recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgå Qnap fra nettet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilgå Qnap fra nettet?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Vinkender Vinkender skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

OK. Prøver lige senere at disable 8080 og så se om der stadig er hul igennem! Som jeg skrev tidligere så virker det nu men hvordan overfører man filer til qnap'en? Jeg kan kun åbne/kopiere filer fra qnap og ud!

Jeg har en Synology 207+, hvor jeg bruger Synology's Filestation/Web grænseflade til dette. Har Qnap ikke en tilsvarende grænseflade til at kopierer filer ?

Kan se at Qnap bruger Web File Manager. Er det her du oplever at du ikke har adgang til upload/Ftp af filer eller ?

Web File Manager bruger jeg intern i eget netværk (hvor windows Explorer er mest praktisk end Internet Explorer til at jonglere med filer). Ved tilgang via internettet kan jeg kun gå på qnap'en via http og har her så ikke mulighed for at bruge windows explore der ville muliggøre kopiering af filer TIL qnap'en!

Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2005
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 14:08

OK. Prøver lige senere at disable 8080 og så se om der stadig er hul igennem! Som jeg skrev tidligere så virker det nu men hvordan overfører man filer til qnap'en? Jeg kan kun åbne/kopiere filer fra qnap og ud!

Jeg har en Synology 207+, hvor jeg bruger Synology's Filestation/Web grænseflade til dette. Har Qnap ikke en tilsvarende grænseflade til at kopierer filer ?

Kan se at Qnap bruger Web File Manager. Er det her du oplever at du ikke har adgang til upload/Ftp af filer eller ?

Web File Manager bruger jeg intern i eget netværk (hvor windows Explorer er mest praktisk end Internet Explorer til at jonglere med filer). Ved tilgang via internettet kan jeg kun gå på qnap'en via http og har her så ikke mulighed for at bruge windows explore der ville muliggøre kopiering af filer TIL qnap'en!

Når du tilgår Qnap'en via HTTP kan du ikke bruge windows explore men skal bruge Web File Manager og uploade de filer du ønsker at overføre fra en extern pc til din Qnap.

Det er den måde jeg bruger Synology's File Manager, Dvs. uploader de filer jeg ønsker at kopiere fra en extern pc til Synology.

Men hvis det er Web File Manager der ikke er helt go til dette kan du måske istedet bruge WinSCP via http://winscp.net/eng/index.php.

Et råd som kommer fra http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=13&t=14225

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 14:11
Jeg har ikke kunne finde frem til muligheden for at upload via Web File Manager via http! Har andre fundet frem til denne mulighed???
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 14:15
Ups, fandt lige ud af hvordan det gøres! Så blev jeg klogere! Tak for hjælpen
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 14:17

Det virker fint med min Qnap 109.

Husk at give den bruger du logger ind med rettigheder på folderen. Også selvom det er admin.

Edit: Nå, du fandt ud af det imens jeg skrev.

Redigeret af Duelund - 07-September-2009 kl. 14:18
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 15:27

Jeg vil ellers klart anbefale ftp og FileZilla. Næsten alle NAS bokse
kører væsentligt hurtigere ved FTP end alle andre former for fil overførsel.
Dog er dette nok irelevant udefra, da det sikker er din internet linie der laver begrænsningen. Men selv internt kan der være stor hastighed at hente ved ftp. Desuden fjerner FileZilla de fleste "uheldigheder" ved bruger interfacet på ftp
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Jeg vil ellers klart anbefale ftp og FileZilla. Næsten alle NAS bokse
kører væsentligt hurtigere ved FTP end alle andre former for fil overførsel.
Dog er dette nok irelevant udefra, da det sikker er din internet linie der laver begrænsningen. Men selv internt kan der være stor hastighed at hente ved ftp. Desuden fjerner FileZilla de fleste "uheldigheder" ved bruger interfacet på ftp

Havd kræver ftp af opsætning (i nas'en)? Kunne godt finde på at afprøve det istedet for DynDNS!

Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 15:45

DynDNS har ikke noget med FTP (eller Web File Manager) at gøre.

DynDNS gør at din NAS' eksterne IP adresse bindes til et DNS navn, også selvom IP adressen ændrer sig, f.eks. "nicoleif.dyndns.org".

Så du kan sagtens benytte FTP og DynDNS samtidig.

Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 16:01

Nu kander jeg ikke lige interfacet på en qnap.

På en synology NAS ligger opsætningen af ftp under netværkservicer.

Idet du allerede har åbnet for port 21 i din router, skulle det allerede virke både udefra og indefra, når du altså får enablet det i dit intefrace.

Det vil nok være en ide at chekke at anonym ftp er disablet, samt hvis den kan "at enable aktiver automatisk blokering af IP" hvilket betyder at folk bliver "blacklistet" efter et par forkerte forsøg på login

Desuden skal du være opmærksom på at nogle NAS ikke tilader ftp med admin brugeren.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu