|
tilslutning af effektforstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Master_T ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Februar-2013 kl. 23:56 |
Hej alle
har lige brug for lidt hjælp. Forstærker : Pioneer VSX LX 50 Effekt : 2 stk. Rotel RB-850 Min Mening er at min Fornt System Audio 1270 skal have hver deres Rotel. så er med på at pre-out left og right skal på hver ders efftek. men det jeg er usikker på er : hvordan får jeg dem til at blive koblet bi-amp (skal jeg have surround back pre-out med over på efftek right indgang?) |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lad være med at biampe med den receiver. Lad bare dine højttalere køre på dine Rotel alene.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19866 |
Fra pre out left på din forstærker til Y-kabel der gå i højre og venstre indgang på den ene Rotel.
Et højttalerkabel trækkes fra venstre højttaler udgang på Rotel til de nederste sæt skrueterminaler på venstre SA1270 og et andet trækkes fra højre udgang på Rotel til det øverste sæt terminaler. Nu er venstre højttaler klar... Fra pre out right på din forstærker til Y-kabel der gå i højre og venstre indgang på den anden Rotel. Et højttalerkabel trækkes fra venstre højttaler udgang på Rotel til de nederste sæt skrueterminaler på højre SA1270 og et andet trækkes fra højre udgang på Rotel til det øverste sæt terminaler. Nu er højre højttaler klar og du kører bi-amping. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Du SKAL også huske at fjerne de kortslutningsbøjler der er bagpå dine højttaler.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19866 |
Korrekt - den glemte jeg helt! Klaus |
|
![]() |
|
Master_T ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Tak for inputs
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |