en udsendelse i mindre god kvalitet.

 

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Pioneers skærme er kendt for mange positive ting, men helt flimmerfri er de ikke. Jeg tror bare du har set en udsendelse i mindre god kvalitet.

 

Nej det har jeg fundet ud af,nu glemte jeg at skrive at det var på Discovery HD,ved jo godt at det ikke er alt de sender som har et super billede,men det billede stod ret flot.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 15:46
Nå,nu har Otto været her,og som altid interresant at ha ham på besøg,der var ikke ske noget med ISF-indstillingerne,de står som de skulle,han lavede også en test på sortniveauet det så ud som det skulle,det jeg oplevede på tv2 filmHD via sat-hdboxen,at nogen gange i de mørke grå felter,at der kan være sorte plamager som ligesom flyder lidt rundt,det var et dårligt SD signal,som blev sendt ud,det jeg så med det flimmer og uro i mythebusters lå nok i filmoptagelsen,så konklusionen på alt det med det nye firmware er "ihvertfald her hos mig"at det nok ikke har gjort skærmen dårligere tværtimod bedre,for jeg er jo sluppet af med problemet,så jeg er glad for at jeg fik det gjort,og nu kan jeg for en gang skyld bare lægge mig tilbage i stolen,og nyde at se tv fuldt ud,for har godt nok brugt meget tid på at lede efter fejl i billedet,og nogen gange glemte jeg simpelthen at følge med i udsendelserne og filmene som jeg så. 
 


Redigeret af ghost-the-man - 30-Juni-2009 kl. 15:48
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 16:28
Min 500M og en 5090H er god til sort, men nogle udsendelser har en meget lys baggrund og derfor vil det ikke se så sort ud. Men det er jo instruktøren som bestemmer det. Men godt du er blevet helt tilfreds. 
Et korrekt billede er vejen frem. 
nogen udsendelser er der lidt uro, men har kun set det på et lidt ældre blu-ray film og ældre SD udsendelser.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 18:15

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Min 500M og en 5090H er god til sort, men nogle udsendelser har en meget lys baggrund og derfor vil det ikke se så sort ud. Men det er jo instruktøren som bestemmer det. Men godt du er blevet helt tilfreds. 
Et korrekt billede er vejen frem. 
nogen udsendelser er der lidt uro, men har kun set det på et lidt ældre blu-ray film og ældre SD udsendelser.

Det har du ret i,at man kan ikke kan forvente super godt billede lige meget hvad man ser,for nogle SD udsendelser kan godt stå bedre end et dårligt HD udsendelse,og der er mange andre ting end lige sort,det totale billede gengivelse er jo det vigtigste,det er lige som HIFI lyd,den lyd man sætter på,kan jo ikke lyde bedre end den er indspillet,men problemet var at nogle mente,at det nye firmware kunne fører til flere problemer med sig end det gamle firmware havde,og derfor har jeg været OBS på, om det var det nye firmware,som lave disse ting ved billede.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:10
Der skulle vel ikke være én herinde som kender en pioneer mand som kan skaffe den firmware?

Det kunne være lækkert hvis man kunne lave en liste over folk i området som gerne vil have fikset deres pioneer 5090 og som Pioneer så kan give noget rabat.
Det kan vel altid betale sig at have et godt ry og fikse en produktionsfejl som sikkert eksisterer på alle modellerne.

Kunne være lækkert hvis Otto kunne få lov til at lave den opdatering imens hans isf kalibrerer.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 00:44
Godt at høre at der ikke var noget at måle på softwaren, nu turde jeg
også godt og få opdateret.

Jeg vil også godt tilslutte mig den løsning med pioneer manden. Hvis
dette kunne lade sig gøre ;)
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 11:11

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der skulle vel ikke være én herinde som kender en pioneer mand som kan skaffe den firmware?

Det kunne være lækkert hvis man kunne lave en liste over folk i området som gerne vil have fikset deres pioneer 5090 og som Pioneer så kan give noget rabat.
Det kan vel altid betale sig at have et godt ry og fikse en produktionsfejl som sikkert eksisterer på alle modellerne.

Kunne være lækkert hvis Otto kunne få lov til at lave den opdatering imens hans isf kalibrerer.

Tror ikke at de må gi det software ud til privatpersoner,når det nu ikke er tilgængelige på deres hjemmeside,man skal vel også ha et pc-software for at kunne køre det ind.
 
Softwareopdateres kan du jo få lavet på garantien,enig,der vor garantien er udløbet kunne Pioneer godt gi et tilbud,jeg mener også at der er fejl i tv'et men det gør Pioneer så oppebart ikke,men rette fejlen alligevel på garantien,det skal man selvfølge være glad for.
 
Det snakke vi om,men som jeg forstod på Otto var det nok ikke muligt,men helt klart en god ide hvis han kunne,så er man sikker på at det blevet lavet ordentligt.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 11:20
Ja HDTV er og blive ikke i Blu-ray kvalitet, og der blive sendt meget dårlig kvalitet på det digital HD net, desværre 
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 13:07

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ja HDTV er og blive ikke i Blu-ray kvalitet, og der blive sendt meget dårlig kvalitet på det digital HD net, desværre 

Nej det gjorde ikke noget at alt var i blu-ray kvalitet,nej ikke alt er godt,men jeg synes at f.kes Discovery HD,Animal Planet HD,VOOM HD,Eurosport HD,står ret flot med en god dybte i billede.

 

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 17:29
Vil lige høre,om der er andre der har fået opdateret nyt software i jeres Pio 5090H,hvis i har det kunne det være interessant at høre hvad jeres erfaring er.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 101112
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu