recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Til jer som har Pioneer 5090H.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTil jer som har Pioneer 5090H.

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Nu er der blevet sendt en mail til dem,så må jeg se hvad svar jeg får denne gang,sad så lidt film igår aftes, både på blu-ray og HDboxen,der er overhovedet ikke skygge af det støj eller uro i billedet,billedet stod perfekt,eftersom jeg ikke har set så meget endnu,har den kalibrering virklig gjort noget.

Jamen det lyder jo super. Husk at man kan have verdens bedste tv, få det indstillet perfekt, men med dårligt kildemateriale - ja så vil billedet stadigt være dårligt

Jamen,det er jeg godt klar over kilden skal være iorden,jeg må gå ud fra når jeg få signal F.eks via sattelit skulle der ikke være noget at komme efter,men problemet opstår når det er scartkabel fra HDboxen til tv'et,eller hvis jeg nu bruger tv'ets indbygget DTT/digital tuner som får signal fra min egne antenne,så kommer problemet,har også prøvet at tag DTT signalet via min fællesantenne det er det samme,har også prøver at tag DTT signalet fra HDboxen med scartkabel det er det samme,men ikke hvis det er via hdmi kabel så køre det bare,og der er ikke et af de billigt scartkabel til 50 kr.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=ghost-the-man]
Nu er der blevet sendt en mail til dem,så må jeg se hvad svar jeg får denne gang,sad så lidt film igår aftes, både på blu-ray og HDboxen,der er overhovedet ikke skygge af det støj eller uro i billedet,billedet stod perfekt,eftersom jeg ikke har set så meget endnu,har den kalibrering virklig gjort noget.

Jamen det lyder jo super. Husk at man kan have verdens bedste tv, få det indstillet perfekt, men med dårligt kildemateriale - ja så vil billedet stadigt være dårligt

Jamen,det er jeg godt klar over kilden skal være iorden,jeg må gå ud fra når jeg få signal F.eks via sattelit skulle der ikke være noget at komme efter,men problemet opstår når det er scartkabel fra HDboxen til tv'et,eller hvis jeg nu bruger tv'ets indbygget DTT/digital tuner som får signal fra min egne antenne,så kommer problemet,har også prøvet at tag DTT signalet via min fællesantenne det er det samme,har også prøver at tag DTT signalet fra HDboxen med scartkabel det er det samme,men ikke hvis det er via hdmi kabel så køre det bare,og der er ikke et af de billigt scartkabel til 50 kr.

[/QUOTE

Ja det lyder lidt mystisk det problem. Og det er jo ikke ligefrem udstyr fra det lokale supermarked som du har opstillet

Check Bantam´s indlæg, han kan have fat i noget

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Har du prøvet at sætte

HOME MENU/SETUP/PICTURE/PRO ADJUST/PURECINEMA/FILM MODE = OFF

 for tunerne og set-top boxens SCART-indgang?

Nogen forskel - evt. testet med begger DRIVE MODE indstillinger?

 

Jeg må gå ud fra at TV'et er sat optimale op,da det lige er blevet kalibret af Otto,ikke fordi at jeg skal blande Otto ind i det her.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 11:04

Dvs. at du bruger ISF-indstillingerne (Dag/Aften/Auto) - og at du dermed ikke kan se, hvordan de enkelte inputs er indstillet?

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Dvs. at du bruger ISF-indstillingerne (Dag/Aften/Auto) - og at du dermed ikke kan se, hvordan de enkelte inputs er indstillet?

Nej det kan jeg ikke har lige tændt tv'et.


Redigeret af ghost-the-man - 08-Maj-2009 kl. 11:35
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:11

OK - du kan ikke komme til at ødelægge ISF-indstillingerne fra brugermenuen ved et uheld - så du kan bare lave en MOVIE-indstilling til tunerne og scart-indgangen. Du kan altid skifte tilbage til ISF-indstillingen igen.

Pioneer support vil måske bede dig om at stille på nogle af de samme ting alligevel...

Prøv at indstille under HOME MENU/SETUP/PICTURE:

  AV SELECTION = MOVIE

  CONTRAST = 32

  BRIGHTNESS = 0 eller +1

  COLOUR = 0

  TINT = 0

  SHARPNESS = mellem -15 og -5

Herefter under PRO ADJUST:

  INTELLIGENT MODE = OFF

Herefter under PICTURE DETAIL:

  DRE = OFF

  BLACK LEVEL = OFF

  ACL = OFF

  ENHANCER MODE = 2

  GAMMA = 2

Herefter et trin op og ned under COLOUR DETAIL:

  COLOUR TEMP = LOW

  CTI = OFF

  COLOUR SPACE = 2

  (du skal ikke røre COLOUR MANAGEMENT)

Herefter et trin op og ned under NOISE REDUCTION:

  3DNR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  FIELD NR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  BLOCK NR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  MOSQUITO = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

Herefter et trin op og ned under OTHERS:

  3DYC = OFF (dog en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  I-P MODE = 1 (evt. 2)

Herefter under et trin op og ned under PURECINEMA:

  FILM MODE = OFF

  TEXT OPTIMISATION = ON (evt. OFF)

 

Prøv at lege lidt med DRIVE MODE sammen med disse indstillinger. Der erflere variable omkring f.eks. NOISE REDUCTION og OTHERS, der kan have indflydelse på det, som du oplever.

 

Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 13:06

Jeg oplever nøjagtig det samme som ghost-the-man. Jeg bemærkede det netop også først efter ISF kalibrering. Jeg har gravet en del i det og desværre fundet frem til vi ikke er de eneste som oplever problemet. Det er en generel "bug" eller fejl i 5090 modellerne, dog muligvis ikke de nyere produktioner. Tjek følgende link, scroll lidt ned til en fyr som kalder sig google...han beskriver samme fænomen. 

  http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/956050-pio neer-9g-owners-thread-part-4-a-9.html

Grunden til vi nok først opdager fejlen efter ISF kalibrering, er at vi har kørt movie mode før. Problemet opstår nemlig først, hvis man enten kører ISF-night/day, user eller standard mode.

Hvis I kan tysk er her et godt link, som fortæller at der findes en ny firmware 04Y, som løser problemet. Der er en del personer i Tyskland, som har haft en tekniker ude og opdatere deres TV med denne. Det er nemlig ikke en firmware man selv kan opdatere til. Desværre ser det ud til opdateringen kan medføre forringelse i billedet på andre områder. Det er ihvertilfald hvad flere brugere oplever. Om det så er synsbedrag skal jeg ikke kunne sige  

 http://www.hifi-forum.de/viewthread-139-2670-1.html

Jeg har også skrevet frem og tilbage med Pioneer Danmark, og tilsyneladende kender de godt til problemet og den nye firmware. Hvis jeg vil have den nye firmware lagt ind, skal jeg desværre sende TV'et ind. De VIL ikke sende en tekniker ud og gøre det, som i Tyskland. Dårlig service Pioneer!!

Jeg er nu nået til den konklusion at jeg lader TV'et være som det er. Jeg har så valgt at køre drive mode 1 istedet for 2. Jeg kan ikke rigtig se den store forskel, ikke engang når jeg ser fodbold. Og som sagt er det kun når jeg ser TV via min Zaptor. Der er ingen problemer med Bluray eller PS3. Så vidt jeg har forstået opstår problemet netop ved 50Hz som vist bliver "lavet" om til 100Hz i drive mode 2. Nu er jeg ikke den helt store ekspert  Kan det ikke passe at drive mode kun har indvirking på 50Hz? Jeg mener det var noget i den stil Otto forklarede, men I må ikke hænge mig op på det Det er også sådan jeg læser det ud af manualen.

 

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

OK - du kan ikke komme til at ødelægge ISF-indstillingerne fra brugermenuen ved et uheld - så du kan bare lave en MOVIE-indstilling til tunerne og scart-indgangen. Du kan altid skifte tilbage til ISF-indstillingen igen.

Pioneer support vil måske bede dig om at stille på nogle af de samme ting alligevel...

Prøv at indstille under HOME MENU/SETUP/PICTURE:

  AV SELECTION = MOVIE

  CONTRAST = 32

  BRIGHTNESS = 0 eller +1

  COLOUR = 0

  TINT = 0

  SHARPNESS = mellem -15 og -5

Herefter under PRO ADJUST:

  INTELLIGENT MODE = OFF

Herefter under PICTURE DETAIL:

  DRE = OFF

  BLACK LEVEL = OFF

  ACL = OFF

  ENHANCER MODE = 2

  GAMMA = 2

Herefter et trin op og ned under COLOUR DETAIL:

  COLOUR TEMP = LOW

  CTI = OFF

  COLOUR SPACE = 2

  (du skal ikke røre COLOUR MANAGEMENT)

Herefter et trin op og ned under NOISE REDUCTION:

  3DNR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  FIELD NR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  BLOCK NR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  MOSQUITO = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

Herefter et trin op og ned under OTHERS:

  3DYC = OFF (dog en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  I-P MODE = 1 (evt. 2)

Herefter under et trin op og ned under PURECINEMA:

  FILM MODE = OFF

  TEXT OPTIMISATION = ON (evt. OFF)

 

Prøv at lege lidt med DRIVE MODE sammen med disse indstillinger. Der erflere variable omkring f.eks. NOISE REDUCTION og OTHERS, der kan have indflydelse på det, som du oplever.

 

Jeg siger mange tak for den grundige vejledning,lige nu laver jeg en test på den DTT/digital tuner i tv'et.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg oplever nøjagtig det samme som ghost-the-man. Jeg bemærkede det netop også først efter ISF kalibrering. Jeg har gravet en del i det og desværre fundet frem til vi ikke er de eneste som oplever problemet. Det er en generel "bug" eller fejl i 5090 modellerne, dog muligvis ikke de nyere produktioner. Tjek følgende link, scroll lidt ned til en fyr som kalder sig google...han beskriver samme fænomen. 

  http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/956050-pio neer-9g-owners-thread-part-4-a-9.html

Grunden til vi nok først opdager fejlen efter ISF kalibrering, er at vi har kørt movie mode før. Problemet opstår nemlig først, hvis man enten kører ISF-night/day, user eller standard mode.

Hvis I kan tysk er her et godt link, som fortæller at der findes en ny firmware 04Y, som løser problemet. Der er en del personer i Tyskland, som har haft en tekniker ude og opdatere deres TV med denne. Det er nemlig ikke en firmware man selv kan opdatere til. Desværre ser det ud til opdateringen kan medføre forringelse i billedet på andre områder. Det er ihvertilfald hvad flere brugere oplever. Om det så er synsbedrag skal jeg ikke kunne sige  

 http://www.hifi-forum.de/viewthread-139-2670-1.html

Jeg har også skrevet frem og tilbage med Pioneer Danmark, og tilsyneladende kender de godt til problemet og den nye firmware. Hvis jeg vil have den nye firmware lagt ind, skal jeg desværre sende TV'et ind. De VIL ikke sende en tekniker ud og gøre det, som i Tyskland. Dårlig service Pioneer!!

Jeg er nu nået til den konklusion at jeg lader TV'et være som det er. Jeg har så valgt at køre drive mode 1 istedet for 2. Jeg kan ikke rigtig se den store forskel, ikke engang når jeg ser fodbold. Og som sagt er det kun når jeg ser TV via min Zaptor. Der er ingen problemer med Bluray eller PS3. Så vidt jeg har forstået opstår problemet netop ved 50Hz som vist bliver "lavet" om til 100Hz i drive mode 2. Nu er jeg ikke den helt store ekspert  Kan det ikke passe at drive mode kun har indvirking på 50Hz? Jeg mener det var noget i den stil Otto forklarede, men I må ikke hænge mig op på det Det er også sådan jeg læser det ud af manualen.

 

Hej sickboy,tak for dit indlæg,så er jeg da ikke helt tosse,for det mener min kone jeg er ved at blive.

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

OK - du kan ikke komme til at ødelægge ISF-indstillingerne fra brugermenuen ved et uheld - så du kan bare lave en MOVIE-indstilling til tunerne og scart-indgangen. Du kan altid skifte tilbage til ISF-indstillingen igen.

Pioneer support vil måske bede dig om at stille på nogle af de samme ting alligevel...

Prøv at indstille under HOME MENU/SETUP/PICTURE:

  AV SELECTION = MOVIE

  CONTRAST = 32

  BRIGHTNESS = 0 eller +1

  COLOUR = 0

  TINT = 0

  SHARPNESS = mellem -15 og -5

Herefter under PRO ADJUST:

  INTELLIGENT MODE = OFF

Herefter under PICTURE DETAIL:

  DRE = OFF

  BLACK LEVEL = OFF

  ACL = OFF

  ENHANCER MODE = 2

  GAMMA = 2

Herefter et trin op og ned under COLOUR DETAIL:

  COLOUR TEMP = LOW

  CTI = OFF

  COLOUR SPACE = 2

  (du skal ikke røre COLOUR MANAGEMENT)

Herefter et trin op og ned under NOISE REDUCTION:

  3DNR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  FIELD NR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  BLOCK NR = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  MOSQUITO = OFF (en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

Herefter et trin op og ned under OTHERS:

  3DYC = OFF (dog en vurderingssag afh. af kilde/signalkvalitet)

  I-P MODE = 1 (evt. 2)

Herefter under et trin op og ned under PURECINEMA:

  FILM MODE = OFF

  TEXT OPTIMISATION = ON (evt. OFF)

 

Prøv at lege lidt med DRIVE MODE sammen med disse indstillinger. Der erflere variable omkring f.eks. NOISE REDUCTION og OTHERS, der kan have indflydelse på det, som du oplever.

 

Jeg siger mange tak for den grundige vejledning,lige nu laver jeg en test på den DTT/digital tuner i tv'et.

Jeg synes ikke jeg oplever ikke dette fænomen med disse indstillinger og køre 100 Hz,men så får man jo ikke meget ud af ISF-indstillingerne.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 14:47

Iflg. ovenstående link burde problemet heller ikke være tilstede i MOVIE-indstillingen - så dit reelle alternativ vil nok være at køre med ISF-indstillingen kombineret med DRIVE MODE=1.

Et anden mulighed er at kalibrere MOVIE-indstillingen på samme måde, som det er gjort i ISF-indstllingen. Det vil give dig mulighed for at køre DRIVE MODE=2.

 

Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Iflg. ovenstående link burde problemet heller ikke være tilstede i MOVIE-indstillingen - så dit reelle alternativ vil nok være at køre med ISF-indstillingen kombineret med DRIVE MODE=1.

Et anden mulighed er at kalibrere MOVIE-indstillingen på samme måde, som det er gjort i ISF-indstllingen. Det vil give dig mulighed for at køre DRIVE MODE=2.

 

Vil det kunne lade sig gøre at kalibrere Movie indstilling til nøjagtig det samme som ISF night/day? I så fald vil det vel være Otto som skal ud igen?

Men som sagt har jeg indtil videre kunnet leve med ISF night kombineret med Drive mode 1. Jeg tør ikke risikere at få opdateret til 04Y, for så vidt jeg har forstået fra det tyske link, kan man ikke gå tilbage.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu