|
Tilgå Mobilt bredbånd udefra. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Som jeg forstår det skal man have en fast ip for at kunne gøre det.
Det kan man få hos 3 og Telia. Jeg har stadig ikke helt opgivet så nye input er velkomne. |
|||||
![]() |
|||||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
||||
nogle der ved om call me også kan tilbyde fast ip? jeg har denne funktion DMZ-indstillinger Når DMZ-funktionen er aktiveret, fremvises DMZ-værten for internettet. Når visse tjenester ikke kan gives på en computer på intranettet, kan computeren konfigureres som DMZ-værten. men er ikke klarover det kan bruges til noget. jeg har også sat min router op mod fonet og de har ingen problem med at fange mig |
|||||
Mvh
Svsommer |
|||||
![]() |
|||||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
||||
Det går an på hvad du skal... Tilgå hjemme computeren, det kan gøres via Teamviewer.
|
|||||
![]() |
|||||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
||||
IP kamera og billede filer |
|||||
Mvh
Svsommer |
|||||
![]() |
|||||
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
||||
Nu kender jeg kun Telenors løsning men jeg vil tro at alle udbydere gør det på samme måde. Her deler flere brugere den samme offentlige IP og får på den mobile enhed, dvs tablet, mobil telefon, pc osv. tildelt en privat IP, eksempelvis 10.20.30.40, hvilket betyder at der køres med NAT. Den offentlige IP som man kører ud igennem kan godt ændre sig.
Dette betyder så samtidig at man ikke bare kan få åbnet for en port til sin server, da det så kun ville kunne lade sig gøre for en enkelt bruger. Du skal derfor have fundet en udbyder som tilbyder muligheden for at få en statisk offentlig IP og så skal du have en 3G/4G router som understøtter NAT, så kan du selv åbne for de porte der er brug for. |
|||||
![]() |
|||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||||
Det var også det jeg var nået frem til.
3 og Telia har mulighed for fast ip.
NAT og port forvard fatter jeg ikke en hat af, men kender en der kan hjælpe.
Prøver lige at skrive til forskellige udbydere for at høre om de understøtter fast ip.
|
|||||
![]() |
|||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||||
Der er forskel på offentlig tigængelig IP og fast IP. Man behøver ikke en fast IP, men man behøver en offentlig tilgængelig IP. Offentlig tilgængelig IP er en adresse som DIN personlige router eller maskine får og som kan tilgås fra internettet. Fast IP er det samme som ovenstående, men hvor den aldrig skifter. Dette koster ofte penge og kan ofte løses med offentlig ip og Dynamisk DNS.
|
|||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
jeg har lavet en forspørgelse hos call me om de tilbyder statisk offentlig IP på mobilt bredbånd.
Deres svar. Hvis du mener om den har en fast IP adresse, så er svaret desværre nej |
|||||
Mvh
Svsommer |
|||||
![]() |
|||||
||||
Min viden inden for feltet er temmelig begrænset.
Lørdag kommer der en og hjælper mig.
Skal nok afgive en rapport om det lykkedes.
Tak for input til alle.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
hvis nu jeg vil bruge teamviewer skal der så ikke være en ved hjemme pc for at give adgang? |
|||||
Mvh
Svsommer |
|||||
![]() |
|||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||||
Du kan opsætte en "TeamViewer Host" som kan hentes fra download sektionen på deres hjemmeside. Den kan du sætte op med en personlig adgangskode og den starter som en service i baggrunden. Så det kræver kun du husker dens 9 cifferet nummer og din adgangskode.
|
|||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
I øvrigt: I modsætning til de fleste udbydere kommer der ikke ved TeamViewer nogen ekstraomkostninger til installerede hosts - du køber kun supportlicensen og kan dermed ubegrænset installere TeamViewer! hvad menes der med det? at det koster penge? Cyberguyen? Redigeret af svsommer - 08-November-2014 kl. 14:45 |
|||||
Mvh
Svsommer |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |