recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgå Qnap fra nettet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilgå Qnap fra nettet?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 23:36

Hejsa

Sæt følgende i din Virtual server list. (jeg har en D-Link 855, som sikkert er nes på det område)

Name:QNAP << Application Name Port: Public: 80 Protocol: Both Schedule:  Always IPadresse (det lokale ipnr din QNAP er tildelt f.eks 192.168.0.199) << Computername Private:5000 (den port du forwarder til som din QNAP kaldes fra via det lokale ipnr) Inbound filer: Allow all

Når det så viker kan du lave et scedule navn hvor du f.eks kun tillader bestemte dage/tidspunkt, hvor man kan kalde din NAS udefra.

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 19:34

Jeg har nu fået det til at virke med at  portwarde port 21, 80 og 8080 i routeren og aktivere DDNS i Qnap (ikke i routeren)!

Vinkender - forklar lige forskellen/fordelen ved at aktivere Virtual Server i qnap ift at port forwarde? Har læst et sted at Virtual server er et security-mæssigt nightmare!? 

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Jeg har nu fået det til at virke med at  portwarde port 21, 80 og 8080 i routeren og aktivere DDNS i Qnap (ikke i routeren)!

Vinkender - forklar lige forskellen/fordelen ved at aktivere Virtual Server i qnap ift at port forwarde? Har læst et sted at Virtual server er et security-mæssigt nightmare!? 

Jeg ved ikke lige hvorfor virtual server skulle være et securitymæssigt nigtmare.

Men begge dele (virtual server/port forwarding) kan bruges til port forwarring-

Jeg valgte at bruge Virtual server, da jeg kun skulle forwarde én public port (80), som redirigere til den  private port som min NAS sidder på i mit via sit ipnr i mit LAN.

Hvis jeg skulle have multiple porte åbne ville jeg nok også bruge Port forwarding.

Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 14:07

Når du siger at du har enablet port 8080 hvad er det så til ?
Jeg vil nok anbefale udfra security ikke at anable den port du bruger til
managment på din qnap.
Port 21 og 80 er fint til www og ftp, men check lige hvad du skal bruge 8080 til
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 09:00
OK. Prøver lige senere at disable 8080 og så se om der stadig er hul igennem! Som jeg skrev tidligere så virker det nu men hvordan overfører man filer til qnap'en? Jeg kan kun åbne/kopiere filer fra qnap og ud!
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 11:46

Nu bruger jeg ikke DDNS, men jeg vil blot tilgå din qnap via
dens interne ipadresse.
Eks:
\\192.168.0.199\data

hvor ip adressen referer til din qnap´s ip og data til det share du har lavet på qnap
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 11:56

Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Nu bruger jeg ikke DDNS, men jeg vil blot tilgå din qnap via
dens interne ipadresse.
Eks:
\\192.168.0.199\data

hvor ip adressen referer til din qnap´s ip og data til det share du har lavet på qnap

Nu går tråden ikke på tilgang til nas'en på internt netværk men derimod ekstern tilgang via intenettet! 

Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 12:23

Ok, jeg misforstod dit spørgsmål så.

Er det med både http og ftp at du ikke kan gemme filer på din qnap ?
Hvis det er, vil jeg tro du skal enable write(på det aktuelle share) for den user du logger ind med.

mvh
Matrix
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 12:25

Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Ok, jeg misforstod dit spørgsmål så.

Er det med både http og ftp at du ikke kan gemme filer på din qnap ?
Hvis det er, vil jeg tro du skal enable write(på det aktuelle share) for den user du logger ind med.

mvh
Matrix

Er der tale om en SHARE når man går på via http?

Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 12:41

Nej det hedder som sådan ikke et share set udefra. Men internt i din qnap er det det du har lavet indledningsvis.

På din qnas, laver du under opsætning et eller flere diskområde(r) som du deler ud, dette kaldes oftest for et share.
Her efter giver du så en eller flere brugere rettigheder til disse områder(r).
Disse rettigheder gælder også for den bruger som du logge på med via. http / ftp

Jeg håber det forklarer det
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 12:56

OK. Prøver lige senere at disable 8080 og så se om der stadig er hul igennem! Som jeg skrev tidligere så virker det nu men hvordan overfører man filer til qnap'en? Jeg kan kun åbne/kopiere filer fra qnap og ud!

Jeg har en Synology 207+, hvor jeg bruger Synology's Filestation/Web grænseflade til dette. Har Qnap ikke en tilsvarende grænseflade til at kopierer filer ?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Vinkender Vinkender skrev:

Jeg har en Synology 207+, hvor jeg bruger Synology's Filestation/Web grænseflade til dette. Har Qnap ikke en tilsvarende grænseflade til at kopierer filer ?

Kan se at Qnap bruger Web File Manager. Er det her du oplever at du ikke har adgang til upload/Ftp af filer eller ?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu