recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgå Mobilt bredbånd udefra.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilgå Mobilt bredbånd udefra.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 15:41
Som jeg forstår det skal man have en fast ip for at kunne gøre det.

Det kan man få hos 3 og Telia.

Jeg har stadig ikke helt opgivet så nye input er velkomne.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Som jeg forstår det skal man have en fast ip for at kunne gøre det.

Det kan man få hos 3 og Telia.

Jeg har stadig ikke helt opgivet så nye input er velkomne.

nogle der ved om call me også kan tilbyde fast ip?
jeg har denne funktion
DMZ-indstillinger
Når DMZ-funktionen er aktiveret, fremvises DMZ-værten for internettet. Når visse tjenester ikke kan gives på en computer på intranettet, kan computeren konfigureres som DMZ-værten.
men er ikke klarover det kan bruges til noget.
jeg har også sat min router op mod fonet og de har ingen problem med at fange mig
Mvh
Svsommer
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis det er NAT, så kan du jo se din ip og prøve at pinge den. Hvis den kan pinges, så kan du slukke for dit modem og se om den bliver ved med at kunne pinges.

Det er nok den mest pædagiske test jeg lige kan komme op med.

Hvis der ikke benyttes NAT, så kan du gøre brug af dynamisk dns.

I så fald kan jeg anbefale duckdns.org

hej jeg kæmper med den sammen opgave
nå jeg ser min ip med myip for jeg en adresse og når jeg tjekker i min router så for jeg en anden.
jeg vil meget gerne kunne tilgå min hjemme computer udefra hvordan gør jeg lige det?

Det går an på hvad du skal... Tilgå hjemme computeren, det kan gøres via Teamviewer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Hvis det er NAT, så kan du jo se din ip og prøve at pinge den. Hvis den kan pinges, så kan du slukke for dit modem og se om den bliver ved med at kunne pinges.

nå jeg ser min ip med myip for jeg en adresse og når jeg tjekker i min router så for jeg en anden.
jeg vil meget gerne kunne tilgå min hjemme computer udefra hvordan gør jeg lige det?

Det går an på hvad du skal... Tilgå hjemme computeren, det kan gøres via Teamviewer.

IP kamera og billede filer
Mvh
Svsommer
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeBlodia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 18:14
Nu kender jeg kun Telenors løsning men jeg vil tro at alle udbydere gør det på samme måde. Her deler flere brugere den samme offentlige IP og får på den mobile enhed, dvs tablet, mobil telefon, pc osv. tildelt en privat IP, eksempelvis 10.20.30.40, hvilket betyder at der køres med NAT. Den offentlige IP som man kører ud igennem kan godt ændre sig.
Dette betyder så samtidig at man ikke bare kan få åbnet for en port til sin server, da det så kun ville kunne lade sig gøre for en enkelt bruger.
Du skal derfor have fundet en udbyder som tilbyder muligheden for at få en statisk offentlig IP og så skal du have en 3G/4G router som understøtter NAT, så kan du selv åbne for de porte der er brug for.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 20:55
Det var også det jeg var nået frem til.

3 og Telia har mulighed for fast ip.

NAT og port forvard fatter jeg ikke en hat af, men kender en der kan hjælpe.

Prøver lige at skrive til forskellige udbydere for at høre om de understøtter fast ip.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 13:51

Prøver lige at skrive til forskellige udbydere for at høre om de understøtter fast ip.
Der er forskel på offentlig tigængelig IP og fast IP.

Man behøver ikke en fast IP, men man behøver en offentlig tilgængelig IP.

Offentlig tilgængelig IP er en adresse som DIN personlige router eller maskine får og som kan tilgås fra internettet.

Fast IP er det samme som ovenstående, men hvor den aldrig skifter. Dette koster ofte penge og kan ofte løses med offentlig ip og Dynamisk DNS.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 17:02
jeg har lavet en forspørgelse hos call me om de tilbyder statisk offentlig IP på mobilt bredbånd.

Deres svar.

Hvis du mener om den har en fast IP adresse, så er svaret desværre nej
Mvh
Svsommer
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 04:20

Der er forskel på offentlig tigængelig IP og fast IP.

Man behøver ikke en fast IP, men man behøver en offentlig tilgængelig IP.

Offentlig tilgængelig IP er en adresse som DIN personlige router eller maskine får og som kan tilgås fra internettet.

Fast IP er det samme som ovenstående, men hvor den aldrig skifter. Dette koster ofte penge og kan ofte løses med offentlig ip og Dynamisk DNS.
Min viden inden for feltet er temmelig begrænset.

Lørdag kommer der en og hjælper mig.

Skal nok afgive en rapport om det lykkedes.

Tak for input til alle.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 07:33

hvis nu jeg vil bruge teamviewer skal der så ikke være en ved hjemme pc for at give adgang?
Mvh
Svsommer
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:15

hvis nu jeg vil bruge teamviewer skal der så ikke være en ved hjemme pc for at give adgang?

Du kan opsætte en "TeamViewer Host" som kan hentes fra download sektionen på deres hjemmeside. Den kan du sætte op med en personlig adgangskode og den starter som en service i baggrunden. Så det kræver kun du husker dens 9 cifferet nummer og din adgangskode.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 14:44

Du kan opsætte en "TeamViewer Host" som kan hentes fra download sektionen på deres hjemmeside. Den kan du sætte op med en personlig adgangskode og den starter som en service i baggrunden. Så det kræver kun du husker dens 9 cifferet nummer og din adgangskode.
TeamViewer Host kører som systemtjeneste, tillader en permament adgang til fjernsystemer, inkl. logon/logout og fjerngenstart – ideelt for servervedligeholdelse og hjemmekontor.

I øvrigt: I modsætning til de fleste udbydere kommer der ikke ved TeamViewer nogen ekstraomkostninger til installerede hosts - du køber kun supportlicensen og kan dermed ubegrænset installere TeamViewer!

hvad menes der med det? at det koster penge? Cyberguyen?

Redigeret af svsommer - 08-November-2014 kl. 14:45
Mvh
Svsommer
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu