|
Tillykke med Guld Palmen Mads Mikkelsen |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Når vi lige ser bort fra gramatiske spidsfindigheder, hvad i alverden er det så Mads Mikkelsen har vundet? Jeg så han fik en forgyldt palme i en sort box. Det må da kaldes en Guldpalme...
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
|
Som nævnt er der én guldpalme, og det er den der gives til den bedste film.
Mads Mikkelsen fik en pris for bedste hovedrolle. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Lidt ligesom at en Academy Award i daglig tale kaldes Oscar, så skal folk da nok forstå hvad der menes, men guldpalmen er navnet på dén pris der gives til bedste film. De andre priser hedder noget andet: http://en.wikipedia.org/wiki/Cannes_Film_Festival#Awards Modsat Oscar vs Academy Award, så er der rent faktisk tale om forskellige priser, ikke om forskellige navne til samme pris. Hvis nu Mads Mikkelsen udover at være skuespiller var instruktør, så ville det være lidt problematisk at gå rundt og sige at han har fået en guldpalme, for så ville man antage at han havde fået prisen for bedste film som instruktør. Derfor er det korrekte at sige at han har fået Cannes prisen for bedste skuespiller.
|
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
|
Jeg siger tak til det grammatiske forum politi for rettelsen ![]() |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
|
Går det dig på at jeg udpeger fejlen, fordi du ikke selv kan finde ud af det?
|
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
|
Du burde have andet og lave end rette folks grammatiske fejl, hvilket er fløjtende ligegyldigt sålænge man fatter meningen, men ok så kan du da få tiden til at gå ![]() |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Redman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Status: Offline Point: 194 |
|
Enig. Jeg vil også meget hellere lave den samme fejl flere gange, end opleve at der er en der påpeger den for mig... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |