|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() Sendt: 09-Januar-2011 kl. 20:51 |
Hej
Jeg ved godt at der er flere der har spurgt omkring noget af det samme, men synes ikke jeg har fundet en svar endnu, der dækker mit problem.
Jeg har Telenor med en Zyxel 2602 ADSL modem, så har jeg min egen Linksys WRT300 og så har jeg en Synology 710+ NAS, som jeg gerne vil have adgang til uden for lejligheden.
Jeg har oprettet en DynDNS, da jeg ligesom har læst mig til at en sådan ville gøre det nemt og så har jeg læst på denne her side omkring at sætte sin egen router til den der følger med fra Telenor: http://www.adsltips.dk/zyxel-som-modem.php, men jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke.
Der sker ikke noget når jeg går ind på min DynDNS side, også efter at jeg både har sat min egen router og NAS op til DynDNS og jeg har portforwarded de porte det drejer sig om med min NAS. Jeg er bare ikke helt stærk i det med netværk.
Er der mon nogen som kan hjælpe??
![]() |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
har du sikret dig at servicen kører på NAS og at den ikke evt er blokeret i NAS firewall.
først tester jeg normalt servicen lokalt, herefter via den eksterne ipadresse (brug nummeret) så udelukker du om det er navneadressen der fejler.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Nu har jeg endelig fået det til at virke. Efter at have været uden internet i 9 dage pga. problemer fra Telenors side, så hjalp det at få sat Telenors router korrekt op, så den sender ip-adressen og alle portene videre til min egen router.
Det link jeg tidligere har henvist til, skal man ikke bruge, men man skal i stedet gå ind i Telenors router menu, vælge Network\LAN\Client List og hvis ens egen router ikke fremgår på den liste så skal man ind og sætte sin egen router til automatisk at modtage ip-adressen og derefter vælge refresh ipadresse i sin egen router, så virker det.
Derefter vælger man Network\NAT\Port forwarding og vælger at sende alle porte fra 1-65000 til den ipadresse som bliver sendt til ens egen router, i mit tilfælde 10.0.0.2.
Pga. en bestemt opsætning i Telenors router (noget med noget loopback?!), så virker Dyndns dog kun uden for hjemmet og når man er hjemme, så skal man bare skrive ip-adressen 10.0.0.2.
Sammenfattende virker det hele dog endeligt :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |