recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilfreds med din HTCP, skal jeg gå i gang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilfreds med din HTCP, skal jeg gå i gang

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Ilfesto Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2005
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilfreds med din HTCP, skal jeg gå i gang
    Sendt: 15-Juli-2007 kl. 21:00

Har sådanset lavet mig setup til en HTCP. Men, er folk tilfredse, virker det i har bygget i hverdagen, eller er der hele tiden noget der skal rodes med osv... Vil gerne bruge tiden på at lave en, men forventer også en brugervenlig og stabil maskine når den er færdig...

Hvad er jeres oplevelser?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2007 kl. 23:00
En HTPC virker som den skal hvis den er lavet rigtigt. Det er let at lave en der virker og som ikke kræver mere efter det. Men skal holde sig inden for nogle bestemte  rammer med hensyn til krav, når man vælger hardware og så virker det.

Det der med at rode, er noget man kan, det opstår hvis man stiller ekstra krav. Det er jo også fristende lige at prøve noget nyt, men man behøver det ikke.

Hvad skal du bruge din HTPC til? Hvad tænker du dig?

Det er besværligt at rette i et Setup, mange kommer med nogle sammensætninger der ikke rigtig vil fungere og det kan tage lang tid at forklare hvorfor det ikke er godt.

I stedet  kan det være godt at lytte på en der allerede har en velfungerende og korrekt sammensat HTPC. :) Ja, der venlig ment, for at du kan nå dit mål med en HTPC der bare virker og hvor du ikke mangler noget. Og det er måske også det du efterlyser. Herinde er der en del med den rigtige sammensætning der virker.

Til top
Ilfesto Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 10:35

Hej,

Det er lige det jeg tænker på.

Skal bruge den til følgende:

1. Se DVD - 2. Høre MP3 fra HD - 3. optage fra TV

Ik noget med at spille på den, eller bruge den til andre programmer.

Den skal have floppy DTv så jeg kan sætte mit Sellectorkort i, og så er kabinettet vigtigt rent design, har set på følgende 2:

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=51002&gruppe=htpcdign

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=51004&gruppe=htpcdign

Nogen der kan vise et Setup som matcher mine behov, og samtidig passer i det kabinet, så vil jeg da meget gerne se dem :)

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 11:05
et forslag til HV5:

bundkort:
http://www.intel.com/products/motherboard/DG965WH/index.htm <---koster knap 800,-
har onboard 7.1 lyd (dolby certificeret) med optisk ud på bagpanel og masser af tilslutninger og fuldt vista certificeret.

processor:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380004
Core2duo E4300 1.8ghz <---knap 800,-

ram:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206436
Kingston 2x1 ValueRam DDR2-800 <---knap 700,-

hdd:
her kan du jo sådanne set selv vælge str og pris udfra det behov du mener og have, men 320gb hdd burde kunne fås til 550-600,-

grafikkort:
ATI har en ny serie ude HD2400XT og HD2600XT som ligger omkring 500 henholdsvis 1000,- som ser meget spændende ud.

er så et forslag ud af tusinde mulige...
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 17:16
Virkeligt godt Kabinet du har kig på, Ilfesto, særdelses flot efter min opfattelse. Skal nok blive godt.

Ja, Bygone har lavet en meget flot HTPC til personlig brug, som man kan se billeder af andre steder på forum. Gennemtænkt. Han er til Intels core 2 duo og det er der ikke noget fornærmende i, tværtimod. Core 2 duo er hurtig og sikker.

Men en core 2 duo E4300 er ikke hurtigere end en AMD Athlon x2 4600+, så man behøver ikke nødvendigvis at bruge Core 2 duo fra Intel. Der er adskillige hensyn at tage udover eventuel hastighed ved et valg.

Desuden er det ikke idag den CPU man køber, der skal satses for meget på.  Det er i stedet Grafikkortet, som fx det kort Bygone anbefaler. De nye grafikkort fra Nvidia, 8500GT til 8600GTS og 2400XT til 2600XT fra ATI har alle  hardware understøttelse til HD, så de altså aflaster en CPU med det. Helt endda.

Man kan altså frit vælge mellem en AMD CPU eller en Intel og behøver ikke at vælge det absolut hurtigste.

Der er 2 måder at gribe det an på.

Man kan anvende et separat grafikkort, som Bygone anbefaler, eller man kan købe et Motherboard der allerede har indbygget grafik med hardwareunderstøttelse for HD afvikling.

Den ene løsning  er naturligvis den letteste (indbygget grafik) og hvis man ikke har et højopløst TV i 1920x1080, (måske blot et i 1366x768)  og tænker på at afspille fra en HD-DVD eller et Blu-Ray drev i denne opløsning, kan man udmærket klare sig et Motherboard med det rigtige grafikkort. Der er kommet adskillige, der virkelig er fremragende til HTPC og de kan gnidningsløst afvikle 720P eller 1080i og naturligvis alt derunder.

Af dem er der flest til AMD x2 processoren og da en sådan samtidig er billig, god og stabil, er det efter min opfattelse et godt valg.

Sådanne motherboards har bland andet HDMI ud med den vigtige HDCP understøttelse. Du kan se dem på min hjemmeside (LINK), hvor der både er et sådant motherboard til fx core 2 duo og flere til AMD x2. Der er endnu 2 motherboard der er kommet op i samme kategori. Må lige se at få dem sat op. Desværre savner man nok en ekstra PCI x 32 port på motherboardet fra ABIT til core 2 duo. Du kan ikke have for få, til dit floppyDTV kort.

Før jeg lige forslår noget, vil jeg lige høre hvad du selv kunne syntes, vil du foretrække et motherboard med indbygget grafik eller vil hellere satse på at købe et separat grafikkort.  En motherboard løsning forhindrer ikke at man senere køber grafikkort og koster ikke ekstra i første omgang. (Bundkort koster i omegnen af 500 af nævnte type) De har også firewire indgang, der jo bruges ved floppyDTV.

Kører selv med et fra MSI, det virker perfekt med en x2 3600, men lige 1080P kan det knibe med i sjældne tilfælde. Men det skal jeg heller ikke have.

Til top
Ilfesto Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 23:01

Tak begge, for SUPER hjælp allerede!

Jeg læser med interesse, og vil mene jeg er met til Motherboard som det er lige nu, da mit TV tager max 720p

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 01:02
Ok, jeg vil lige strikke et forslag sammen senere på natten.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 02:39
Ilfesto:

Sorry for en mindre forsinkelse, men her er så mit forslag, som jeg har sat op på min hjemmeside. På side 1 kan du se en henvisning eller link til de andre ting jeg skriver om og her der nu også et link der hedder forslag til HTPC.

Jeg kommer ud for situationen igen, så derfor har lige gjort lidt ekstra ud af det setup jeg vil forslå. Samtidig kan du se hvorfor.

LINK
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Virkeligt godt Kabinet du har kig på, Ilfesto, særdelses flot efter min opfattelse. Skal nok blive godt.

Ja, Bygone har lavet en meget flot HTPC til personlig brug, som man kan se billeder af andre steder på forum. Gennemtænkt. Han er til Intels core 2 duo og det er der ikke noget fornærmende i, tværtimod. Core 2 duo er hurtig og sikker.

Men en core 2 duo E4300 er ikke hurtigere end en AMD Athlon x2 4600+, så man behøver ikke nødvendigvis at bruge Core 2 duo fra Intel. Der er adskillige hensyn at tage udover eventuel hastighed ved et valg.

Desuden er det ikke idag den CPU man køber, der skal satses for meget på.  Det er i stedet Grafikkortet, som fx det kort Bygone anbefaler. De nye grafikkort fra Nvidia, 8500GT til 8600GTS og 2400XT til 2600XT fra ATI har alle  hardware understøttelse til HD, så de altså aflaster en CPU med det. Helt endda.

Man kan altså frit vælge mellem en AMD CPU eller en Intel og behøver ikke at vælge det absolut hurtigste.

Der er 2 måder at gribe det an på.

Man kan anvende et separat grafikkort, som Bygone anbefaler, eller man kan købe et Motherboard der allerede har indbygget grafik med hardwareunderstøttelse for HD afvikling.

Den ene løsning  er naturligvis den letteste (indbygget grafik) og hvis man ikke har et højopløst TV i 1920x1080, (måske blot et i 1366x768)  og tænker på at afspille fra en HD-DVD eller et Blu-Ray drev i denne opløsning, kan man udmærket klare sig et Motherboard med det rigtige grafikkort. Der er kommet adskillige, der virkelig er fremragende til HTPC og de kan gnidningsløst afvikle 720P eller 1080i og naturligvis alt derunder.

Af dem er der flest til AMD x2 processoren og da en sådan samtidig er billig, god og stabil, er det efter min opfattelse et godt valg.

Sådanne motherboards har bland andet HDMI ud med den vigtige HDCP understøttelse. Du kan se dem på min hjemmeside (LINK), hvor der både er et sådant motherboard til fx core 2 duo og flere til AMD x2. Der er endnu 2 motherboard der er kommet op i samme kategori. Må lige se at få dem sat op. Desværre savner man nok en ekstra PCI x 32 port på motherboardet fra ABIT til core 2 duo. Du kan ikke have for få, til dit floppyDTV kort.

Før jeg lige forslår noget, vil jeg lige høre hvad du selv kunne syntes, vil du foretrække et motherboard med indbygget grafik eller vil hellere satse på at købe et separat grafikkort.  En motherboard løsning forhindrer ikke at man senere køber grafikkort og koster ikke ekstra i første omgang. (Bundkort koster i omegnen af 500 af nævnte type) De har også firewire indgang, der jo bruges ved floppyDTV.

Kører selv med et fra MSI, det virker perfekt med en x2 3600, men lige 1080P kan det knibe med i sjældne tilfælde. Men det skal jeg heller ikke have.

Kanon beskrivelse, men lige et spørgsmål, hvad vil du med pci porte på bundkort til en floppydtv?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Kanon beskrivelse, men lige et spørgsmål, hvad vil du med pci porte på bundkort til en floppydtv?

Tak

Jamen floppyDTV er jo beregnet til en PCI port hvis man ikke kan finde plads i et kabinet til drevet. Det er rigtigt at det er beregnet til en floppyskuffe, men ikke alle kabinetter har det og så skiller man det ad, så man kun har kortet. Det sættes så  i stedet i en PCI port via en bracket, hvor det ganske vist ikke har nogen elektrisk forbindelse.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 12:53

Tak

Jamen floppyDTV er jo beregnet til en PCI port hvis man ikke kan finde plads i et kabinet til drevet. Det er rigtigt at det er beregnet til en floppyskuffe, men ikke alle kabinetter har det og så skiller man det ad, så man kun har kortet. Det sættes så  i stedet i en PCI port via en bracket, hvor det ganske vist ikke har nogen elektrisk forbindelse.

Vi er vel enige om du ikke behøver sæt den i et pci slot men kan fæstne den på bagbeklædning hvis der er frie spaces uden at der behøver være bundkort under?
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 16:15

Tak

Vi er vel enige om du ikke behøver sæt den i et pci slot men kan fæstne den på bagbeklædning hvis der er frie spaces uden at der behøver være bundkort under?

det behøver der vel ikke, men floppy DVT går jo stadig ned i PCI porten, så det sidder fast, der er bare ikke connectore på den der går ned i soklen.. så hvis der sidder en PCI-E sokkel eller andet under, er der jo ikke plads..

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu