recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgå Qnap fra nettet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilgå Qnap fra nettet?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 14:43
Nej jeg kører med dynamisk IP.
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 15:15
Men er det et problem?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 15:36
Nu har jeg så oprettet en account. Så forestiller jeg mig at man logger på www.dyndns.com fra et andet netværk og hvad gør man så her for at komme på nas'en?
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 17:25
Du kalder din nas med det navn, som du har lavet på dyndns
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 17:37
Skal DDNS også aktiveres i routeren?
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 17:38

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Nu har jeg så oprettet en account. Så forestiller jeg mig at man logger på www.dyndns.com fra et andet netværk og hvad gør man så her for at komme på nas'en?

Du skal lave portforwarding i din router for de services du vil tilgå udefra.
Dem kan du så tilgå ved at connecte dig til din routers public IP adresse. Den kan du finde på www.myip.dk.  Når det virker kan du se om du også kan ved at benytte dit dyndns navn, f.eks. nicoleif.dyndns.org.

Bemærk at ikke alle routere tillader at du tilgår ydersiden indefra. Hvis din router ikke gør, kan du ikke teste det fra samme net som hvor din NAS er.

Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 17:39

Skal DDNS også aktiveres i routeren?

Nej, der er kun én enhed der skal opdatere dyndns. Det virker fint med Qnap NAS.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Duelund Duelund skrev:

Du skal lave portforwarding i din router for de services du vil tilgå udefra.
Dem kan du så tilgå ved at connecte dig til din routers public IP adresse. Den kan du finde på www.myip.dk.  Når det virker kan du se om du også kan ved at benytte dit dyndns navn, f.eks. nicoleif.dyndns.org.

Bemærk at ikke alle routere tillader at du tilgår ydersiden indefra. Hvis din router ikke gør, kan du ikke teste det fra samme net som hvor din NAS er.

Min DIR-655 kan lave Port Forwarding men jeg har lige brug for lidt hjælp her. Enten kan man lave Port Forwarding ved at vælge en application fra drop-down listen (og her figurere DDNS ikke) eller også så kan man selv navngive en regel. Hvad gør jeg her?? Så kan/skal man indtaste følgende: IP adresse, TCP/UDP, Inbound filter og Schedule?????

Redigeret af Nicoleif - 04-September-2009 kl. 18:16
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 18:23

Min DIR-655 kan lave Port Forwarding men jeg har lige brug for lidt hjælp her. Enten kan man lave Port Forwarding ved at vælge en application fra drop-down listen (og her figurere DDNS ikke) eller også så kan man selv navngive en regel. Hvad gør jeg her?? Så kan/skal man indtaste følgende: IP adresse, TCP/UDP, Inbound filter og Schedule?????

Du skal ikke portwarde DDNS - kun indkomne services, så som FTP, Web File Manager, Download Station, Multimedia Station osv.

Ja, du skal lave manuelt opsatte forwardings, med Port, intern IP adresse, UDP/TCP - du behøver ikke schedule med mindre der kun skal være åbent i bestemte tidsrum. Jeg har ikke selv en DIR-655 og kender den ikke specifikt.

Redigeret af Duelund - 04-September-2009 kl. 18:24
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 18:56

Du skal ikke portwarde DDNS - kun indkomne services, så som FTP, Web File Manager, Download Station, Multimedia Station osv.

Ja, du skal lave manuelt opsatte forwardings, med Port, intern IP adresse, UDP/TCP - du behøver ikke schedule med mindre der kun skal være åbent i bestemte tidsrum. Jeg har ikke selv en DIR-655 og kender den ikke specifikt.

Hvordan laver jeg så portwarding på DynDNS.com (hvor jeg har oprettet accounten)? Og hvrdan finder jeg frem til Port, intern IP adresse, UDP/TCP?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 20:50
Er der ikke nogen der kan hjælpe med Port Forwarde i min DIR-655? Hvilke port skriver man ind ved TCP / UCP ????
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 22:59

Hvordan laver jeg så portwarding på DynDNS.com (hvor jeg har oprettet accounten)? Og hvrdan finder jeg frem til Port, intern IP adresse, UDP/TCP?

Som jeg skrev - du skal IKKE portforwarde DDNS - der laver din NAS en udgående forbindelse. Det er kun indgående forbindelser der skal portforwardes.

Du kan se portnumre for hver service i NAS administrations menuen.
Intern IP adresse er den faste IP adresse du har givet din NAS og som du skal forwarde til.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu