|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|||
Web File Manager bruger jeg intern i eget netværk (hvor windows Explorer er mest praktisk end Internet Explorer til at jonglere med filer). Ved tilgang via internettet kan jeg kun gå på qnap'en via http og har her så ikke mulighed for at bruge windows explore der ville muliggøre kopiering af filer TIL qnap'en! |
||||
![]() |
||||
Vinkender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
|||
Når du tilgår Qnap'en via HTTP kan du ikke bruge windows explore men skal bruge Web File Manager og uploade de filer du ønsker at overføre fra en extern pc til din Qnap. Det er den måde jeg bruger Synology's File Manager, Dvs. uploader de filer jeg ønsker at kopiere fra en extern pc til Synology. Men hvis det er Web File Manager der ikke er helt go til dette kan du måske istedet bruge WinSCP via http://winscp.net/eng/index.php. Et råd som kommer fra http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=13&t=14225 |
||||
![]() |
||||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|||
Jeg har ikke kunne finde frem til muligheden for at upload via Web File Manager via http! Har andre fundet frem til denne mulighed???
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ups, fandt lige ud af hvordan det gøres! Så blev jeg klogere! Tak for hjælpen
|
||||
![]() |
||||
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
![]() |
|||
Det virker fint med min Qnap 109. Husk at give den bruger du logger ind med rettigheder på folderen. Også selvom det er admin. Edit: Nå, du fandt ud af det imens jeg skrev. Redigeret af Duelund - 07-September-2009 kl. 14:18 |
||||
![]() |
||||
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
|||
Jeg vil ellers klart anbefale ftp og FileZilla. Næsten alle NAS bokse kører væsentligt hurtigere ved FTP end alle andre former for fil overførsel. Dog er dette nok irelevant udefra, da det sikker er din internet linie der laver begrænsningen. Men selv internt kan der være stor hastighed at hente ved ftp. Desuden fjerner FileZilla de fleste "uheldigheder" ![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Havd kræver ftp af opsætning (i nas'en)? Kunne godt finde på at afprøve det istedet for DynDNS! |
||||
![]() |
||||
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
![]() |
|||
DynDNS har ikke noget med FTP (eller Web File Manager) at gøre. DynDNS gør at din NAS' eksterne IP adresse bindes til et DNS navn, også selvom IP adressen ændrer sig, f.eks. "nicoleif.dyndns.org". Så du kan sagtens benytte FTP og DynDNS samtidig. |
||||
![]() |
||||
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
|||
Nu kander jeg ikke lige interfacet på en qnap. På en synology NAS ligger opsætningen af ftp under netværkservicer. Idet du allerede har åbnet for port 21 i din router, skulle det allerede virke både udefra og indefra, når du altså får enablet det i dit intefrace. Det vil nok være en ide at chekke at anonym ftp er disablet, samt hvis den kan "at enable aktiver automatisk blokering af IP" hvilket betyder at folk bliver "blacklistet" efter et par forkerte forsøg på login Desuden skal du være opmærksom på at nogle NAS ikke tilader ftp med admin brugeren. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |