|
Tilføj gulvhøjtaler til surround |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sodes92 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2014 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Maj-2014 kl. 00:45 |
Hej,
Jeg har et Q Acoustics q7000 5.1 højtalersæt og en Denon X4000 receiver. Da jeg gerne vil have bedre lyd når jeg skal høre musik, tænkte jeg på om det vil være muligt at tilføje et par gulvhøjtalere, uden det vil lyde mærkeligt når jeg f.eks skal se film? I så fald skal jeg så gå med Q Acoustics egne gulvhøjtalere eller kan jeg godt bruge noget som dali, b&w eller lign.? Link til q7000 5.1 http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx? articleid=7444&zoneid=1 |
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du er tilfreds med lyden til film, så kan du tilslutte gulvhøjtalere til de 2 ekstra højtalerudgange, og konfigurere receiveren så det kun er disse 2 kanaler der spiller når input er stereo.
Du kan også sætte dem som front, og så bruge de eksisterende som Front Wide, Front High eller Surround Back ... Der er frit valg på alle hylder ... Redigeret af u2pia - 15-Maj-2014 kl. 08:51 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Stereosignaler sendes naturligt til fronter, mens de øvrige kanaler er tavse. Så indsæt Q Acoutics gulvhøjttalere som fronter, og få den bedste lyd i begge verdener. De gamle fronter indsættes som en af de af Utopia foreslåede kanaler.
|
|
![]() |
|
Sodes92 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2014 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2 |
Tak for jeres input
![]() Det var også planen at sætte dem i front også bruge de gamle som surround back. Men når lydbilledet f.eks går fra højre til venstre, altså igennem center højtaleren. Så kan der vel høres forskel, da gulvhøjtalerne giver bedre lyd? ![]() Dette kan selvfølgelig forbedres ved at købe en matchende center højtaler. Men det er der ikke penge til i første omgang ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jamen klart! Centeren skal opgraderes for at få det korrekte lydbillede på tværs af fronter. Ideelt køber du tre ens fronter.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |