|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mikkelfa ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() Sendt: 28-December-2008 kl. 20:40 |
Hej Håber det er det rette sted jeg opretter denne tråd I et nyt hus skal jeg lægge kabler ind i muren. Jeg er meget i tvivl om hvilke kabler der skal gå hvor. Jeg vil gerne holde alt digitalt, men hvordan kobler jeg DVB-T-lydsignalet fra TV'et med surround-anlæget? (kabel 1 på tegningen) Hvis jeg fx vælger en forstærker som Sony STR DG520, vil jeg så kunne slippe for "kabel 3" så billede-signalet går gennem 2 og 1 uden at skulle flytte stikkene bag på anlæget? I tilfælde af, at dette ikke kan lade sig gøre. Hvilke kabler vil så være mest optimale at bruge til de 3 førringer? Går ud fra at et HDMI-kabel vil være bedst, men SPDIF via phono-kabler kan vel også bruges, når det gælder lyd fra TV til anlæg? Afstanden fra TV til DVD/anlæg er ca 7 meter og grundet kabelføringen er der nok tættere på 12, så skal bruge et HDMI-kabel på 15 m. Er det et problem for signal-kvaliteten? På forhånd tak Mikkel
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |