recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ?? til Pioneer 545HX-S og 427XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket?? til Pioneer 545HX-S og 427XD

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ole N. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 13:39

Okay ... så vil jeg trække et Vga til skærmen og Dvi til computerskærmen - tak for svar!

Ole Nielsen

System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 14:50
Hej Ulrikwich og Ole,

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

DVi bør give en smule bedre billede mht. farver.
Hvis du skal trække et langt kabel >5m, så skal du vælge VGA, da DVI  vil blive stærk forringet hvis du trækker det langt.

Du skriver at DVI er digitalt - og det er da også helt rigtigt. Dog findes DVI i to 'varianter' - DVI-D som er den rene digitale udgave samt DVI-I som tilbyder både analog og digital overførsel af signalet. Mange PC grafik-kort har DVI-I tilslutning, så der både kan overføres analogt og digitalt fra PC'en - til enten VGA (analoge) eller HDMI/DVI-D (digitale) enheder.

Vedrørende den forringede signalkvalitet på DVI-D over længere stræk, er det rigtigt, at DVI-D ikke anbefales over 5 meter, men billedet vil ikke blive forringet jo længere kablet er - blot vil billedet helt forsvinde (eller "komme-og-gå") hvis kablet bliver for langt. Ved VGA derimod, bliver billedet dårligere, jo længere kablet er. Læs evt. denne artikel på AV-Connection vedrørende DVI type og kabeltræk (længde, kvalitet mv) - AV-Connection har iøvrigt også en udmærket Kabel guide.

/Lars

Redigeret af laursen - 26-November-2006 kl. 17:31
Redaktør, recordere.dk
Til top
Ole N. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2004
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 15:30
tak for det - 2 kanon gode link .. de er gemt 
Ole Nielsen

System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub.
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Ole N. Ole N. skrev:

Øh - det ser svært ud ... skal man ha det der lille aggregat ??? Hvilken del af teksten bruger du ????

Som jeg skrev tidligere har jeg gjort det ved hjælp af min Palm PDA med Omniremote installeret.

En masse udstyr :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu