recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilbage til gammel firmware!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilbage til gammel firmware!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilbage til gammel firmware!
    Sendt: 17-Januar-2005 kl. 23:40

Jeg har pt. en BTC 1016UI ekstern brænder og synes faktisk kun det er gået ned af bakke efter jeg anvendte den medfølgende "Liveupdate" og fik opdateret min firmware. Jeg har prøvet uninstall af drevet som jo skulle fjerne drev + driver men den nye driver er der stadig når jeg slutter drevet til igen. Kan jeg ikke vende tilbage til gammel (Windows) firmware?

Claus

 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 7879
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2005 kl. 12:35
Når du har afinstalleret drevet, er du vel nødt til at finde de filer, der knytter sig til drevet og som uninstall ikke kan fjerne - og så selv slette dem. Så kan du måske komme igennem.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2005 kl. 15:09

Hej Thorvald

Jeg har også prøvet at fjerne de filer som knytter sig til den nye driver men når jeg så installerer drevet igen er det stadig den nyeste driver der anvendes. Det er som om at den gamle driver i Windows er blevet erstattet af den nye. Måske er de eneste mulighed for at få den gamle driver tilbage at afinstallere og geninstallere Windows. Gider dog ikke pt.

Claus

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2005 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Hej Thorvald

Jeg har også prøvet at fjerne de filer som knytter sig til den nye driver men når jeg så installerer drevet igen er det stadig den nyeste driver der anvendes. Det er som om at den gamle driver i Windows er blevet erstattet af den nye. Måske er de eneste mulighed for at få den gamle driver tilbage at afinstallere og geninstallere Windows. Gider dog ikke pt.

Claus

I enhedshåndteringen kan du se filnavnene på de driverfiler du vil af med. Start med at fjerne hardwaren derindefra. Brug derefter "Søg" i startknappen til at finde dem - de kan nemlig ligge flere steder! Omdøb dem derefter alle steder (slet dem ikke - du kunne jo få brug for dem igen). Prøv så at genstarte windows så skulle den gerne "Finde ny hardware" og installere standardwindows driverne.

mvh

Henrik
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

I enhedshåndteringen kan du se filnavnene på de driverfiler du vil af med. Start med at fjerne hardwaren derindefra. Brug derefter "Søg" i startknappen til at finde dem - de kan nemlig ligge flere steder! Omdøb dem derefter alle steder (slet dem ikke - du kunne jo få brug for dem igen). Prøv så at genstarte windows så skulle den gerne "Finde ny hardware" og installere standardwindows driverne.

Jeg synes jeg har prøvet alt også ovenstående. Under Device Manager er driveren den gamle Windows driver faktisk nøjagtig den samme driver som den der står til mit interne drev. Faktisk har jeg en ide om at det hele tiden har været sådan. Men bruger jeg så "Liveupdate" så viser den at min driver er den nyeste fra BTC men søger jeg efter den får jeg ikke længere et match. Kan det være at driveroplysningerne er sket til drevet via USB - eller er det helt til . Er der overhovedet andet jeg kan gøre - anyone?

Claus 

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 14:45

Ups læser nu først, at du skrev updatering af firmware. Se det er jo noget helt andet end drivere. Driverne hører til i windows-installationen, men firmwaren ligger "brændt" ind i drevets hardware. Så firmwaren kan du ikke "slette" igen ved at fjerne drivere i windows.

Du skal have fat i den gamle version af firmwaren (eller bedre : en endnu nyere version). Så skal du sikkert også bruge noget specielt software til at "flashe" firmwaren ind i drevet med. Jeg skriver sikkert, fordi nogen producenter pakker firmware og flashsoftware sammen i et, medens andre har det hvert for sig.

Du skal ind ind på BTC hjemmeside og lede.... Hvilket jeg så lige har gjort for dig:

Den seneste firmware hedder VA07J svarer det til din? Du kan hente den her http://www.btc.com.tw/english/3-1-4driver_download_dvd_dual. htm og det er en EXE fil, så den installerer sig selv (du behøver ikke særligt flashprogram).

 

 

mvh

Henrik
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Ups læser nu først, at du skrev updatering af firmware. Se det er jo noget helt andet end drivere. Driverne hører til i windows-installationen, men firmwaren ligger "brændt" ind i drevets hardware. Så firmwaren kan du ikke "slette" igen ved at fjerne drivere i windows.

Du skal have fat i den gamle version af firmwaren (eller bedre : en endnu nyere version). Så skal du sikkert også bruge noget specielt software til at "flashe" firmwaren ind i drevet med. Jeg skriver sikkert, fordi nogen producenter pakker firmware og flashsoftware sammen i et, medens andre har det hvert for sig.

Du skal ind ind på BTC hjemmeside og lede.... Hvilket jeg så lige har gjort for dig:

Den seneste firmware hedder VA07J svarer det til din? Du kan hente den her http://www.btc.com.tw/english/3-1-4driver_download_dvd_dual. htm og det er en EXE fil, så den installerer sig selv (du behøver ikke særligt flashprogram).

Hej Henrik

Når det kommer til computerudtryk så kan man ikke altid helt stole på mine formuleringer - jeg troede egentligt at firmware og driver var 2 sider af samme sag. Det er netop VA07J jeg har nu ifølge "Liveupdate" den tidligere hed VA079. Der anvendes i øvrigt denne formulering "Drive ver" A07J så det er vel ikke så underligt at der kan opstå lidt forvirring hos undertegnede. Vil det så sige at denne firmware er blevet brændt ind i drevet via USB? Jeg slettede i øvrigt 3 drivere (mod dine anbefalinger) med navne UIA07J.HEX med stien C:\WINNT\TEMP\PAC5.TEMP.DIR (og PAC4 og PAC1D i.s.f. PAC5). Det var nok/måske ikke så smart?

Claus 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 15:24

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Det er netop VA07J jeg har nu ifølge "Liveupdate" den tidligere hed VA079. Der anvendes i øvrigt denne formulering "Drive ver" A07J så det er vel ikke så underligt at der kan opstå lidt forvirring hos undertegnede. Vil det så sige at denne firmware er blevet brændt ind i drevet via USB?

Det er altid ikke lige nemt med de betegnelser..

Den nye firmware er øjensynligt blevet brændt ned i drevet (ja, via USB). Nogle producenter tillader ikke at brænde en ældre version oveni en nyere (bl.a. LiteOn). Jeg ved ikke med BTC - men du kan prøve at hente den ældre firmware A079 her:

http://www.btc.com.tw/drivers/zip/dvd_dual/USB1016_A079_MCU. EXE

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Jeg slettede i øvrigt 3 drivere (mod dine anbefalinger) med navne UIA07J.HEX med stien C:\WINNT\TEMP\PAC5.TEMP.DIR (og PAC4 og PAC1D i.s.f. PAC5). Det var nok/måske ikke så smart?

Jeg vil ikke tro det har nogen betydning. BTC angiver at en indbygget driver i Windows benyttes så under alle omstændigheder vil driveren kunne kopieres tilbage fra Windows' cab filerne.

Prøv at 'nedgradere' firmware - og se hvordan det forløber (hvis BTC ikke tillader at brænde en ældre firmware på drevet, findes der muligvis nogle værktøjer der kan hjælpe).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Hej Henrik

Når det kommer til computerudtryk så kan man ikke altid helt stole på mine formuleringer - jeg troede egentligt at firmware og driver var 2 sider af samme sag. Det er netop VA07J jeg har nu ifølge "Liveupdate" den tidligere hed VA079. Der anvendes i øvrigt denne formulering "Drive ver" A07J så det er vel ikke så underligt at der kan opstå lidt forvirring hos undertegnede. Vil det så sige at denne firmware er blevet brændt ind i drevet via USB? Jeg slettede i øvrigt 3 drivere (mod dine anbefalinger) med navne UIA07J.HEX med stien C:\WINNT\TEMP\PAC5.TEMP.DIR (og PAC4 og PAC1D i.s.f. PAC5). Det var nok/måske ikke så smart?

Claus 

Ja, firmwaren er blevet flashet (brændt) ind i drevet via USB (via LiveUpdate). Det er det samme der sker, hvis du downloader ogs eksekverer den fil jeg henviste til (men det er jo ikke nødvendigt, da du har nyeste version).

Der er ikke sket noget ved at slette filerne. Det er filer der stammer fra opdateringen af drevet og har ikke noget med drivere at gøre. Du kan også se, at de ligger i et "temp" katalog, hvilket indikerer, at det er filer, som kun anvendes midlertidigt (temporary) - dvs en gang i forbindelse med flash-proceduren. ".HEX" filen er den fil, der indeholdt den nye firmware, der ny ligger i drevet.

Dine muligheder er at vente på en ny firmware-release eller forsøge at finde den gamle firmware.

Hvad er problemet i øvrigt med drevet?

mvh

Henrik
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 15:58

Mange tak til eksperterne (Lars og Henrik)

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Hvad er problemet i øvrigt med drevet?

Før firmware opdate var den i stand til at brænde dårlige Noname (+R), DataWrite (-R), Verbatim (+/-) og Fuji (+R). Nu kører den kun Fuji fejlfrit. Synes det virker til at være super skiver (har i.h.f. hamstret lidt) vist nok også fra TY (i.h.f. Made in Japan) se tråden: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3564&K W=verbatim

Da jeg ikke har haft fejlbrændinger på Fuji-skiverne har jeg ikke fået en fejl-log hvor media-koden står men har jeg mulighed for at tjekke koden og se om det er TY?

Kan skiverne blive for gamle af at ligge?

Claus



Redigeret af clausewitz
Til top
hjælp.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2004
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 16:44

har jeg mulighed for at tjekke koden og se om det er TY?

http://www.dvdinfopro.com

Der er både en freeware og en du skal betale for. Freeware programmet er okay

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2005 kl. 16:54

Tak for det.

Claus

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu