|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() Sendt: 05-Marts-2007 kl. 20:32 |
|
Hej
Jeg har efter mange måneders bøvl med LCD, besluttet mig for at sælge mit N71, og investere i en godt gammeldags CRT skærm, da jeg ikke synes LCD kommer i nærheden af den billedkvalitet en CRT skærm kan levere. Den ser flot ud sådan en fladskærm, men billedkvalitet er vigtigere for mig, og så må jeg leve med at få et stort skrammel igen. Hvad vil i anbefale mig at købe, hvis jeg vil have en fornuftigt CRT skærm? Jeg tænker på en størelse mellem 26-32", og meget gerne widescreen. Jeg skal ikke have creme de la creme, da jeg sandsynligvis om få år vil forsøge mig med plasma (eller lcd hvis teknologien er blevet bedre). Jeg vil sige en pris på max 4000, og gerne mindre hvis det kan lade sig gøre. Jeg ved godt at mange vil synes det er tåbeligt at jeg ikke bare køber en plasma med det samme, f.eks. PV60, men jeg gider simpelthen ikke eksperimentere længere. Desuden tror jeg at selv en 37" vil blive for stort til min siddeafstand. Jeg savner mit gamle prosonic crt tv. Det er jo sørgeligt at man kan savne sådan et, men det gør jeg. Det var langt bedre end N71. Redigeret af Hanga - 05-Marts-2007 kl. 20:32 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Skal du have noget kvali, så køb et Panasonic TX-32 PS12. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Hanga det er netop det sørgelige... nu får jeg nok hug og tæv, men når folk afløser et CRT med et ringe LCD så oplever man tit det du nu står med.. en dårlig smag i munden over den dårlige kvalitet. Det du mangler er, at se et ordentlig fladskærms TV. Som du selv er inde på, Pv60 er en mulighed. Mit PV60 har afløst mit Sony CRT og billedet er klart bedre... så jeg tør godt love dig du ikke kommer til, at eksperimentere yderligere hvis du vælger et PV60. Så er der sikkert folk der snakker om slanger, men hvis det er de slanger jeg så i dag i Anna Pihl på mit analoge TV2 signal så kan du rolig slappe af og nyde det gode billede... for det kan vist kun betegnes som en storm i et glas vand med mindre man sidder med en defekt model. 37PV60 kan du roligt sidde 2 meter fra. Jeg sidder tit 2 meter fra mit 42PV60.. ingen problemer |
||
![]() |
||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|
Med en dybde på 55 cm er jeg bange for den kommer til at være lidt for stor til der hvor den skal stå. Hvad med denne Phillips? http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247474 Jeg må dog indrømme at jeg ikke helt har glemt PV60. Jeg er dog meget bekymret for at bliv skuffet endnu engang, enten i form af billedkvalitet, eller i form af fejl. Jeg er sindsygt uheldig med sådan noget. I løbet af ½ år har jeg oplevet følgende: 1 defekt M61, som efter længere tids forhandling blev ombyttet til den N71 jeg sidder med nu 1 defekt Selector, som blev ombyttet Store problemer med selectorsignalet, hvor jeg har måttet kæmpe en hård hård kamp med TDC, indtil de tog sig sammen til at skifte noget udstyr her i byen En recorder der tilsyneladende har det med at give grønligt skær i visse situationer, både hvis man afspiller fra den eller looper selector signalet igennem den. Jeg ORKER ikke mere bøvl. Har i øvrigt fået afsat min N71 til 6500 kr., det er vel ok når den koster 8500 kr. som ny (hifipriser). Dette forudsætter selvfølgelig de vil købe den, når de har set den. Den er 3½ måned gammel btw. Redigeret af Hanga - 05-Marts-2007 kl. 21:19 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg sidder 2 meter fra min skærm, og synes at den 32" jeg har nu er lige på grænsen, men det kan måske være fordi at billedkvaliteten er så skidt? Du synes ikke billedet virker for stort når du sidder 2 meter fra en 42" ? Kæft hvor jeg dog fortryder, at jeg i sin tid købte LCD. Men mit prosonic crt var begyndt at opføre sig mærkeligt, og Samsungs LCD fik så megen ros rundt omkring (Det var inden jeg kiggede herind). |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() |
|
Hej Hanga.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe et brugt CRT tv. Der er rigtig mange til salg inde på DBA.dk. Husk at prutte om prisen, da det er købers markedet efter min mening. mvh Allan |
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
Først MARTIN!!! Hvor f**den har du fra at det er et "ringe LCD"...??? USERIØST!! Nå, videre til spørgen.. LCD, som skrevet 100 gange før kræver et ordentligt signal. Hvorfor mange vil bruge 15000- 20000 på et tv og derefter ikke 50 kr om måneden på at få et ordentligt signal er mig en gåde!!! CRT er langt mindre kræsne end LCD, korrekt, men sørg da i første omgang for at få et godt signal. JVF den anden tråd om dit problem! |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mit analoge signal er ret skidt ja, men jeg har en selector, og dens signal er stabilt og bitraten ligger hele tiden på -8, så der burde altså ikke være noget galt der. For jeg har vel ret i når jeg siger, at enten så har man et selectorsignal, eller også har man ikke? Forstået på den måde, at et lidt svagt signal ikke har indflydelse på selve det digitale signal, ud over måske at bitraten ryger ned? |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Så for pokker.. der kom mine hug Jeg er enig med dig Pede, at det kræver et ordentligt signal, det kræver mit PV60 også. Det gjorde mit CRT nu også, men fladskærme er mere kræsne. Men jeg mener faktisk hvad jeg skriver ang. den LCD skærm der her er tale om... jeg synes ikke det er noget godt billede, ej heller med HD signal. Jeg kan ikke lade være med, at smile hver gang Per Arnoldi skal reklameres på TV.. jeg begynder, at tro det er meningen med et Samsung LCD ... en stillbillede DVD og det er så det man bruger det til! Hanga når jeg sidder 2 meter fra mit 42" så er det netop stort.. dejligt. Men ikk for stort. Jeg gør det når jeg gamer som regel. Har ikke prøvet om det er for tæt på til en film. PS: Skal lige ud og have noget jod på mit øje... av av |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Lidt uden for trådens emne, men jeg har faktisk set Samsung N71 med HD signal. Det var via en Toshiba HD afspiller (F&F Tokyo Drift). Jeg synes bestemt ikke at det var noget dårligt billede. Faktisk sagde jeg til min selv -"det var pokkers".
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hehe hvilket bringer os tilbage til det gode gamle udtryk: "Alt er relativt". Med det mener jeg kan man lide hvad man ser, så OK, kan man ikke så vælg noget andet. Pede kan lide hvad han ser, jeg kan ikke. Længere er den såmend ikke ;) |
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
Nååååå, Martin, du har set det med HD signal og mener at der vises et dårligt billede.. Iforhold til hvad??? PV60 eller andre LCD? Stik nu ikke Hanga blår i øjnene..!! Det er vist en udbredt opfattelse blandt anmeldere at N71 gør det, om ikke perfekt så faktisk RIGTIGT GODT.. Jeg syns personligt at det er Samsungs bedste (prisen taget i betragtning). Jeg nævner bare dette for at du ikke skal blive skuffet over et andet panel, HANGA!! Vær opmærksom på diverse forholdsregler for indkøring, vedligehold og drift af en Plasma skærm hvis du vil have fuldt udbytte og ikke miste Garanti/ reklamationsret ved Burn in, Skygger o.lign..
|
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |