recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tillægsforsikring til fladskærmstv??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTillægsforsikring til fladskærmstv??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Tillægsforsikring til fladskærmstv??
    Sendt: 25-Juni-2008 kl. 11:31
Hvis du har små børn der kan lide at slå på alting eller hvis du har en letsindig omgang med dine værdier, så kan en tillægsforsikring være nytting ellers er tillægsforsikringer, udover de der findes til indboforsikringen, blot penge ud af vinduet, i min mening.
Når du har udvidet elskade på indboen og den almindelige garanti/reklamation, så er cola argumentet også det eneste argument for at købe tillægsforsikringer, som jeg udemærket kan forstå forretningerne gerne vil sælge, for det er en ret tyk fidus.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 10:56

Lige for at opklare og tilføje et par ting:

Din almindelige Indboforsikring dækker dit indbo i tilfælde af 1)Brand, 2)Vandskade (ved skybrud, eller hvis et rør springer og der fosser vand ud, ikke hvis det siver over længere tid eller hvis du spilder Cola) og 3)Tyveri.

Tillægsforsikringen dækker ofte de fleste ting udover dette. Eksemplet med Cola'en er god, et andet eksempel (som jeg ynder at bruge) er at du støvsuger, får svinget lidt med støvsugerrøret og du så kommer til at vælte dit fjernsyn ned fra TVbordet (I know, jeg støvsuger åbenbart voldsomt ).

Du kan også tegne tillægsforsikringer til den almindelige indboforsikring som dækker disse "pludseligt opståede hændelser" (som de kaldes). Det hedder for det meste "Plusdækning" eller noget derhen af. Vi betaler 300 kr om året for dette i vores forsikringsselskab og så dækker den alt vores indbo - og altså ikke kun fjernsynet. Det er ofte værd at overveje dette istedet for disse tillægsforsikringer.

Dog dækker Plusækning på indboforsikringen ikke fejl og mangler på tv'et (som det vist er tilfældet med tillægsforsikringen), men som allerede nævnt i tråden så vil fejl og mangler jo oftest opstå indenfor garantien og derfor blive udbedret under den.

Elektronikforsikringen er en anden tillægsforsikring til indboforsikringen (fagsprog kaldet Elskade 1 og 2, alt efter hvor dyre apparater der skal dækkes), men disse dækker kun hvis der sker skade på apparatet som følge af kortslutning - altså ikke den nævnte cola-ulykke eller fejl fra fabrikanten. Og den er ikke helt så sjælden som der gives udtryk for, vores forsikringsselskab tilbyder den som standard, men den kan dog fravælges (omend besparelsen er minimal).



Redigeret af jonaskp - 25-Juni-2008 kl. 10:59
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 10:33

Men er det ikke billigere at købe en ny fjernbetjening, hvis der kommer cola i, end at tegne forsikringen?

Jeg ville helt klart ikke tegne den på et tv, måske overveje det på mobile ting som en bærbar computer.

Mest af alt synes jeg sælgerens argumenter siger noget om deres provision på forsikringer, spild af penge hvis du spørger mig.

- for nylig købte jeg et digitalt spejlreflekskamera i ElMutanten, som var ugens slagtilbud. Sælgeren mente, at siden kameraet var så billigt, var det ekstra vigtigt med en tillægsforsikring, fordi garantien jo ikke dækkede mere end købsprisen. Jeg forsøgte at sige, at man jo så heller ikke kunne miste mere end købsprisen, men han mente vist, at forsikringen at adgang til andre dimensioner i universet

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 10:12
Vi taler om et 40" tv til 7999,- på tilbud.
Tv er skruet forsvarligt fast på originalt tvglasbord,
købt i butikken.

Når jeg nævnte cola argumentet, var det fordi sælgeren sagde at uheld med væske på skærmen er en typisk ting en tillægsforsikring dækker - men det er der ingen fare for her
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 10:00

Tjah det kommer meget an på prisen på tv'et kontra prisen på forsikringen. Din indboforsikring dækker kun hvis dit tv bliver stjålet (dog er der nogen som har en elektronik-forsikring i den også, men det er de færreste)

Hvis du ellers - som de fleste - smækker tv'et op på væggen og så hænger det der "uden at blive berørt" bør det ikke være nødvendigt med en ekstra-forsikring. Det er heldigvis fåtallet af fladskærmene som har fejl og de fleste opdages hurtigt og bliver lavet under garantien.

Når man så snakker cola-tricket, så snakker man jo samtidig moral.. Ja det kan være en "smart" måde at få lidt for sit tv om 4 år - det er op til den enkeltes moral om man vil gøre det...

Personligt så ville jeg aldrig tegne sådan en forsikring - også velvidende at han får et beløb for hver forsikring han sælger, så han sælger den jo ikke for dit bedste ;)

Mvh.

Casper
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 09:53
I forbindelse med mit nye køb af fladskærmstv,
blev jeg gjort opmærksom på fordelen med en tillægsforsikring.
- Der skulle være ting som indboforsikringen ikke dækker, som f.eks. fejl på fjernbetjening og øvrig beskadigelse af skærmen.
- Men mener I det er en fordel med en tillægsforsikring til et fladskærmtv, som sælgeren argumenterede meget for.

Jeg har tidligere købt en til et spejlreflekskamera uden behov for den - men alle kender vel cola argumentet?    
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu